• Anonym (tjockis!)

Sambokilon?

Nå, är det fler än jag som drabbats av dessa förkastliga sambokilon??

Ser på bilder tagna en vecka innan jag och min pojkvän blev tillsammans (och ungefär två veckor innan vi inofficiellt flyttade ihop) och slås av hur mycket smalare jag var!

Har alltid tyckt att jag var en tjockis, men inte alls då, jämfört med nu!!

Jag har garanterat gått upp minst 20 kilo! Vägde mig inte då men det ser ut som så! Väger tresiffrigt nu.. huvaligen!

Hur har ni haft det? :)

Jag jobbar på det dock! Neråt, alltså!

• Svar på tråden Sambokilon?
  • Anonym (tjockis!)

oj! det där med GI kanske vore nåt att börja med..

jag kör det lite light, kan man göra så? inte få några drastiska viktnedgångar, men minst en stor sallad varje dag och dra ner på övriga kolhydrater! Skulle det vara till nån som helst nytta?

Jag var på veckans andra friskispass igår och har ett till inplanerat idag! Känns bra, men jag undrar om man borde träna ännu mera.. :S Vad tror ni?

• brummagumman

Är verkligen ingen expert på området. Trodde aldrig jag skulle komma på tanken att banta eller så. Nu vill jag inte bli av med såå himla många kilon iofs. Fem räcker nog så jag blir av med magen. Men jag tror att träning och helt enkelt vettig mat absolut är bra! Men efter den här rivstartsperioden med noll socker kommer jag ha en svulldag!

• Anonym (knubbis)

Hejsan!

Jag hänger på här! Läste att någon provar GI. Det har jag också provat, vikten gick ner i raketfart! Jag har dock skrivit in mig hos ViktVäktarna för på något vis passar det mig bättre. Nu när jag ammar får jag äta 10 points extra. Lyxigt!

Jag promenerar nästan varje dag. 4 grr i veckan blir det 40 min * 2 när jag lämnar stora barnet på förskolan. Det är en promenad på drygt 20 minuter till dagis. Jag promenerar både förmiddag och eftermiddag om vädret tillåter, så jag hoppas att det ska ge resultat snart! Jag har promenerat såhär i 3 månader nu men fuskat med godis och annat gott, men nu är det slut med det! Min sambo ska sluta snusa så vi peppar varandra. Igår var första riktiga snusfria dagen för honom och jag är så stolt!

• Anonym (tjockis!)

härligt, knubbis! välkommen in i gänget! =)

skönt att kunna peppa varandra sådär!

• Anonym (knubbis)

TS
    Ja, det känns bra. Jag har som sagt promenerat nästan dagligen i flera månader men ätit så mycket skräp också men nu klarar jag att stå emot när kämpar emot snusbegäret. De första 2 veckorna är jobbiga, inget socker alls... Det kliar i hela kroppen! Men det har ska vi greja, eller hur? Jag ska gå ner 35 kg! Det är förskräckligt mycket känns det som!

• Anonym (tjockis!)

bra jobbat där! och skönt att ta beslut att sluta med skräp!!

jag promenerade massvis i våras/somras och det var såå skönt. jag kan dock inte gå på morgonen utan att få ont i benen (vaderna, benhinnorna) så jag är ju sååå glad att jag läste någonstans på viktklubbs hemsida att man inte förbrände så värst mycket mer om man gick på fastande mage som om man gick nån annan tid på dygnet! det kanske var 5% som skiljde. då går jag hellre lite längre på kvällen och fixar det än grinar efter femtio meter.. =S

nu blir det mera friskis! älskar att peppas av ledaren och skäms om jag fuskar med övningar, så det gör jag inte, haha!

• Anonym (mika)

Nu har jag varit extremt duktig må jag säga, tränat en timme med hantlar o gummiband, ska ta en timme med pilates senare i eftermiddag för att sträcka ut musklerna. Så skön känsla detta när man verkligen tagit tag i nått.

Har nån nått tips på vad man kan lägga i salladen? Har fått en craving på rårivna morötter nu ett par dagar, det är väl bra ur gisynpunkt? (snälla säg ja)

Gud vad jag älskar känslan av framgång, idag är det för en gångs skull soligt o fint, så jag borde ta en promenad, men känner maj lite lat nu när jag redan tränat en timme.

• brummagumman

Tyvärr inga morötter! Inte under första tidden iaf. De är för söta och har för mkt stärkelse i sig. Inga rotsaker alls faktiskt. Men typ alla grönsaker får du käka hur mkt du vill av! Jag hade paprika, gurka, tomat, isberg, sockerärtor, ägg, purjo, färsk svamp och fetaost. Och så nåt kött till.

• Anonym (mika)

Tack brummagumman. Där fick jag ett förslag på en bra sallad så nu har jag inga undanflykter längre. Synd på morötterna bara, fast jag får så orangea läppar av dom så det får man ju se poitivt. Slipper söla med dom o bli helt orange.

• Anonym (tjockis!)

på tal om GI, det här tar mig emot och jag kommer vägra inse sanningen, men hur är det med majs egentligen??

Svar på tråden Sambokilon?