• Anonym (tjockis!)

Sambokilon?

Nå, är det fler än jag som drabbats av dessa förkastliga sambokilon??

Ser på bilder tagna en vecka innan jag och min pojkvän blev tillsammans (och ungefär två veckor innan vi inofficiellt flyttade ihop) och slås av hur mycket smalare jag var!

Har alltid tyckt att jag var en tjockis, men inte alls då, jämfört med nu!!

Jag har garanterat gått upp minst 20 kilo! Vägde mig inte då men det ser ut som så! Väger tresiffrigt nu.. huvaligen!

Hur har ni haft det? :)

Jag jobbar på det dock! Neråt, alltså!

• Svar på tråden Sambokilon?
  • brummagumman

Också fått massa klappar på magen! I ett par års tid, men varken jag eller doktorn hittar nåt fel på mig. Men jag är rejält otränad så det kan ju va så illa att det helt enkel ä musklerna i magen som blivit mer slappa liksom. Men ska köpa träningskort när jag får lön!

Vägde oss här hemma igår kväll och då hade jag tappat bra precis ett kilo och sambon drygt 1,5 sen i tisdags kväll. Inte illa!

• miggs
    Anonym (tjockis!) skrev 2008-01-06 15:36:09 följande:
    Nå, är det fler än jag som drabbats av dessa förkastliga sambokilon?? Ser på bilder tagna en vecka innan jag och min pojkvän blev tillsammans (och ungefär två veckor innan vi inofficiellt flyttade ihop) och slås av hur mycket smalare jag var! Har alltid tyckt att jag var en tjockis, men inte alls då, jämfört med nu!!Jag har garanterat gått upp minst 20 kilo! Vägde mig inte då men det ser ut som så! Väger tresiffrigt nu.. huvaligen!Hur har ni haft det? :)Jag jobbar på det dock! Neråt, alltså!
    Åh jag vet precis hur det känns. Nu har jag i flera år vart lite mullig men jag va fan NÖJD med min kropp innan jag träffade min sambo. Jag har själv inget körkort och fick alltid promenera vart jag skulle vilket gjorde sitt men han har bil.. ajaj. Och jag kommer inte längre i mina favvojeans och är mer inne i mysbyxperioden... Nu är jag iofs gravid och har faktiskt gått ner några kilon pga av illamående. MEN Man blir lätt sambolat!!
  • MissJO

hallo hallo- såg denna tråden nu- har inte läst avd alla skrivit- men JAG har gått upp ca 20 kg innan graviditeten i sambo kilon- självklart bara mitt eget fel- men sjuuukt- plus 10 till nu- så det är kris här!!!

trodde jag var ensam juuu

♥ *Théa* ♥
  • Cia
    brummagumman skrev 2008-01-11 11:47:30 följande:
    Också fått massa klappar på magen! I ett par års tid, men varken jag eller doktorn hittar nåt fel på mig. Men jag är rejält otränad så det kan ju va så illa att det helt enkel ä musklerna i magen som blivit mer slappa liksom. Men ska köpa träningskort när jag får lön!Vägde oss här hemma igår kväll och då hade jag tappat bra precis ett kilo och sambon drygt 1,5 sen i tisdags kväll. Inte illa!
    WOW!! Vad bra!
    Det måste kännas jättebra! =))

Mmm, magen tycker jag är jättejobbigt.
    Jag har magmuskler, så jag fattar inte alls vad det är som gör mig SÅ svullen.
    Jag ska till läkaren om drygt en månad, och ska ta upp det med honom då.
    Och sen vill jag prova MethoDrain Dotox, utrensning av kroppen och se om det kan hjälpa.

Nu ska jag äta lunch.
    Qourngryta blir det idag.
  • brummagumman

Middagsdags!

Till middag får det bli baconlindade, köttfärsfyllda paprikor. Tänkte göra en röra med köttfärs, lök och kryddor,, röra i lite keso och lägga en bit ost på toppen. In i ugnen tills osten smält. Borde bli gott tycker jag.

Till mellis blev det avocado, keso och kassler med lite vitlössalt på.

• linjes

Jag har ju oxå massa sambokilon typ 15 år=(

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen o börjat med pulver kombinerat med äppelcidervinäger,när pulverdieten är slut efter 14 dagar är det GI som gäller för moi

• Anonym (mika)

Har ni gett upp? Har varit bortrest o trodde att det skulle vara massor nytt i tråden, men det var precis samma som innan jag åkte. Jag har iallafall bara tre kg kvar att gå ner, jippi! Fortsätter med min gröt, gi hoppar jag nog, orkar inte tänka på sånt just nu. Tränar lite extra istället.

