Inlägg från: SvenskEngelsk |Visa alla inlägg
  • SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej tjejer
    "Vilodag" idag, gick en liten runda på 3km efter jobbet dock, raskt
    Känns som jag håller på bli sjuk eller nåt...

Vad ni kämpar på ....bra!
    kakis, MMisssssed ya!....
    Annlie...Visst är det behövligt med VILODAGAR???

Ja e sluuuuuuuut
    In serious need of my vacation coming up next week!!!

Ha det bra tjejer......KRYA på er alla sjuka!

• SvenskEngelsk

Hej tjejer!
    Vart har KAYA tagit vägen, min ledstjärna bland andra såklart?!?!
    Utan henne är tråden tystare, och älskade Tina vilar upp sig för att återkomma med mer energi och i lugnare tempo....Kakis, thank god U back honey!!!...ta all tid du behöver, jag startar ny tråd i mars, då har TRE MÅNADER gått, inser ni vad tiden går
    Snälla ta VARA PÅ ALL TID!!!

haha, Annelie..ett tredje, mysigt ju!!!...Inte för att jag alllls vill ha fler barn, nu är jag och Bailey på en nivå vi ÄLSKAR, och mitt liv har inte plats för fler barn, sen har jag ju ingen direkt livspartner, då skulle jag SÄKERT känna suget...bebisar e ju underbara...Men har turen att ena syrran försöker skaffa, 2 vänner väntar i vår så jag kan ju låna och sniffa bebislukten!!! och Bailey får träffa smått hela tiden med!

En CT skulle nog vara toppen KAkis...Det tror jag på!
    Lixom inte 20 kg köläder som ska på, + massa slaskigt blöta kläder efteråt, I feel you on that one.100%

Här nere är det REGN och vår....haha, STORM har vi ju varannan dag så folk är utan el på landsbygden ( tack gode gud mamma att jag blev en cityflicka )...haha...och träd överallllllt som ligger på vägar mm!...

Idag har motiionen varit STRESS...huga! Gått till jobb, på stan med min boende ( åt kanon god lyx buffe ihop med han ) promenad till annan arbetsplats där jag föreläste om hälsa , sen HEM, sen stress på stan...ja ja..INGEN annan motion än detta för mig....duger gott och blir över
    IMON gym igen, haft gymledigt 2 dagar pga jobb + utbildningar!

Underbar myskväll med sonen efter dagis!
    Sen kom ju lönen med....ganska nice...:)..Shoppat!

ha det så bra alla kämpar, vi är ju endel kvar allafall

ps. fick mig en tankeställare imorse kl 06.30 då jag går till jobbet genom skogen, då kom en mamma i all STRESS, 2 lösa golden hundar, sen med dagens TIDNING i handen, GICK och läste i skogen då hon fm ej hann hemma...JESUS!!!!! ...DÄR går gränsen!Hundarna var fasen inte ens i nörheten av henne och hennes ögon var i tidningen!
    Det fick mig att inse att imorgon kväll, ska jag laga FÄRSK strömming jag och B köpte ikväll i fiskecharken, med eget mos m tillbehör! Yum, mamma e bjuden till oss på HUSMANSKOST!
    Lugn kväll efter tvätt, gym + jobb!

Hoppas sonen kryar på sig magda...

• SvenskEngelsk

JJ
    Credits
    men ta tid...låt kroppen få återhämta sig!!!!

herregud, låter som du njuter av mammalivet med två, underbart att höra, sen om man går ner i vikt, är ju kanske bara +!!!

Sköt om dey!

• SvenskEngelsk

Hej
    Annelie; Bra tips till jessie! Kanon!
    Ta alla tillfällen som ges...Lunchrast är ju super, innan man käkar sin lunch!

vart på gymmet idag , sprang 4.2 nästan och körde musklerna, sen promenad hem!

Lagat SVENSK HUSMANSKOST
    Köpte igår färk strömming ju
    YUMMI blev det, fast mamma satt o sa, " Kattmat" hahaha!!:.De skiter jag i, bailey tyckte med om det!

Tvättat, så nu stryker jag med, tur att mamma kom upp, så jag kunde tvätta...MASSA tvätt nu, med ner kissade lakan då han var blöjfri även nattetid men nu inne i en kissperiod sista 2 nätterna!!!

Inhandlat skinnjacka, stövlar,pumps och ny klänning, så nu e jag redo för ALicia keys konsert i stlm och träffa mannen på torsdag!

+ smink me såklart på clubkvällen igår juuuu!

Ja ja!
    Frostar av min frys...dags att se så det flyter på

Ha en skön kväll!!!

• SvenskEngelsk

Clinan
    Wow, supermysigt där ju!!!! vad underbart med familyholiday!!!

JJ; Japp, konserten ska bli grym, men just nu e Alicia sjuk, ställt in hennes konsert i Manchester + ett ställe till, nåt med halsen, så nu HOPPAS man att hon e i stlm....Annars får man ju ta o festa till det ändåå, har ju bästa sällskapet allafall!!!

Kakis...Afro lät superkul....mitt gym har inte det vad jag vet..men vet fler som kör de..vill med..:)

Magda: Stackars Alex, hög feber är verkligen en plåga, sömnen rubbas, och allt, mat och rubbet...
    Jag kan bara säga att min son alltid sen födsel drabbats av 40 graders då han haft feber, aldrig sådär 38 eller 39, och han har gått med det u 7 dygn, med läkarråd via tfn då såklart,
    Men feber i sig är inte farligt säger dem ju, men att man ska VARVA ipren supp med alvedon supp, då dem bar helt olika effekt, för att dämpa HÖG temp!
    Hoppas han kryar på sig och att grekiska rullen smakade gott!

Motion idag blev 9km promenader..,...middag på jobbet blev rest från igår..strömming med massssa morööter hackat med lök + sallad, + SKAL från en bakad potatis ( älskar de krispiga skalet ) + vichy vatten!

Tog fram 8 chokladbitar på jobbet, ur skålen, MEN, bad stolt min kollega ta dem åt mig, jag VET att hade munnen fått EN bit, så hade jag öppnat 200gr kakan i skafferiet där, jag hade fortsatt, och nu e hyn ändå prickig av nyttigheter och vill inte ha finnar nu innan stlm! Så jag tog 2 fikon!!!

Sköt om er
    Ska jobba lörd+sönd med!!!!
    PUSS!

• SvenskEngelsk

Prommis:
    Här kommer en spark i röven!!...hihi! Tänk positivt och bestäm dig, innan dess kommer inget att ändras!

Ändra tankesätt, ÄR DU HUNGRIG, eller säger du bara att jag är hungrig, visst man är mer hungrig ( vissa av oss ) då man ammar, men också lätt att använda det som anledning till ett godkännande att äta mer/oftare, mindre nyttigt osv...

Hemkommen från 07-16 helgpass + nu dagens andra promenad ( eller tredje ) gått till jobbet imorse 1,3km i regn en lördag morgon inte så kul, sen gick jag 2 km med en boende i skogen och plockade blåbärsris på hemvägen, sedan gick jag en ca 4-5km runda nu efter i powerwalk, på hemvägen, ska in på jogg. se och mäta nu!

Åt godaste maten på länge ( alltså på jobbet ), som jag hittade receptet på såklart, våra boende åt som hästar, nämligen en tagliatelle med fläskfile, + smak av färsk citron, färsk basilika + vitlök, YUMMMMMMM

Sen slängde jag ihop en haaaaaastkaka, med hallon + blåbär, herregud, Sara fikade med 2 bitar, så gudomlig!....Och jag var sugen i eftermiddag, så då tog jag fika, annars slutar det med att jag vråläter en annan gång för att jag inte åt!

Mums!!!!

• SvenskEngelsk

Till oss alla:

" Tänk efter hurdant ditt tillstånd är, innan du kliver in på jobbet, eller då du är på väg hem från jobbet, eller då du ska träffa släkten, är ditt tillstånd DÅLIGT och tjurigt, och klagande, håll då tillståndet för dig SJÄLV, låt det inte smittas av på alla andra. För ALLA tillstånd smittar!"

Låt inte din dåliga dag gå ut över dina oskyldiga barn, eller dina kollegor osv

• SvenskEngelsk

Nu har jag vilat i 1 timme, wow så behövligt, och nu ska jag ligga ner i soffan, ( precis legat där ) och se vad alla i Swedenland ska se, Mello....BARA för att koppla av, tänkte städa köksskåpen, men jag MÅSTE lära mig att tagga ner..så nu ska jag CHILLA!!!!!!!!!!!!!

• SvenskEngelsk

Ha Ha Tindra
    Fasen, det är ju 1 april + 1 maj
    hahahaha!
    Sorry babe!!!!!!!!!!

Så, haft hemma SPA nu....sköööööööönt....

Kram och natti!

• SvenskEngelsk

JJ
    Impad av er goda middag! YUMMI!

Så, NU har jag gått av att ha jobbat 15 dagar i rad ( inkl de nätter jag jobbade, kurser, vak ), HELT slut i kroppen, så idag blev VILODAG om man nu kallar det så fast man går KM på jobbet, dit, hem, med boende ute osv...Känner mig frusen och huvudvärk! SNAAAAAAAART är min väntade ledighet här! Så som jag kämpat med gym mm, SÅ skönt, Imorgon bär det av till favvoplatsen igen, GYMMET....kommande vecka: Gym månd+tisd + torsd, då kommer ju mannen med..:)

Idag var jag på modelcasting, Bailey var med me....minst 400 pers där på stadshotellet i stan, sååååå kul och verkar lovande,...:)

magda: man vill ju nu bara säga: MAN MÅSTE FÅ HA DOWNS FÖR ATT FÅ UPS, Men, just nu kanske du behöver känna att du VILL ner några kilon, och som du vet så väl, så gör ingen annan det åt dig, så andas ett tag, försök ladda batterierna, och kör på igen, MEN, vila inte för många dagar, det blir bara svårare att ta tag i kragen igen, utan ha max 2-3 dagar då det går segt, MAX 1 vecka.....Gå ut och gå FAST du INTE VILL! Skit i om det bara blir 2 km, men sen när du väl går ute, så kanske du känner YES....jag går nog mer än 2 km, det är ju MÅBRA jag vill....
    Men, tänk också efter, att KNOPP och KROPP måste samarbeta för att få en fungerande HÄLSA, inte bara fysiskt!!!!!!! Hälsa kan även vara att läsa en bok, ha ett gott skratt el så, hälsa är en sak för mig, och en annan för någon annan!
    MEN, försök , ryck upp dig!....
    Du kan om du vill!

Nu ska jag ta ett varmt bad då jag inte har B, jobbat kväll ju och då e han hos pappas och lämnas på dagis tills lunch imorgon! ÄNTLIGEN får jag en rejäl UTVILANDE fm, sömn + frukost följt utav gym, sen förmodligen laddad att träffa vänner jag ej hunnit se på månader fast vi bor 10 promenad iväg!!!

KRAM!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger