• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • alarik82

magda: japp flyttade konstanst hela dagen igår... så nu har ja sååå ont i höfterna... behövde inte gå på nå gym iallafall efter allt bärande upp å ner för trappor med 100 flyttkartonger typ

• Missisola

Morrn morrn....
    Märks att jag INTE dricker alko. ofta...känner av de två glas vitt jag drack...hmmmm

Tänkte simma nu på fm - men känner att det kommer vara KAOS = Sportlovet startar här(var kaos i går nämligen)
    Ska ta en prommis i stället och sen BP kl 16...

Så skönt att bara vara....sitter ff i "jamasen".....

• Jessi74

Jag får alltid så bra inspiration när jag läser era inlägg!

Helgen har varit bra hittills. Idag ska vi åka och bada med barnen också ska jag ut och springa. Varit lite mycket unnande på sistone, det känns som jag måste ta tag i den biten till veckan.

• clinan

har så fruktansvärt ont i min rygg och nedre delen av magen vet inte riktigt varför. Kan det bero på att jag slutat med p-piller, nån som vet? Ont gör det i alla fall.

Har varit ute och gått typ 3,5 km med hund o vagn, TUNGT. blåser ju som tusan och bara motvind hela vägen hem. Svettigt, men skönt!

• Missisola

Har varit ute en timme nu drygt....hade stavarna med... Gick en rejäl sväng tror jag - irrade bort mig lite i Enskede då rå..men kollade in på jogg.se nu och har gått i alla fall 5.2 km...ok tycker jag =)

Nu pyssel

• annika81

Vägning i dag. Hade bara gått upp ett kilo av mitt frosseri. Kändes som mer.
    Tränade i går och tog en liten promenad, skönt att vara tillbaka på gamla spår.

Bakar bröd nu, med massa fibrer, men det går inget bra. Brödet vill inte bli färdiggräddat men ytan blir bränd?! Blir ofta så när jag bakar trots att jag håller mig till rätt antal grader och recept till punkt och pricka. Någon med tips? Vet att det finns många duktiga bakerskor här!!!

• MagdaA

ingen motion här idag. varit borta hela dagen. får se om jag tar ett pass på ct:n i kväll kanske.

annika81: när jag tycker att brödet ser lagom gräddat ut på ytan, men det är tid kvar så lägger jag in en plåt på översta fallsen i ugnen och gräddar sen tills det är klart. sticker ofta med en tandpetare för att se att det inte är kladdigt.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • SvenskEngelsk

Hej tjejer
    Jobbade ju natten, bakade massa olika saker....
    Gick till och från jobbet, sen imorse direkt då ja kom hem o lämna väskan gick jag ut i regnet, så 5 km imorse innan jag sov 3 ½ timme, sen ville syrran till IKEA så då åkte vi dit 6 mil bort!

NU slapppppppp tid
    Gym imon igen!
    Det är ju bara så bäst!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger