Pitbull
Har under en period läst i lite trådar om denna rasen.
Men känner att i det stora hela finns även här människor som vet väldigt lite om denna diskutionsfyllda ras.
Vill gärna veta lite hur ni ser på
Pitbull i allmänhet och då gärna vilka erfarenheter och kunskaper ni har om denna ras.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-27 00:07
Jag vet att ämnet kan vara uttjatat för många men känner att jag vill veta vad människor med erfarenheter kan berätta om rasen och med erfarenhet även kunskap.
I vår familj finns våran underbara pitbull hane Gunwald som faktiskt är en "riktig" pitbull. Med riktig menar jag med reggade föräldrar. 'Jag känner att jag klart inte är fulllärd om denna ras men lär mig hela tiden.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-29 13:45
Visst har media ett finger med i spelet när det gäller dessa raser men eftersom det i de flesta hundklubbar, hunddagis, rastparker är förbjudet med pitbulls eller andra "kamphundar". Detta gör att det är lättare för rasen att komma i fel händer.. Den har inget riktigt användsområde... Jag vet att det finns väldigt mycket bra spår och jakt egenskaper i dessa hundar visst finns det även här undantag men... Tänk såhär om pitbullen fick en användning som tex. jakt och spår på vildsvin som växer hela tiden i sverige hade inte det då blivit svårare för "kampägaren" att vara anonym.