• FeuerKind

Pulver banta.

Tänkte fråga om det är någon som erfarenhet av pulverbantning.

Jag är nu gravid med mitt andra barn och när det är fött tänkte jag banta ner mig ordentligt, eftersom jag vill ha ett snabbt resultat har jag förstått att pulver är det bästa.

Jag skulle vilja höra lite från er som provat tidigare, vilka pulver använde ni, nådde ni det resultat ni ville? Var ni hungriga under tiden eller mättade pulvret bra? Blandade ni pulver och vanlig kost? Isf vad åt ni och hur mycket?

Jag har tänkt prova Nutrilett, har läst att det skall vara bra.

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Pulver banta.
  • Bergtuva

Olika preparat funkar olika på olika individer.... Jag är en av idioterna som Nutrilett har funkat jättebra på!!

Förmodligen för att man får en rejäl "kickstart". Jag är en otålig person som behöver se snabbt resultat, annars tappar jag sugen.

En gång prövade jag Twinfast, men höll på spy- det var bland det äckligaste jag smakat!

• FeuerKind

Jennie med ie:

Mig vetande har ingen påstått att han/hon vill/ska/har gått/gå ner flera kilo i veckan. Vad det handlar om är att snabbt bli av med FETT inte muskler eller vatten vilket, med rätt förutsättningar, går utmärkt genom en bra pulverdiet. Vad har den maximala viktminskningen per vecka med det hela att göra?

• Mamali

Smakade Nutrilett en gång i min ljuva ungdom - det smakar ju peckola ! Fick med en av deras måltidsersättningar (liknande en kexchoklad) med en tidning och den smakade ju lika vidrigt den. Fick kväljningar bara av en tugga. Hellre skulle jag fasta än Nutriletta. Bläää.

• Jennie med ie

Feuer Kind. Jag har inte uttalat mig om någon speciell individ, utan om kroppens funktioner i allmänhet. Det handlade om snabb viktminskning, och där kom detta med fettviktminskning kontra förlust av vätska och muskelvikt in.

• FeuerKind

Jennie med ie:

Ok. Förstår inte riktigt vad dina inlägga har med detta ämne o göra isf. Eftersom frågan aldrig rört något sådant!

• Jennie med ie

Jo, det har bl a rört _snabb viktminskning_, och snabb tolkar i alla fall jag som "fler kilon och/eller på kortare tid" jämfört med långsam viktminskning som jag tolkar som "färre kilon och/eller längre tid"... Därför anser jag det faktum att man inte kan förlora så mycket _fettvikt_ på kort tid, och att ju snabbare viktminskning desto mindre andel fettvikt generellt, är i högsta grad relevant.
    Om du inte anser mina inlägg hör hit: bry dig inte om dem då.

• FeuerKind

Jennie med ie:

Det går utmärkt att förlora mycket fett på kort tid, och behålla muskulatur, om man går rätt till väga.

• Twilight

Kan tala om att när jag försökte mig på Nutrilett så höll jag på svimma varje dag. En dag var så matt så jag låg i min sambos knä och orkade inte ens sätta mig... Ändå hade jag druckit och ätit frukt hela tiden.
    Jag hade då knappast orkat med att träna under tiden, man får ju ingen energi alls.
    Man blir ungefär lika mätt som att inte äta alls.

Skippa den där sk*ten!!!

• Jennie med ie

Som sagt, hur du än gör så kan kroppen bara göra sig av med viss begränsad mängd fett per vecka (eller månad eller vilken tidsperiod du än använder som utgpngspunkt).

• FeuerKind

Jennie med ie:

Det håller jag med dig om! :)

• Tussens mamma

jennie med ie har alltid rätt. det vet väl alla. hahahahahahahaaaaaaa

• Nane

Min mamma fastade med Nutrilett i 1½ månad tror jag(struntade i vad som stod på paketet, rek. 2 veckor eller liknande). Hon gick ner 25kg. Visst var det svårt i början sa hon men allt eftersom så gick det bättre. Hon var lite kallare än vanligt och hon tyckte att hon smakade illa i munnen men utöver detta så mådde hon toppen! Hon åt ingenting. Och så drack hon lightläsk för att få mer mättnadskänsla. Och som jag förstår det så blir man inte hungrig om man ser till att ta sin pulverdos på rätt tider, så man inte hoppar över en dos eller skjuter på den.

Om du undrar något mer så är det bara att fråga!

• HaJoMi

Har testat Twin Fast choklad ett par ggr vilket jag tycker smakar okej. Dock tröttnat efter några kilo *harkel* Men min kusin gick ner dryga tio kilo med detta på ganska kort tid (valde dock att äta middag varje dag men byta ut övriga mål) Höll den vikten jättelänge! / H

• miya

HaJoMi; höll hon den vikten genom att byta ut nåy mål ibland mot den här twin fast, eller började hon äta vanligt helt o hållet???

• HaJoMi

Miya, i början (efter viktnedgången) har jag för mig att hon fortsatte byta ut frukosten, men sedan åt hon som vanligt när det gällde mat, men med vissa restriktioner när det gällde karamellerna *ler* Gick upp ett kilo alldeles i början, resten höll som sagt riktigt riktigt länge... / H

Svar på tråden Pulver banta.