Lågt trombocyt
Är det någon som vet vad betyder lågt trombocyt? Är det farligt? Måste man behandla det? i så fall hur? Tack för svaret.
Är det någon som vet vad betyder lågt trombocyt? Är det farligt? Måste man behandla det? i så fall hur? Tack för svaret.
Jag skall läggas in på måndag för att ta alla prover och hitta orsaken till det låga trombocyten som ligger på 20. Jag undrar hur många dagar måste man ligga inne och vad är det mer för prover de ta utöver blood.
Jag har även fått diagnosen anemi, men är däremot ovanligt högt på vit B6. Jag gick ner 4 kilo de senaste 3mån, och är väldigt oroligt för vad de alla nya provern kan visa. Kan dtta vara livshotande.
Ssk ringde från sjukhuset att min trymbocyt värde var 30 inte 20 som de uppgav innan, och det är inte säkert att jag behöver vara inlagt , det kanske räcker med att ta prover och återvända hem.
Min mamma lider av lågt trombocytvärde, och hon är konstant full av blåmärken (hon vet ej ens vartifrån hon fått de flesta) hon bar tex pafflådor när hon flyttade och hela insidan av armarna var blålila, se helt sjukt ut. Sen gjorde hon en åderbrocks operation blev hemskickad, blödde som en gris och hade ca 3 cm tjockt "lager" av blod mellan huden och resten av vävnaderna, midsommarafton var hon ensam hemma och vi körde förbi när vi varit på fest till en väninna, såg att det lyste. gick in och kollade, då hade hon somnat isoffan. dimpade på väg till toaletten och vi förde henne till akuten. fick blodtransfusion och blev tvungen att stanna på sjukhuset i 3 dagar innan hon var ok igen.
min väninnas mamma dog av obehandlade låga trombocytvärden.
har för mej att man skall vara "född"med det för att det skall vara farligt.