• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • SvenskEngelsk

Hej tjejer!
    Vart har KAYA tagit vägen, min ledstjärna bland andra såklart?!?!
    Utan henne är tråden tystare, och älskade Tina vilar upp sig för att återkomma med mer energi och i lugnare tempo....Kakis, thank god U back honey!!!...ta all tid du behöver, jag startar ny tråd i mars, då har TRE MÅNADER gått, inser ni vad tiden går
    Snälla ta VARA PÅ ALL TID!!!

haha, Annelie..ett tredje, mysigt ju!!!...Inte för att jag alllls vill ha fler barn, nu är jag och Bailey på en nivå vi ÄLSKAR, och mitt liv har inte plats för fler barn, sen har jag ju ingen direkt livspartner, då skulle jag SÄKERT känna suget...bebisar e ju underbara...Men har turen att ena syrran försöker skaffa, 2 vänner väntar i vår så jag kan ju låna och sniffa bebislukten!!! och Bailey får träffa smått hela tiden med!

En CT skulle nog vara toppen KAkis...Det tror jag på!
    Lixom inte 20 kg köläder som ska på, + massa slaskigt blöta kläder efteråt, I feel you on that one.100%

Här nere är det REGN och vår....haha, STORM har vi ju varannan dag så folk är utan el på landsbygden ( tack gode gud mamma att jag blev en cityflicka )...haha...och träd överallllllt som ligger på vägar mm!...

Idag har motiionen varit STRESS...huga! Gått till jobb, på stan med min boende ( åt kanon god lyx buffe ihop med han ) promenad till annan arbetsplats där jag föreläste om hälsa , sen HEM, sen stress på stan...ja ja..INGEN annan motion än detta för mig....duger gott och blir över
    IMON gym igen, haft gymledigt 2 dagar pga jobb + utbildningar!

Underbar myskväll med sonen efter dagis!
    Sen kom ju lönen med....ganska nice...:)..Shoppat!

ha det så bra alla kämpar, vi är ju endel kvar allafall

ps. fick mig en tankeställare imorse kl 06.30 då jag går till jobbet genom skogen, då kom en mamma i all STRESS, 2 lösa golden hundar, sen med dagens TIDNING i handen, GICK och läste i skogen då hon fm ej hann hemma...JESUS!!!!! ...DÄR går gränsen!Hundarna var fasen inte ens i nörheten av henne och hennes ögon var i tidningen!
    Det fick mig att inse att imorgon kväll, ska jag laga FÄRSK strömming jag och B köpte ikväll i fiskecharken, med eget mos m tillbehör! Yum, mamma e bjuden till oss på HUSMANSKOST!
    Lugn kväll efter tvätt, gym + jobb!

Hoppas sonen kryar på sig magda...

• SvenskEngelsk

JJ
    Credits
    men ta tid...låt kroppen få återhämta sig!!!!

herregud, låter som du njuter av mammalivet med två, underbart att höra, sen om man går ner i vikt, är ju kanske bara +!!!

Sköt om dey!

• MagdaA

hej på er! haft en stökig natt med en febrig pojke, men jag hoppas den här dagen blir bättre än gårdagen! Hoppas även hinna med ett pass på ct:n. MÅSTE! Blir så förslappad när jag inte får igångkroppen. Hade planerat gym i kväll men det hinner jag inte. Vi måste storstäda huset när Micke kommer från jobbet, det håller på att groigen!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Tindra04

Hej tjejer!

Som SE skrev igår så håller jag på och vilar upp mig för att komma tillbaka. Är tufft med två små men jag kämpar på. Pratade dock med SE i telefon häromkvällen och fick mig en liten spark i baken så igår tränade jag på min CT! Idag blir det nog en prommis för idag regnar det iaf inte här.

Kämpa på alla goa tjejer!

SE: Tack för att du finns och för att du stöttar oss alla. Du är så duktig, vacker och stark tjejen!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • kaksmulan

OK! CT inhandlad från blocket! Ska hämta den i morgon!
    Det blir SÅ bra! Nu slipper jag mina egna urtjatade ursäkter att jag inte hinner/kan/orkar träna pga onda knän/dåligt väder/brist på barnpassning osv! Känns otroligt skönt och MEGAPEPPANDE!

Dock, begagnad CT från Rusta inte direkt min musik men den är inte allt för dyr och så fort snön försvinner så är det en helt annan sak att ge sig ut på vägarna igen. Det har kommit drygt 2 dm nysnö här. Jättekul för barnen men jag blir galen. Jag vill ha vår NUUUU!

Kaya är säkert ute och städar i sommarstugan... lyckans ost!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • MagdaA

kakis: härligt! hoppas du gillar den! Har en kompis som har en ct från rusta och hon tycker den funkar kanon!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • J J

En långpromenad med barnvagnen i solsken och friska vindar blev det idag. Så skönt! Ska se om jag hinner baka en morotskaka till ikväll då vi ska få lite fikagäster. Blir mkt fika nu när alla ska komma och titta på bebisen men det får vara så.. Unnar mig det nu för sen blir det definitivt ändring på det!

Elias & Elliot- mammas älsklingar!
  • Annelie024

Kakis, grattis till ct:n. Hoppas du blir nöjd med den!

SE, ja en trea hade varit mysigt tycker jag. Fast vissa dagar när mina söta små flickor halvt har ihjäl varandra så undrar man vad man gett sig in på, och ett tredje barn finns inte ens i tankarna då. Men på något sätt känner jag att jag vill vara gravid och allt det där en gång till. Känner mig inte "färdig" på mammafronten än.
    Usch vad hemskt, tänk att gå och läsa tidning på samma gång. Fy för!

Magda, hoppas lillen kryar på sig. Jobbigt när de är sjuka de små liven.

Ingen träning idag heller för mig. Har ont i halsen fortfarande och känner att kroppen behöver ta det lugnt. Men maten går som vanligt perfekt! Ont i ryggen också, har slitit som ett djur idag. Sex personal borta samtidigt, sjuka och vabbar. Sex stycken på en och samma förskolan gör en hel del extrajobb kan jag säga.

Middag ikväll blev gulaschsoppa....mumma!!

• Jessi74

Ciao! Jaaa var är Kaya? Jag har faktiskt funderat på det och så var det någon som tog upp frågan (SE tror jag).
    Anyway, jag hinner absolut nada när jag jobbar...längtar till våren och ljuset när kvällarna blir längre. Det är ju verkligen så att jag måste prioritera mina barn när jag kommer från jobbet och sen är man liksom helt slut. En CT vore verkligen tip top, men vi bor ju så trångt redan så jag vill verkligen inte ha en sån också i mitt hem. Det blir helgerna som man hinner med saker och ting (läs träning...)
    Kram på er alla duktiga tjejer!

• Annelie024

Jessi, kan du inte träna på lunchrasten? 30 minuter om dagen räcker ju gott och väl. En rask promenad är toppen!!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger