• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • J J

6628: bra jobbat!

Jessi: ja minus 1,2 kg.

Det är så konstigt det här hur man går ner i vikt.. jag har stått stilla i princip 2-3 veckor nu..eller kanske ännu mer.. och sen helt plötsligt när jag inte ätit så bra som jag kunnat går jag ner.. iofs gick jag ju en riktig långpromenad igår på förmiddagen men enbart den kan ju inte göra att jag tappar 1,2 kg.. dessutom åt jag tårta efteråt som innehöll en massa kalorier..

Idag har jag iaf haft en toppendag mat och motionsmässigt. Känner i kroppen att jag tränat ordentligt så imorgon ska jag "vila". Blir bara en promenad, ingen styrka. Ska försöka köra styrkeprogrammet ca 3 ggr/v så kan jag förhoppningsvis bygga upp en grund. Ska nog försöka börja gå på sats-pass senast 1/5..får se hur det känns med allt om ett par veckor.

Idag ska jag sätta mitt första kryss i kalendern för en godis- och kakfri dag. Köpte en "familjekalender" (väggkalender) med 6 rutor vid varje datum där hela familjen kan skriva in aktiviteter mm. Vi är ju inte så många men det är rätt bra ändå med mkt plats. I en ruta skriver jag in min träning och i en annan ska jag sätta STORA kryss för varje godis- och kakfri dag som går.. målet 1/5. Sedan kan sambon och jag planera in gemensamma aktiviteter, tvättstuga mm. i resten av rutorna.

• 6628

JJ: tackar.

Glömde: det blev ju en promenad idag 1½timme!

• clinan

1. Vad åt du till frukost idag?
    1 portion fiberhavregryns gröt och en macka

2. Hur många gånger tränar du i veckan?
    dagliga promenader men ytterligare träning typ 3 gånger

3. Vad ägnar du dig åt då?
    Friskis o Svettis och motionscykeln

4. Vill du gå ner i vikt eller är du redan i mål?
    Mitt mål är att nå 75 innan syskonverkstaden påbörjas. Bara 1 månad kvar typ, så det börjar bli knapert med tid.

5. Ditt bästa tips mot sötsuget?
    Tänka efter före...

• Betty the Boop
    6628 , oj då händer det mycket hemma hos er, kul med förändring. Vi har precis gjort färdigt vårat badrum , du kan gå in o kolla i mina bilder om du vill. Från att ha varit ett pyttelitet med endast badkar, så är det utbyggt o med dusch också . Yes nu slipper jag duscha i källan    Jag har beställt en katalog från myresjö kök igår , får se vad dom har får nåt. Men det är absolut jättesvårt att välja vad man vill ha.

Idag har jag inte motionerat. Däremot har jag ätit bra idag. Började med grötfrukost igen , efter en dum period med för mycket mackor. Ahhh bröd är verkligen min last!! jag o min flicka bakade Anna Skipper brödet nu i kväll. Ska smaka det imorgon till frukost eller till kvällsfikat. Det ska väl vara lite nyttigt iallafall.

Imorgon blir det storhandling på Maxi, och en promenad på för middagen

go natt töser!
  • SvenskEngelsk

Emma
    Det är Växjös Nöjesnytt
    Tyvärr kan man inte köpa den...:(

Kram

• clinan

idag startar min godisfria månad!! är verkligen taggad inför detta!

Satt igår och pysslade ihopa en fin liten lapp där jag rutade upp alla dagarna nu i april månad och dekorerade med lila glitter, allt skrivet med lila penna (jag älskar lila ) måste ju ha det lite fint oxå!

Har tyvärr åkt på en förkylning hoppas den försvinner snabbt. Fick hämta dottern på dagis igår och då hade hon över 39 graders feber, ont i magen, halsen o öronen. HOn sover än så jag har inte frågat hur det är idag. Ska snart köra till skolan så jag får ringa hem sen o höra hur det är med henne. Min lilla snäcka...

• Tindra04

Hej tjejer!

Är inne och läser varje dag men hinner inte alltid skriva. Har fullt upp med mina två små troll.

Grattis till alla minus! Jag har oxå gått ner -1,1 kg sen förra veckan så nu är jag på gång igen! Har dock oxå blivit förkyld
    Vaknade i morse med ont i halsen, huvudvärk och värk i kroppen. Det får bli en lugn dag idag.

• Little

Grattis till alla minus i tråden!!
    Jätteduktiga nu är!!

Jag börjar också min godis,snacks,kakfria månad från och med idag! och nej! det är inget aprilskämt

Det svåraste kommer att vara att bli av med den gamla vanan, att slänga i en liten chokladbit vid kassan utan att tänka innan...för visst blir det så mkt lättare om man säger STOPP redan i butiken, så länge det inte finns hemma så kan man inte äta det!!

• MagdaA

Hej! haft en bra dag, varit hos en kompis. Men jag fick ett så tråkigt tel samtal så nu är jag alldelens skakis. Tänker endå åka och träna i kväll behöver tänka på nått annat.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Betty the Boop

Oj magda va jobbigt. Hoppas det inte är nåt allt för hemskt?? *kramar om*

• alarik82

magda usch låter inte skoj

skulel gå ut å gå idag för de var så fint väder, men fastnade med munnen haha så de blev bara typ 25 min prommis

• clinan

usch va hemskt, hoppas de hittar pojken igen!!

Va precis hos doktorn med Thea och det visade på halsfluss o scharlakansfeber så det blir pencillin och vila för hela slanten nu! Kommer inte cykla idag som jag hade bestämt, vaknade imorse och hade blivit jätte förkyld så jag ska oxå ta det lugnt!

• SvenskEngelsk

Hej flickor
    Såfort Bailey sover, ska jag sätta mig o starta nya tråden!!!

Ush Magda....Hemskt...fyyy

• 6628

Goddagens!

40 minuter promenad idag. Jag börjar känna smärta i höften efter promenaderna. Hoppas det inte blir värre.

• Missisola
    Banan, risifrutti, smörgås

5-6 ggr

Simmar ca 4ggr, styrka 2ggr, ett aerobicspass och sen en massa prommisar

När det gäller vikten är jag nog i mål rejält, men har gått upp ett par kg nu...i fall det nu bidrar bättre till bebisverkstaden...eum

???? Nääää.... typ lägga av med allt sött (och ja det kan ju inte jag då rå)
    Jo - bara snaska på helgerna - som jag gör, då har man nått att se fram emot!
  • Kaya

Havregrynsgröt med hemmagjord lättsockrad lingonsylt och havremjölk, två fikonbollar, thé med havremjölk

När jag är igång och tränar "på allvar" har jag bara en vilodag i veckan. Just nu, när jag försöker få tillbaka min energinivå efter en jobbig svacka med virus osv, kör jag 2-3 vilodagar. Men jag är alltid ganska vardagsaktiv med cykling och promenader, även på vilodagarna.

Dans (afro + funk), poweryoga, löpning, rodd, styrketräning, powerwalks på löpband, enstaka combat-, pilates- eller pump-pass.

Jag vill gärna gå ner några kilo fast jag inte definieras som medicinskt överviktig just nu. Dock är det viktigaste att få fastare och tajtare former, inte att minska dem!

"Tillåtet" godis. Det är det enda som funkar för mig. Jag unnar mig riktigt mörk choklad, hemmagjorda chokladbollar av torkad frukt och nötter osv dagligen. Annars står jag inte ut!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger