• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • SvenskEngelsk

Hej
    Annelie; Bra tips till jessie! Kanon!
    Ta alla tillfällen som ges...Lunchrast är ju super, innan man käkar sin lunch!

vart på gymmet idag , sprang 4.2 nästan och körde musklerna, sen promenad hem!

Lagat SVENSK HUSMANSKOST
    Köpte igår färk strömming ju
    YUMMI blev det, fast mamma satt o sa, " Kattmat" hahaha!!:.De skiter jag i, bailey tyckte med om det!

Tvättat, så nu stryker jag med, tur att mamma kom upp, så jag kunde tvätta...MASSA tvätt nu, med ner kissade lakan då han var blöjfri även nattetid men nu inne i en kissperiod sista 2 nätterna!!!

Inhandlat skinnjacka, stövlar,pumps och ny klänning, så nu e jag redo för ALicia keys konsert i stlm och träffa mannen på torsdag!

+ smink me såklart på clubkvällen igår juuuu!

Ja ja!
    Frostar av min frys...dags att se så det flyter på

Ha en skön kväll!!!

• MagdaA

*GÄSP* inte mkt sömn i natt... Alex har vaknat och grinat och skrikigt minst varje halvtimme. 40,1 igår kcäll, 39,0 i natt, 39,9 nu på morron. nu är han alldelens snorig också Vilken härlig start på helgen *not* Vi som planerat massa kul den här helgen, nu blir det inget av de. Känner mig typ påkörd av ett tåg, 3:e dagen nu med febrig och grinig pojke.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Tindra04

Usch Magda! Inte alls roligt ju! Hoppas att det snart går över.

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • annika81

Kaksmulan: Kul och superbra med CT! Har du tränat med den än?

I dag vaknade jag tidigt och gick ut och sprang en runda på 35 minuter. Så härligt. Solen sken, underbart!

Ska även ta en promenad senare i dag.

Magda84: Tråkigt med sjukt barn. Hoppas han piggnar på sig snart!

SE: Åå nya kläder är alltid kul! Har du bilder på dom?

• kaksmulan

Halloj!
    Det känns så underbart skönt i kroppen och i själen! Har äntligen varit iväg på ett pass Afropower! Sen har jag hämtat CT´n också och så fort maken kommer hem och kan skruva ihop den så ska jag köra ett pass! LÄNGTAR!!!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • MagdaA

kaksmulan: kul! Hoppas nu som sagt att du gillar den! Testat ct förut?

vi har varit på vc med Alex. blev inge klokare, men nån skit har han i kroppen. så duktig min kille som klarade både att ta halsprov och stick i fingret utan tårar. nu sover han iaf, hoppas febern ger sig snart! i em har han haft feber i 3 dygn.

• annika81

Blev en långpromenad i dag också, skönt med lite sol. Dricker nu te och tar det lugnt. Ska snart börja laga mat, ser fram emot god middag och film-kväll.
    Borde egentligen städa för mitt hem är kaos just nu, men skjuter upp det till en annan dag.

• MagdaA

här blir det hämtmat idag. har sbsolut ingen ork att laga mat. blir en grekisk rulle för mig. sen i kväll blir det grönsaker och dipp.

• clinan

aj aj aj vilken träningsvärk jag har. Va på kibox igår i 90 minuter. Va väldigt längesen jag va på detta passet eftersom de har bytt instruktör. Men eftersom min favvisinstruktör höll i det igår så va jag ju bara tvungen att ta mig dit. Det va jobbigt kan jag berätta Ont precis över allt i kroppen idag. Men ont på ett behagligt sätt

• 6628

Tjena tjejer!

Jag var ute i gick idag! 2 gånger till postlådan, UTAN KRYCKORNA!
    Var så himla skönt o komma ut i friska luften. Men jag gick jävligt försiktigt.
    Hela eftermiddan har varit rätt så lugn.
    Imorse var så svårt o komma upp, efter många försök så kom jag upp, började sakta gå mot toan (som finns uppe), kom till trappen, tog 3 trappsteg, då var det bara o vända, det snabbaste man kan, vid ett sånt läge. Mina höfter pallade inte, de höll på o vek sig. Kom till sängen kastade i mig tabletter o väntade (med kissblåsan full). Sen upp!
    Har dessutom svårt i kissa sen ryggskottet. Kanske dags o kontakta läkare igen?
    Snart blir det Så ska det låta.
    Sen lite mys med sambon i soffan, han kom nyss hem.

Ha en trevlig helg!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger