• FeuerKind

Pulver banta.

Tänkte fråga om det är någon som erfarenhet av pulverbantning.

Jag är nu gravid med mitt andra barn och när det är fött tänkte jag banta ner mig ordentligt, eftersom jag vill ha ett snabbt resultat har jag förstått att pulver är det bästa.

Jag skulle vilja höra lite från er som provat tidigare, vilka pulver använde ni, nådde ni det resultat ni ville? Var ni hungriga under tiden eller mättade pulvret bra? Blandade ni pulver och vanlig kost? Isf vad åt ni och hur mycket?

Jag har tänkt prova Nutrilett, har läst att det skall vara bra.

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Pulver banta.
  • Kajsan

Visst, du kan gå ner med pulver, men den erfarenheten jag har är att man går upp mycket lättare efteråt, då kroppen tänker MAT!!
    Nä jag rekomenderar Viktväktarna, det FUNKAR verkligen och är inte alls lika trist och enformigt.
    Lycka till!

• Bergtuva

Pulver funkade jättebra för mig!!! Jag gick ner mellan 5-10 kg för 5 år sedan och har inte gått upp sedan dess! Jag fick en rejäl kick, magsäcken krympte, fick energi. Sen drack jag funlight och knaprade lite riskakor på kvällen, för tuggbehovets skull.

• Bergtuva

Tilläggas skall att jag äter normal kost nu. Men fösöker äta så nyttigt som möjligt, fast på helgen unnar jag mig allt.

• Jennie med ie

Om du ammar ditt barn ska du INTE gå på pulverdiet. Då handlar det inte längre om bara dig utan även om ett barn som ska ha näring i sig och får denna näring från din kropp. Med en pulverdiet får du i dig aldeles för lite energi för att det ska vara bra ur amningshänseende, kroppen behöver extra energi, extra fett och extra kalcium t ex under amningsperioden. Så OM du ska gå på pulverdiet så vänta tills du ammat klart.

• Jennie med ie

Om du ammar ditt barn ska du INTE gå på pulverdiet. Då handlar det inte längre om bara dig utan även om ett barn som ska ha näring i sig och får denna näring från din kropp. Med en pulverdiet får du i dig aldeles för lite energi för att det ska vara bra ur amningshänseende, kroppen behöver extra energi, extra fett och extra kalcium t ex under amningsperioden. Så OM du ska gå på pulverdiet så vänta tills du ammat klart.

• annhan

Precis som Jennie med IE skriver så är det _inte_ lämpligt att gå på pulverdiet när man ammar. När du slutat amma kan du dock köra på pulverdiet för att snabbare nå din matchvikt. Den enda pulverdiet som jag personligen förespråkar är Twinfast alt. Dietfuel från Twinlab. Man ersätter frukost samt lunch med pulverdrink, och äter en väl sammansatt middag. Effekten blir förstås mer tillfredsställande om man samtidigt tränar regelbundet.

• FeuerKind

Hela familjen äter viktväktar kost och kommer fortsätta med det, jag vill ha ett snabbt resultat, därför vill jag använda pulver för att nå målet och sedan fortsätta med samma kost.

Att man inte bantar under grav/amning är väl en självklarhet??? ;)

• clinan

om du äter mindre så sätter sig kroppen i svältläge och då försvinner muskler oxå! Alltså förbränner den mindre. Bättre är att äta som vanligt men att gå mycket! Innan jag blev gravid va jag ute och gick mellan en halv timme och timme varje morgon innan frukost! Hjälpte mycket! Bränner på fettet med en gång då!

• annhan

Tränar man, äter bra i övrigt och använder t ex dietfuel/twinfast/twinlab enligt instruktionen på burken, och äter en väl sammansatt middag så stör man ej förbränningen. Tilläggas kan ju också att man endast ska köra denna "deff" under en tidsbegränsad period, för att sedan återgå till vanliga/sunda kostvanor OCH träning. Deff ska alltid köras kortsiktligt.

För att inte gå hungrig så har jag tagit en frukt som mellanmål _mellan_ själva måltiderna, de gånger jag deffat.

Att styrketräna samt träna kondition är A och O för snabba, och bra resultat. Muskler håller dessutom förbränningen igång.

Självklart ska man äta rätt men under vissa perioder är det inte helt fel att deffa, och man önskar minska ner sitt underhudsfett.

• annhan

Dessutom hatar jag ordet "bantning".

Svar på tråden Pulver banta.