• Stormis

Mutsy del 6

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner, rookies och wannabies

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

• Svar på tråden Mutsy del 6
  • Smultronhjärta
    Shapiro skrev 2008-03-29 22:12:11 följande:
    Svar på #82Tack för svaren och hjälpen! har förstått nu att Sverige inte säljer UR då inte patentet är släppt. Hur som helst så var vi och kollade på en 4Rider Single Spoke och kanske blir det en sådan.Har ett par följdfrågor som vi kom på. Hoppas ngn har lust att svara.Ngn som har erfarenhet av hur 4R beter sig i snö?Vi funderar att beställa från Pingpong, men har förstått att det kan ta lång tid. Vad ska man räkna med? Det står på deras hemsida ca 10v, men om jag läser lite i forumet så verkar de flesta vänta längre än så.Det är klurigt det här med barnvagnar /sara
  • Smultronhjärta

Nu försvann allt jag skrivit..
    Jag sa att vi beställde vår 3-rider i slutet av oktober och fick den i början av februari men att det var värt sin väntan Från pingpong beställde vi...

• Stormis

Beror lite också på vad man beställer. Vissa färger går snabbare tror jag beroende på hur lager ser ut. Jag har beställt (v 5) bara ett underrede och ett vindskydd. Det skulle från början ha skickats v 10, sedan v 11 och nu fick jag svar att det skickades i veckan, räknar med att det dyker upp inom ett par dagar.

Ingen erfarenhet av 4-rider i snö, men UR beter sig ok om man låser hjulen (vilket jag tror att man får göra på alla svängbara om snön inte är hårt packad). Ränkar med att 4-rider beter sig samma eftersom alla hjulen är stora.

Verkar som om att Mutsy nu kommer att säljas på fler och fler ställen i Sverige. Fick veta att enda barnvagnsaffären i min lilla stad fått förfrågan (fast de tyckte att de hade märken så attd et räcker) så nu kan den nog dyka upp både här och där! Rapportera gärna!

• Smultronhjärta

Stämmer bra att vad man beställer spelar STOR roll..vi hade en massa krångel (många tyska samtal med pingpong) innan jag bytte färg på liggdelen eftersom färgen jag ville ha kunde Mutsy aldrig ge besked om när den skulle kunna levereras till Pingpong. Efter att bytt färg tog det två veckor tills vagnen var hemma och grisen i säcken -köpte förvandlades till BÄSTA köpet

• Simonsmami

Bara en fråga....när bör jag beställa min mutsy. Är bara i v 12 än så inte på ett tag men när har ni beställt? Från pingpong blir det.

• Stormis

Simonsmami:
    Kanske skall du räkna med att det tar 3,5-4 månader för säkerhets skull...? 12 v känns som ganska standard för icke lagerförda vagnar oavsett märke. Å så kan man ju lägga på lite extra marginal för att vara säker på att få den i tid... Kan ju alltid öva på att bädda den innan . Köpte min i v 25, he he...

• Simonsmami

Stormis: Ja hade tänkt ngt sånt. Gör ju som sagt inget om man får den lite tidigt=)

• Ice82

Nu är vi äntligen stolta ägare till en Mutsy 4-rider singel spoke... åhh vad fin den är. Vill att bebisen ska komma nu så att vi får använda den , men måste vänta till augusti.Lååång väntan blir det...

Provade att dra den i snö i helgen... det gick bra utan att behöva låsa hjulen. Men när det var hård skare så fastnade hjulen då behöver man nog låsa dem...

• Shapiro

Hej igen!
    jag beställde min 4rider idag och ringde till pingpong för att kolla leveranstid. Det visade sig att den färgen jag ville ha fanns i lager så de skulle se till att få iväg den denna veckan. På min order status står det nu "Shipped", så det var ju snabbt jobbat må jag säga. Nu återstår bara att se att det är rätt och att den är hel och fin

Spännande värre!

• Stormis

Ice:
    Åh grattis! Köpte i Sthlm i butik förmodar jag? Hmm, augusti... Du var ju värre än jag Nu får du övningsbädda och köra ett tag framöver

Shapiro:
    Oj, snabba puckar! Blev det en light? Jag har ju fått vänta i 8 v på single spoke UTAN sitt/liggdel så du måste ha haft supertur! MIn order blev "shipped" för exakt en vecka sen, men har ännu inte dykt upp. Jag är inget orolig över det, men vill ju ha den!!! Håller tummarna för morgondagen! Vilken färg blev det?

Svar på tråden Mutsy del 6