Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Tessa17

Lågt trombocyt

Är det någon som vet vad betyder lågt trombocyt? Är det farligt? Måste man behandla det? i så fall hur? Tack för svaret.

• Svar på tråden Lågt trombocyt
  • Maggis
    ThisIsMe skrev 2008-01-26 11:48:45 följande:
    Antog att det var riktat till mig eftersom du citerade mitt inlägg.
    Som svar på att du citerade mitt och sedan inte fick med allt du ville ha skrivet. Ett missförstånd således. Kan vi släppa det nu?
    //Maggis
  • ThisIsMe
    Maggis skrev 2008-01-26 18:58:13 följande:
    Som svar på att du citerade mitt och sedan inte fick med allt du ville ha skrivet. Ett missförstånd således. Kan vi släppa det nu?
    Jaja... vi har väl aldrig tjafsat om något =)
  • ThisIsMe
    Tessa17 skrev 2008-01-26 17:24:30 följande:
    Ssk ringde från sjukhuset att min trymbocyt värde var 30 inte 20 som de uppgav innan, och det är inte säkert att jag behöver vara inlagt , det kanske räcker med att ta prover och återvända hem.
    Skönt att du kanske slipper bli inlagd!
  • Tessa17

Men om jag blev inlagt, hur många dagar får jag räkna med att jag blev inne? Och om jag blev kallad till olika prover kan jag fortsätta och jobba som vanligt, jag får inga svar någonstans, Är det någon som har varit i liknande situationen?

• Myrtille

Det bästa är ju att du frågar din behandlande läkare om de här sakerna. Hon/han borde vara mer än villig att berätta för dig vilken plan man har.

Tessa17 skrev 2008-01-27 10:55:05 följande:
    Men om jag blev inlagt, hur många dagar får jag räkna med att jag blev inne? Och om jag blev kallad till olika prover kan jag fortsätta och jobba som vanligt, jag får inga svar någonstans, Är det någon som har varit i liknande situationen?
  • Tessa17

Äe det någon här som hade låga trombocyter? Varför hade Ni de? Hur blev Ni behandlade för de? Är det livshotande? Kan man bli botad helt? jag har både låga trombocyter lågt blodvärde och satidigt kraftigt försämrat immunförsvar. Vad skall man tänka om det?

• Myrtille

Det kan vara symptom på riktigt oroande sjukdomar, men behöver inte med nödvändighet vara det. Varför vill du inte prata med din läkare?

Tessa17 skrev 2008-01-29 15:34:20 följande:
    Äe det någon här som hade låga trombocyter? Varför hade Ni de? Hur blev Ni behandlade för de? Är det livshotande? Kan man bli botad helt? jag har både låga trombocyter lågt blodvärde och satidigt kraftigt försämrat immunförsvar. Vad skall man tänka om det?
  • Tessa17

Min läkare säger att jag måste vänta på Benmärgens prov resultat, han kan inte säga något just nu.

• ThisIsMe
    Tessa17 skrev 2008-01-30 08:43:01 följande:
    Min läkare säger att jag måste vänta på Benmärgens prov resultat, han kan inte säga något just nu.
    Om din läkare inte kan ge dig svar just nu så är det väldigt svårt för någon annan att göra det. Ta inte ut oron i förskott! När proverna är klara så kommer du att få svar.
  • Tessa17

Men jag är så oroligt att detta kan vara tecken på leukemi och det motsvarar döden.

Svar på tråden Lågt trombocyt