Hur har det gått för er då?

• Anonym (tjockis!)

hehe, nej då! inte gett upp! för mycket att göra dock!

är inne på andra friskisveckan nu! är så stolt över mig själv eftersom jag fortfarande är motiverad att träna. brukar tappa glöden rätt snabbt!

vill hinna med minst ett pass till i veckan, allra helst två-tre!

maten går det sämre med, men det är väntat.. =(

Anonym (mika) skrev 2008-01-15 08:03:27 följande:

Har ni gett upp? Har varit bortrest o trodde att det skulle vara massor nytt i tråden, men det var precis samma som innan jag åkte. Jag har iallafall bara tre kg kvar att gå ner, jippi! Fortsätter med min gröt, gi hoppar jag nog, orkar inte tänka på sånt just nu. Tränar lite extra istället. Hur har det gått för er då?
  • brummagumman

Hej hej!

Äter och äter, sambon tappar massa kilon och jag lite mindre. Men det är jobbigt att följa en diet tycker jag. Gillar inte att vara begränsad. Men innan jag slutar ska det köpas ett träningskort!!!

• Anonym (mika)

Kul att ni fortfarande är på! Vet inte vad det är för fel på mej idag. Har ingen matlust alls, gick upp vid sju imorse o har inte fått i mej mer än en banan. Inte ens min gröt går ner idag. Jobbigt. Jag har slutat äta onyttigt framför tv på kvällarna, men det gäller bara vardagarna. Helst helger med, men då finns det iallafall inget förbud. Igår gick det superbra, saknade inget att tugga på. Hoppas det håller i sej.

Läste i aftonbladet i helgen att forskare varnar för tuggumi med nått sötningsmedel (kommer inte ihåg vad det hette), men iallafall, varningen var att man kunde rasa i vikt om man åt förmycket sånt. (yes) det var hela två personer som hade råkat ut för det. Undrar om det hänger ihop med den där laxerande effekten. O undrar hur mycket man måste äta.

• Cia

Hej.

Jag har kommit igång bra under helgen tycker jag.
    GI blir det för mig, och sen blir det även en utrensningskur efter lön.

Den ENORMT svullna magen har börjat lägga sig!
    Ingen pasta och inget ris, samt ordentligt frukost, och inget kolsyrat vatten.
    Dessutom äter jag inte tills jag är så mätt att jag är spyfärdig.
    Det är vad som har fått min mage att bli lite lugnare (inte så svullen och uppblåst som den brukar) bara på några dagar.

Jag har även laddat ner ett vikt- och måttdokument för excel där jag fyller i - ja, vikt och mått =)
    Och det ska bli spännande att få se resultat!

Jag ger INTE upp!

• Anonym (tjockis!)

Vad duktiga ni är!! Pepp till er!! =)

Jag har kört en mystisk diet idag. Två ägg till frukost och sen har jag inte haft tid att äta mer än frukt, on the go, så att säga. Men har klämt i mig två bananer och fyra clementiner!

Och ett friskispass, icke att förglömma! :P

• Anonym (mika)

Oj TS, vad duktig du är med dina träningspass. Önskar jag hade samma motion, har slappat lite väl mycket med träningen nu, fast ändå varit ute o gått en del. Har du märkt nått på vågen än?

• Anonym (tjockis!)

Ja. jag tror det.... Har inte antecknat eller så ännu, men jag har vägt mig iaf! Kanske skulle man börja väga och mäta för att se om det händer något..

En talssiffran har flyttat sig ner ett snäpp i veckan sen jag började för två veckor sen så kanske har jag gått ner två kilo! =P Vågar inte hoppas..

• brummagumman

familjeliv.se/Forum-5-72/m28627420.html

Där har ni en GI-tråd med bla. Ett recept på en chokladkaka!!! Idag tänkte vi fira lite och det blir gott kött med en fet sås och så den kakan till efterrätt. Nåt glas rödvin är jag tusan värd också :)

• Anonym (mika)

Tappade bort den här tråden o så hittade jag den inte igen...
    Är så glad nu, vägde mej precis o har bara två kg kvar. Ändå har jag slappat ordentligt dom sista dagarna. Godis fast jag inte borde, o inte så mycket motion. Men ändå har jag gått ner. Kanske för att jag numera fattat att man inte behöver så mycket godis för att bli nöjd. Igår handlade jag för 6,50 o det räckte faktist. Hur har det gått för er andra då? Hoppas nånting hänt för er med.

Svar på tråden Sambokilon?