• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Jessi74

Ikväll ska jag på bio så det blir bara hem och sen iväg igen. Då blir det dagens motion, promenad till och från tunnelbanan i rask takt. Det är skönt efter en dag inne på kontoret.

• Nillalalala

Tindra: Nej, jag har inte hunnit lägga in några bilder eftersom vi inte har internet hemma... än Det kopplas in nästa tisdag.

• Kaya

JJ: gud vad gott. Såna italienska köttbullar måste jag göra nån gång SNART! Gud vad lyxigt och gott med persilja + citron i.

SE: man blir så himla inspirerad av din energi!!!

Jag fick sån energi på eftermiddagen (av att ha sovit så många timmar inatt?) så jag släpade faktiskt med båda barnen till konstmuséet plus bibblan efter att jag och lillan hade hämtat hem storebror från skolan och barnen hade käkat mellis. Det innebar ännu en promenad utöver det jag promenerat tidigare idag, dessutom med extra motstånd (lillan i vagn ) och i ganska raskt tempo eftersom stora killen hade sin sparkcykel! Det innebar också att jag hoppade över eftermiddagsmellisen, i vanliga fall när jag är igång och tränar är det FÖRBJUDET men nu när jag är förkyld och bara kör promenader PLUS hade ätit sån rejäl lunch var det bara bra. Var inte ens särskilt hungrig när vi kom hem, men åt ändå, för TVÅ måltider i rad kan man inte hoppa över (och frukost-lunch-middag FÅR man inte hoppa över i vilket fall...). Jag blandade ut det sista av den vegetariska korv stroganoffen med en burk tomater så det blev mer soppliknande, jag åt brocoli till, barnen fullkornsmakaroner. Jag åt 1.5 skål och blev PROPPMÄTT... Hmmm.... Det var ju MEST grönsaker helt klart, bara lite sojakorv och så grekisk yoghurt i såsen. Grönt thé nu efteråt.

Om jag är hungrig när min man kommer hem efter sin match ikväll blir det rött thé och en sån där grov minibaguette med nyttigt pålägg. Blir bara 4 måltider både igår och idag, men det är som sagt OK när jag inte tränar. När jag tränar är 6 små måltider idealet, det bli oftast 5.

K

• Kaya

PS: Kunde inte motstå att mäta dagens promenader på jogg.se och fick då veta att jag har promenerat nästan 12 km sammanlagt idag! Plus en kort cykeltur. Jättekul med en sån sida, där man kan mäta sina rundor!

K

• Annelie024

Heeeej tjejer!!

Har varit borta ett tag härifrån. Dels så har mina favoriter varit borta (precis som alla andras förmodar jag) och så har jag inte haft tid eller ork heller. Superjobbigt på jobb, all personal är sjuka och det är INTE kul att vara själv med vikarier osv osv....My back is killing med! Måste iväg och få massage. Känns som om jag har knivar i ryggen hela tiden och går som en gammal tant.
    Så ingen träning sen i torsdags faktiskt. Men försöker äta bra ändå. Känns ändå inte bra när jag inte får träna som jag brukar. Blir så frustrerad!!

• 6628

Tjena tjejer!

Jag var o gick idag, 6 kilometer på 1 timme. Snabbt eller normalt?
    När jag kom hem så blev det hemträning i ca 20 minuter.
    Ojoj, DET känns bra, har ju kommit igång!

Måste säga vilken ENORM betydelse skor har när man är ute o går eller springer! Jag har börjat använda mina träningsskor ute. O gud, vilken skillnad! Kändes nästan som att man flög fram. Påverkade till o med orken, hade mycket mera ork. Lovar hade säkert kunnat springa, men lät bli, för jag hade jeans o en vanlig täckjacka.

Nu e det sängen som gäller.
    Är så trött av de nya medicinerna. Riktigt sömnig!

Ha en trevlig kväll!

• SvenskEngelsk

Anneli: ta det lugnt vännen min! Jesus, känner dina knivar i ryggen ..lider med dig!

JJ: Hihi, Japp, energiknytte till MAX! ....Så kul!!

Kaya: HAHAHAHA....Im just beeing me, and thats the truth! Inside and out...ME!...glad, stark, lycklig just nu!

Sitter med en mugg kaffe. varva ner med denna dryck, GUD...ja lär inte somna...Men glad ikväll....Rock bokat resa till mig, komma till mig i mars..:)

Hoppas ni haft en skön kväll
    JObbet gick bra!!! Lite slag och bråk och skrik, men men,,, skönt att kunna agera BOOTCAMP Manager!!:.LoL

Puss o kram

• Kaya

GODMORGON! Är jag verkligen först ut idag...?!

SE: jag säger det igen. Är så otroligt IMPONERAD av dig som har det jobbet du har och klarar av det så bra. Förutom att du sköter hälsa, kost och motion, är en superengagerad mamma och alltid lika GLAD! Helt fantastiskt. Vilken inspiration för alla oss i tråden också!

Annelie usch vad jobbigt med ryggen. Stressen på jobbet är säkert boven i dramat! Hoppas det blir bättre för dig på jobbet snart och att du får ordning på ryggen så du kan träna som du vill.

6628: himmel vad du är duktig med motionen! Superbra jobbat! Jag håller med dig om att såna saker som skor + kläder spelar jättestor roll när man motionerar. Tar man på sig träningskläder och träningsskor och går en promenad känner man definitivt att man "tränar" mycket mer än om man går SAMMA runda i vanliga kläder och skor!

Jag är så GLAD idag för förkylningen är verkligen på väg bort. Jag är snorig och så men känner mig inte sjuk mer. SKÖNT! Jag tror det blir "riktig" träning ikväll, löpband + combat.

Sen är jag nöjd med gårdagens facit vad det gäller maten. Jag åt lite för stora portioner till frukost + lunch, men sen väldigt lagom till middag och kvällsmat. Bara bra mat också. Helt OK. Idag ska jag se till att det blir 5-6 små måltider, speciellt eftersom jag ska igång och träna igen! Har visserligen redan startat dagen med thé + havremjölk och TVÅ såna små hembakade grova baguetter (med Bregott Mellan, 17% ost, rökt skinka, tomat), fast jag hade tänkt att EN sån skulle räcka per tillfälle... Hmmmmm.... Men det ÄR defintivt mycket mer OK att äta en STOR frukost än att äta för mycket till kvällsfika, så jag är ändå nöjd att jag åt EN sån macka igår kväll och TVÅ nu på morgonen och inte tvärtom!

Har ändå funderat på hur jag ska göra med mjukt bröd, om jag ska köra en period helt utan, eller som Jessi bara på helgerna, eller nåt. Jag märker att just mjuka mackor blir en sån stor grej för mig när jag försöker leva sunt, det är verkligen det enda som jag måste "reglera" för mig själv mot min egen vilja så att säga... Min stora svaghet! Mycket värre än t ex fikabröd, som jag OCKSÅ älskar, för fikabröd är så självklart "gukldkant" så det har jag inga problem att spara till speciella tillfällen. Hmmm... Problemet är att jag inte gillar hårt bröd, så slutar jag med mjukt så slutar jag med alla mackor. Det kanske bara är bra, ha ha, med tanke på min nojjighet över pålägg...

...hörde ni på nyheterna igår? Just när jag hade gått och nojjat över tillsatser och skit i rökt skinka så pratar de om Lönnebergaskinka (just den brukar jag köpa!!!) och att nån tydligen skulle stämma tillverkaren nu för att de påstår att den skinkan är så traditionell fast den egentligen innehåller typ tio konstiga tillsatser!!!

Frågan är bara, för att återgå till min svaghet för mjukt bröd, om det kanske bara blir ännu värre om jag helt slutar äta det. Jag har hittills tänkt som så att jag inte ska FÖRBJUDA mig själv att äta något, utan bara lära mig att äta allting i rimlig mängd, äta varierat, välja sundare alternativ osv. Och det känns fortfarande som den mest hållbara metoden för att skapa en sund livsstil som håller på sikt. Om jag slutar äta mjukt bröd en månad kanske jag är så GALET sugen på mjukt bröd sen så jag "måste" äta en limpa om dagen??

Nu ska jag kolla om det finns några nya jobb att söka. Men jag har nyligen sökt två jobb som jag verkligen vill ha så jag går och hoppas och väntar på att bli kallad till intervju på nån av de arbetsplatserna, svårt att riktigt lägga ner själ och hjärta i att söka nåt annat då... Men jag måste ju ha många krokar ute för att kanske få napp.

K

• Tindra04

Godmorgon girls!

Kaya: har du receptet på de grova baguetterna du skriver om? Lät gott! Just nu äter jag bara knäckebröd för jag tycker inte det finns så mycket gott mjukt bröd.

Ni som är duktiga på att baka och laga mat. Kan man byta ut vetemjöl helt mot dinkelmjöl i ett recept? Blir det bra?

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger