• Stormis

Mutsy del 6

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner, rookies och wannabies

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

• Svar på tråden Mutsy del 6
  • gndl

Stormis: Hoppas allt är okej! Ser att du fortfarande väntar.. Den lär nog dyka upp vilken dag som helst om den skickades förra veckan. Jag har inboxat mina tfnnr till dig, hoppas det fungerade. Du hör av dig när det passar dig, antingen på telelfon eller via inboxen.. Ha det gott!

Shapiro: Oj det måste vara ngt form av rekord, blev lite nyfiken, beställde ni babyskydd, sitt och liggdel och allt skickades direkt?

• Ice82

Stormis:

Nej vet du vad, vi köpte den som låg ute på blocket om du har sett den? En Black Cargo som de sålde eftersom de inte fick in den hissen (de renoverade tydligen hissen i huset efter det att de köpt vagnen).
    De hade använt liggdelen typ två-tre ggr och vagnen är som ny. De köpte den på Pingpong i dec. 07. Så vi är bara glada att vi fick köpa den för 5000 kr inkl. regnskydd till sitt och liggdel. Bättre än att köpa den i butik här för 8000 kr som vi ändå tänkte göra (vi ville inte beställa över nätet). Vi ville egentligen ha en Joey silver men vad sjutton till det priset så var det värt att ta den här. Vi ska ju ändå köpa babyskydd och det går ju på några tusen också.

Japp, har redan varit ute på gården i helgen och kört den (flera ggr) nu ska jag köpa bäddset till vagnen och provbädda den!! hihi

Förresten, vet du hur det är med babyskydden till Mutsyn, vi funderar starkt på ett Besafe Izi sleep, men visst har Mutsy också ett eget babyskydd som liknar Besafes? Kan man ha det i liggläge?

• Shapiro
    Svar på #101
    Vi beställde Single spoke med sitt och liggdel samt baby sitter frame och regnskydden. Skulle beställt babyskyddet oxå men ville prova den i bilen först, så det lutar nog åt en Besafe Izi Sleep, för den har isofixplatta (vilket inte traveller har om jag har förstått rätt). Men framförallt kan vi prova den i bilen.

Men, men - sakerna har ju inte kommit än så vi får väl se hur lång tid det tar Ger er en uppdate!
  • kath

Någon som vet när den nya vagnen kommer till knodd? Slidern?

• mammamaria

Hej!

Beställde en Mutsy Transporter från PingPong igår (hoppas att de håller den utlovade leveranstiden på 4-6 veckor) Vi har inte sett vagnen mer än på nätet så det är ju lite spännande :) Är det någon som har en sådan vagn? Vi har köpt till liggdel och ska använda vagnen till vår lilla bebis som kommer i juni. Jag har fått för mig att sittdelen går att vända, eller handtaget iaf. men undrar nu om jag kanske misstagit mig. Är det någon som vet?

• Ice82

mammamaria, vad jag kan se på alla bilder som visas av Transportern så ser det inte ut som att man kan vända sittdelen. Men som sagt man vet ju aldrig om det är så, så svårt att veta när vagnen är så pass ny...

Vilken färg har ni beställt?

• mammamaria
    Svar på #106
    Det blir en svart :)
  • Ice82

Bra färgval Den är snygg transportern, tuff modell!
    Hoppas att ni får den inom de där 4-6 veckorna...
    Är det ert första barn?

Vi köpte våran 4-rider i fredags och jag har kört omkring med vagnen på gården i helgen för att prova. Sambon har gått och fnissat åt mig
    Vi väntar vårat första barn och allting känns så stort, kan knappt förstå att vi ska använda vagnen till våran lilla bebis!

• mammamaria
    Svar på #108
    Ja, det är första barnet, det är otroligt spännande! Ja, jag tycker också att vagnen är snygg, men nu måste jag nog kolla upp om man kan vända sittdelen, annars blir det lite konstigt känner jag... Bebisen kan ju inte sitta vänd framåt redan vid halvåret, det känns för tidigt.

När kommer eran bebis?
  • Stormis

Shapiro:
    Det var det värsta! Hoppas inte att de har skickat mitt för min blev "shipped" den 25 mars och har fortfarande unte dykt upp. Tror ni att det är någon som promenerar med den hit ? Uppdatera gärna när grjerna kommer!

Ice:
    Bra köp!

Ice och Shapiro:
    BeSafe iZiSleep är samma som Mutsys 2Bsafe, enda skillnaden är att det är Mustys tyger på 2Bsafe'n och att sufflett är inkluderat i priset. Så Mutsys är både billigare och mer prisvärd. Adapter behövs för att fästa på chassit.

Mammamaria:
    Grattis till vad som säkert blir första Transporten i Sverige!

Svar på tråden Mutsy del 6