• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • MagdaA
    Monkey Tales skrev 2008-02-25 10:58:07 följande:
    Hej tråden!Får jag vara med här? Jag har 16 kg övervikt och känner verkligen för att bli kvitt dom. Nu jävlar.
    här får alla vara med! här stöttar vi varandra på vägen och ger tips och råd!
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Little

Hello girls!

SE
    Tråkigt med dödsfall, måste vara krävande att ha ett sånt jobb.
    Har själv en liten pytteliten tanke i huvudet att OM jag skulle utbilda mig till något så är undersköterska ev. BM något som jag har i huvudet MEN det tar emot eftersom det kommer att vara otroligt jobbigt när något händer som t ex dödsfall... men samtidigt mkt lycka som när barn kommer till världen eller när någon tillfrisknat efter en olycka/sjukdom.

Missi

Wow!!

Dubbla pass!! Inte illa, superduktigt!

Monkey Tales

Välkommen hit!!

Hoppas ni annars haft en bra helg med inte alltför många omkullblåsta träd och långa strömavbrott.

Här har det varit en ok helg, bra GI-mat men med gotte till Shlagerfestivalen i lördags plus fika på stan, igår vatt vi hos svärmor på öland och fick fiskgratäng, gott men kanske inte så fettsnålt om jag känner henne rätt

Sambon har gott ner 2 kg sedan i tisdags, bara genom att äta GI, jag själv tjuvfuskade (ville inte vägt mig egentligen ) och vägde mig också men där hade det inte hänt något.. skulle ju inte vägt mig förrens tidigast nästa vecka..

Min hals är bra nu (äldsta sonen sjuk nu istället) så ska ställa mig lite på CT´n strax (har inte använt den sedan maj/juni? förra året.. så det blir ett litet försiktigt pass idag och för att känna av hur kroppen mår.

Simon 060324 Anton 080104
  • SvenskEngelsk

Welcome Monkey....mmen med rejäl headache
    var på gymmet vid lunch, sprang mina 4.1km, + tränade styrkan...

Efter det var det Hälsorepresentaternas möte..så där satt jag, så peppad att införa allt detta på min enhet!!! yay!

Gått 8 km idag med..slut nu...ska städa innan extra moffa kommer hem med Bailey!.....Pratade precis med B, han ville stanna där..så ja passar på att STÄDA rejält! Busy schema nu framtill jag åker

Little: Ja, det ÄR krävande jobb, men nog det arbete som GER mest tillbaka!!!

Ang vägning, jag väger mig typ aldrig längre, sååå underbart att vara ifrån den hemska panikkänslan man dåf ick av att väga sig stup i kvarten! Nu är de bara roligt att se hur mkt man går UPP av styrketräningen..haha!

Sköt om er mina hjärtan!!!

STÄDDAGS!

• MagdaA

sådär ja. dagens motion avklarad. ett pass på gymmet

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • 6628

Hallå tjejer!

Jag kikar in, det blir sällan nu för tiden. Har ingen ork o ta tag i träningen just nu.

Jag är fortfarande helt paj i ryggen! Går med hjälp av kryckor! Är faktiskt väldigt skönt med avlastning. Går på starka värktabletter, o orkar o kan inte göra nånting. Har så jävla ont!

Jag vägde mig i morse, o hade gått ner 2 kg! TJOHOO!

• clinan

va hos doktorn innan o lämnade urinprov, visade att där va något som irriterade. De skulle skicka det på odling så får vi se. Har sånt tryck i blåsan så jag känns konstant kissnödig och när jag sätter mig ner känns det som att jag sätter mig på nåt vasst.

Gnäll va där här Har inte blivit någon motion alls idag, har varit i skolan hela dan och nu är sambon och repar så jag är ensam med Thea.

• Annelie024

Jobb, Ikea och träning. Så har min dag sett ut.

Mannen och barnen hämtade mig efter jobb och så åkte vi till Ikea, så mycket vi ska handla nu när vi flyttar. Och kul är det att kolla!!! Middag på Ikea, tog lax med potatis och grönsaker. Och nu ikväll när vi kom hem så blev det 40 minuter på ct:n.  Och situps....

• SvenskEngelsk

6628; Herregud, Duktigt!!! Du kämpar på!!
    Annlie: Jag va på IKEA igår, PANK och hittade ju dröm sideboardet på FYND....nedsatt 2000kr miiinst, men gick inte in i syrrans mini polo...:( SÅÅÅÅÅÅÅÅ arg..men kul attt kika där...
    Duktigt med CT ikväll,
    Magda; BRAVo att du med kämpar med gym nu!....

Kram till er alla

• Annelie024

SE, det är ett sideboad vi letar efter. Det och ett nytt soffbord. Men jag hittade minsann inget på Fynd här i Malmö. Typiskt!!

• Jessi74

annika81, jag springer i vanliga mjukisbyxor och t-shirt/långärmad tröja och en Haglöfsanorak ovanpå. Sportbh och skor är viktigt att de är bra tycker jag. Och jag har bra strumpor som jag köpt på en sportaffär (fast de andas nog inte).

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger