• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • pussgurka78

Nu har aven jag blivit lite sjuk. Har fatt urinvaggsinfektion och det gor sa javlans ont. Forutom det sa har det inte blitt sa mycket traning...tvingade mig nastan ut igar pa en promenad och det var ju allt. Idag lat jag bli att cykla imorse for att jag inte vill bli samre...
    Mat vagen har faktiskt inte heller varit det basta. Har atit ganska onyttigt och aven atit en "RYDER", och lite sma kakor.
    Kanner BLA i hela kroppen just nu faktiskt.
    MEN nu far det vara nog har ju slarvat i 3dagar nu nastan...MASTE ta tag i det hela nu igen for jag var ju sa duktig ju!!!!

• Jessi74

Idag har jag vilodag, känner att jag behöver det (förutom promenader som jag gått idag). Varit borta två kvällar i rad och vill vara hemma ikväll, varit på utbildning hela dagen också så jag är lite trött i huvudet.

• SvenskEngelsk

hej Hej
    Slöläst allas inlägg
    Jobbat heeela dagen + kvällen igår...sorry om ja inte hinner svara på saker osv...
    ganska fullt upp med en tjurig son varje gång han vart på dagis 06.30-16.30, men vem skulle inte vara det, det tar ca 1 min efter jag kommit till dagis som "grälen" börjar....Fast han hemma är så involverad i allt, matlagning, bad, disk, dukning, blåsa ut ljusen, osv osv...
    Men men..trötthet + hunger..USH!

Gick till och från jobbet...Ikväll blir det HOPP....Imorgon gym igen!..Längtar så de kryper i kroppen
    Ska snart hålla föredrag på 2 andra arbetsplatser med, då jag är Hälsoinspiratör nu, känns KANONkul..

Peppad!

Lagat en ASGOD middag precis
    Fläskfile med peppar+ syltlök+paprika, cremefraiche lätt, salt, hmm..+ nåt mer, minns inte..:P
    Till denna röra EGNA hemmagjorda palsternack -s pommes, potatis + morötter i pommes form..MUMS sa vi båda!

Ha en forts skön kväll

kaya: Jag var ju utan jobb i 3 år, det var ju då jag gick ner som mest, jag hade all tid i världen...och istället för att alla mammalediga satt o fikade hos varann me bullar, så bjöd ja hem gäng på NYTTIGA fikor..haha!!
    Sara alltid känd för den nyttiga saken..:P:P:P
    hihi!!!

magda: 35 min på CT är inte illa....bravo!!!

Och ang Dinkel
    jag kör på fullkornsdinkel i fläskpannnkaka, bröd, scones osv...

• Tindra04

Vad duktig du är SE! Hälsoinspiratör! Vad fint det låter! Go girl!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • Missisola

samtalet jag gått och väntat på med både förtjusning och fasa....blev fasa....

allt bara föll....varför funkar inte min kropp....??? Nu ska man knapra piller...och sen mer piller...usch inget känns naturligt....
    Bara därför är bebissuget större än nånsin.....

*gråter*

• Kaya

Missiola: USCH det låter inte kul! Vad tråkigt! Vet ju inte exakt vad du råkat ut för men hoppas att allt ordnar sig för dig!

SE: ja, jag får väl kanske tacka arbetslösheten för att jag är i riktigt bra form numera...

SE: min son hade en period när han var ca 4 år (som B?) när övergången från dagis till hemma var jättejobbig för honom. Han var en ängel på dagis och trivdes jättebra men när jag hämtade honom var det katastrof, utbrott, skrik och bråk nästan varje dag. Jag kom på efter ett tag att om jag bara hann cykla hem med honom och sätta oss båda två i badkaret med skumbad och leksaker innan första utbrottet kom så var det lugnt! När vi hade badat länge och väl klev vi upp och så var han liksom "hemma," lugn och glad och harmonisk resten av kvällen! (Nåja. Fyraåringar är fyraåringar... ) Ibland kan det hjälpa att "bryta av" med nånting och markera att nu går vi in i en ny fas av dagen, efter allt stoj och bus på dagis...

Men vem skulle inte vara sur efter en lång "arbets"dag, jag tycker också att barn måste få avreagera sig NÅN gång... men det är inte så kul medan det pågår.

Dagens middag var SÅ god! En favorit i repris, samma som vi åt en dag förra veckan. Hemmagjort potatismos (med Mellanmjölk, lite olivolja, vitpeppar och örtsalt), stekt strömming (panerad med ströbröd/idealmjöl, salt, peppar, stekt i teflonpanna med lite olivolja), haricots verts, pizzasallad (med vinägrett av olivolja, pressad citron och vitvinsvinäger) och sås av A-fil, lättkesella, grekisk yoghurt (ungefär 1/3 av varje), lite frans senap, pressad citron, salt och hackad inlagd gurka!

Ovanligt för mig att äta potatis + panerad mat men jag tror ändå att jag räknar den här måltiden som NYTTIG. Fisken i sig är ju supernyttig, och jag åt lagom mycket mos och fyllde på med massa grönsaker. Helt klart nyttigt för livskvaliteten i alla fall - ren njutning!

Nu har jag ätit FEM lagom stora måltider idag och har ett mål kvar. Perfekt! Innan dess ska jag ner på gymmet och köra 30 min löpband och 60 minuter body combat. Ska bli så sköööönt att träna igen. Får väl känna efter bara hur mycket kroppen vill, jag är ju fortfarande lite snorig.

K

• MagdaA

Missisola: KRAM vännen! Vet inte heller vad det handlar om men jag hoppas det blir bättre snart!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Evenstar

Jag har ståltråd i halsen känns det som. :( Så jag dricker massa varmt vatten med honung och slörpar halstabletter.

Jag vill inte bli sjuk _igen_!

Jag har ialla fall kört 30 minuters hemmaträning, styrka. Skönt!

Så nu ser jag fram emot en SEN middag beståendes av kyckling och rostade rotfrukter. Mums!

• Tindra04

Missisola: vet inte heller vad som hänt men tänker på dig och skickar en STOR KRAM!

Evenstar: hoppas inte du blir sjuk igen!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • clinan

precis cyklat 1 mil på motionscykeln. Var inte ett dugg motiverad till att göra det idag, men det känns himla skönt efteråt! Så nu blir det duschen sen ska jag se årets kock!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger