• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • MagdaA

dagens ct-pass avklarat. ökade med 5 min så det blev 35 min idag. lunch lite senare blir fiberhavregröt med russin och mjölk.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • kaksmulan

6628: JAAA! Kan du gå så fort och ändå inte är speciellt anfådd så är det definitivt dags att öka på! Börja jogga så du får upp flåset eller gå med stavar eller nått så att det TAR mer! Men himlar vad duktig du är! Tänk att du har blivit så bra tränad så du kan gå raskt i en timme utan att bli flåsig! Det trodde du väl inte för ett tag sen?!

Kaya: I natt när jag var vaken med Ellendellen (som drömde mardrömmar pga magont och inte ville somna om) så tänkte jag att nu skulle jag ge upp forskningen och i stället vara ARBETSLÖS!!! Gud vad skönt, att kunna lämna barnen i lugn och ro på mornarna, träna, baka och bara få pyssla på hemma...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Kaya

Jag veeet! Och det ÄR ju skönt, jag kan ju springa en runda på förmiddagen om jag vill, eller som idag, röja i barnens rum, eller åka och storhandla själv och slippa släpa med barnen, osv osv. För det finns ju inte tillräckligt många jobb att söka per vecka för att sitta med bara jobbansökningar i de 15 timmar lillan är på dagis. MEN hur underbart det än är - och det ÄR underbart såklart att kunna vara så mycket med sina barn OCH samtidigt ha 3 timmar egentid per dag (blir visserligen ofta "hushållstid" men ändå) - så kan jag ändå inte njuta av det till 100%, bara till 80% eller så, eftersom jag är så stressad över varje vecka som går utan att jag får något jobb! Ju längre man går arbetslös, desto mindre attraktiv är man ju också på arbetsmarknaden! Så jag har bara så svårt för att slappna av i det här... SUCK.

Om jag bara vore ledig och hade ett jobb att komma tillbaka till sen, då vore det HELT annorlunda. Så kände jag under föräldraledigheten också. Att vara föräldraledig är ju en HELT legitim orsak att vara borta från arbetsmarknaden. Men har man inget jobb att återvända till när barnet är stort nog att börja dagis, då har man ändå den där lilla stressen i sig, jag MÅSTE hitta ett jobb... och då är man inte 100% "ledig" mentalt.

Så även om det kanske låter helt knäppt så förstår jag mycket väl varför arbetslöshet är en väldigt stor riskfaktor för utbrändhet!

OJ (på tal om det ) vad jag blev trött plötsligt, for runt som ett jehu hela förmiddagen och städade och röjde, hann knappt slänga i mig lunchen (havrekligröt med en halv banan, lite strödadlar, pumpafrön och solrosfrön plus havremjölk), iväg snabbt på cykel och hämta lillan. Hem och hjälpa henne somna, hamnade här, har MASSOR kvar på listan att göra innan det är dags att hämta storebror, men jag tror faktiskt jag måste dricka kaffe och äta nåt mer först, behöver påfyllning av energi!

K

• Tindra04

Nilla: Tack! Vet tyvärr inte vad tapeten heter men vi har köpt den på Silvan. De har mycket fina tapeter

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • Nillalalala

Tindra04: Då ska jag kika lite där, hoppas att du inte tycker att jag härmas! Men den var så himla fin

• 6628

Kaksmulan: Nej, det trodde jag faktiskt inte, jag har ju tränat i över 1 års tid, visst har jag fått bättre kondition. Första halvåret tränade jag som en tok! När jag började jobba i maj, så blev det mer sällan. När man jobbar 8 timmar om dan, har en gubbe som ligger ute på jobb, 3 barn och ett hem och sköta, då hinns det inte med så mycket annat. Och sen nu, när jag fick bilförbud så rasar världen. Nu finns det inte nån möjlighet till träning alls. Men min gubbe, envisas med att skjutsa mig till träningen på fredagar och söndagar. Och resten hemmagymmar jag. Kan funka.

Idag blir det nog ingen promenad, vi har JÄTTE mycket snö, och jag har inga bra vinterskor.
    Men det blir garanterat hemträning!

Nu ska jag snart hämta sonen från dagis.

• alarik82

lite osäker idag om de blir nån träning... fick sockerfall på jobbet iodag å är inte riktigt bra än efter de, men ska vial en stund på soffan nu å sen se om de har gått över...

• J J

emmamaria: ta det lugnt.. ät ngt som ger bra energi och vila.. är nog inte bra o träna efter blodsockerfall..

Ang. bröd: Jag tror också att äter man bröd som är relativt nyttigt gjort på lite andra soters mjöl än bara vetemjöl och tänker på pålägget så är det nog ingen fara.. mackor ska man nog inte äta alltför mkt av, bättre att satsa på "riktig" mat istället. Men ibland är det såå gott med en god smörgås! och man kan ju göra dem lite roligare (och nyttigare) än "bara" ost och skinka.. ibland när jag råkar ha en lagom mogen avocado hemma så gör jag avocadocreme (mosad avocado, lite lime, salt, peppar och lite philadelphia light eller t ex creme fraiche) och sedan rökt skinka eller kalkon på ngt gott bröd.. smarrigt! Behövs verkligen inget smör och fettet i avocado är ju nyttigt.

• clinan

Skolan hela dan *puh* Dock har jag precis varit ute med hund o barn i vagn i cirka 40 minuter. Kände mig alldeles svimfärdig när jag kom hem och då kom jag på att jag missat att äta ett mellanmål. Jag som ALDRIG missar ett mål annars. Men nu ska jag i alla fall laga lite mat så jag känner mig lite piggare.

Sen blir det nog en tur på cykeln ikväll framför tv'n

• Tindra04

Hej tjejer!

Idag blev det ingen promenad för mig men jag har tränat på min ct istället. Hann med 27 min innan barnen vaknade och var ledsna. Hade tänkt 30 min så det var ok!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger