• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • MagdaA

Nilla: nej tyvärr inte. men jag skulle få recept på pajen så jag kan be att få på soppan också. hon förklarade hur man gjorde och det lät inte så svårt.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Kaya

Hallå hallå!

Min överenergi från igår är lite mindre idag för lillan var vaken och hostade halva natten... PUST OCH GÄSP! Dessutom insåg jag när jag vaknade imorse att tröttheten fick min förkylning att kännas lite värre igen.

Nåväl. Jag har varit på Lidl och handlat BARA nyttiga saker (en prestation i sig!). Jag har cyklat 2.5 km och promenerat ca 6.5 km med barnvagnen i solen (ÅÅÅÅHHHH sol och blå himmel, otroligt vad glad man kan bli av det!). Och ikväll blir det 30 min på löpbandet och 60 min poweryoga med min FAVORITinstruktör.

Men först middag naturligtvis. Barnen har hjälpt mig skala och skära MASSOR av grönsaker och rotfrukter till en indisk soppa/gryta av lök, stjälkselleri, rotselleri, morot, blomkål, gröna linser, hönsbuljong, krossad tomat, färsk ingefära, massor av hackad färsk vitlök, curry, spiskummin, lite rapsolja, citron. Resten av familjen får fullkornsris till (barnen hade redan käkat soppa på dagis/skola idag). Jag tycker en sån här gryta är HELT tillräckligt att äta bara som den är, som en tjock soppa!

Lunchen idag var SÅ god. Jag kom hem från Lidl aphungrig och rörde ihop 2 ägg, en rejäl klick lättkeso och sojamjölk med kryddor till en omelettsmet. Stekte i lite olivolja i teflonpannan, lade på några skivor 17% ost på slutet som fick smälta. Det blev en STOR ganska lös omelett som var jättegod! En skållad och skalad tomat till, plus rå zucchini.

Mellisen var KAFFE med mellanmjölk (två STORA muggar, var så kaffesugen så jag nästan dog), en skål full med vitkålssallad (konstigt jag vet men jag hade ett sug efter något grönt och salt!), och en skål med tinade naturella hallon, några delade gröna druvor, och naturell lättyoghurt (Lidls som har 0.1% fett). SÅ gott!

Ikväll efter träningen blir det nog ett par såna där "nyttiga" bananmuffins igen till théet... *MUMS*

K

• Kaya

ha ha... märks det att min MATLUST är tillbaka på topp efter magsjuka + förkylning???

PS glömde säga att jag har GRYM träningsvärk i ryggen idag efter gårdagens combatpass. Känns lite kul! jag har ju väldigt sällan träningsvärk (för jag är så bra på att "fuska" )...

K

• Evenstar

Vad söta ni är som skäller på mig!

Min hals lindras av vicks honunshalstabletter och honungsvatten.
    *håller tummarna att jag får vara frisk*
    I helgen blir det nog massa skön vila, förhoppningsvis.

Missi,

Stor Kram!

• 6628

Tjing!

Jag måste bara få kvittra lite! Jag har varit och lyft på fötterna som kaksmulan sa tror jag att det var. JAG HAR SPRUNGIT!

Gick först en halvtimme, sen vände jag o sprang halva av halva vägen. Hoppas ni fattar. O jag e så glad! Senast jag sprang var i 25 års åldern! Hade mani då, var bara TVUNGEN o springa varje kväll då!

O vilken himla skillnad på humöret också. Har legat i soffan hela dan o bara ätit smörgås! O när jag sen hämtade Filip, så tänkte jag: ne nu jävlar! UT MED DIG! O det gjorde jag. O blev så här glad!

Hemma sen så gjorde jag mina 12 armhävningar, 50 sittups, 15 snea sittups, 25 lyft av bena(man ligger på rygg), stog på alla fyra fast med ryggen neråt o gjorde typ armhävningar så, det ska tydligen vara bra för triceps (tror jag det heter) bakarmarna.
    O jag känner mig NYTRÄNAD o åter igen så är jag så glad.
    Nu fattar jag vad denna kick är som ni pratar om.
    PLUS att det imorgon blir gym för mig! Ujuj!

• Jessi74

Wow 6628, well done!

Det blir tyvärr ingen springning ikväll, det blir imorgon istället. Mannen är utpumpad efter hela dagen med sjukt barn och aktiv 10-månaders så han ville att jag skulle vara hemma och jag kan förstå honom. Men mitt mål på tre ggr/veckan kan ju hållas ändå om jag springer fre och sön för jag har ju redan sprungit en gång denna vecka. Så det känns ok även om det skulle vara skönt att komma ut!

• Tindra04

Bra jobbat 6628!

Evenstar: ja du ska ta det lugnt! Var rädd om dig!

Magda: skönt att det inte var någon fara med Alex. Bättre att kolla en gång för mycket.

Jag har gått en promenad med vagnen idag på 80 min. Nu har stormen TUVA kommit hit. Det blåser och snöar ute! Burr!

Nu ska jag lägga mig i sängen och dricka te och se på tv!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • annika81

Blivit 40 min dans i kväll.Kämpar på med maten och det funkar ganska bra. Kalas i helgen och då kommer jag ta en tårtbit om det bjuds. Träning på söndag igen.
    Ska vara borta hela helgen så maten blir lite jobbig, när man inte får äta vad/när man vill. Fast jag får försöka så gott jag kan ändå.

I kväll blir det "Du är vad du äter" på tv.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger