• Stormis

Mutsy del 6

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner, rookies och wannabies

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

• Svar på tråden Mutsy del 6
  • Forsea
    linn78 skrev 2008-03-23 09:27:11 följande:
    Hej mutsy ägare! Jag har lite frågor om vagnarna, dom är ju jättefina men jag bor nere i skåne, (här finns inga återförsäljare väl?) och gillar inte att köpa något jag inte har känt på först.Är det bara transporter som har ledat handtag istället för teleskop handtag? Jag är bara 155 lång och teleskopen känns ofta väldigt höga.Kan man vända sittdelen på transporter också?Hur är det med suffletten? Följer den med i köpet? Är det samma till liggdel som sittdel eller? Hittar nästan inga bilder alls på sittdel med sufflett och det finns inte med bland tillbehör.Något annat jag bör tänka på vid köp av mutsy? Ska kolla in hemsidan igen nu så det kommer nog nya frågaor Tack på förhand!
    Hej LINN78
    Kul att du gillar Mutsy, det gör vi här i mutsytråden!
    Apropå dina frågor om Transporter så tror jag inte att någon hunnit beställa den i sverige. Den är helt ny så du kan nog bara utgå ifrån den fina instruktionsfilmen du hittar på mutsy.com. Vad jag kan se av den filmen så är hantaget fällbart på transporten. Generellt på alla mutsy så kan du få dem väldigt långt ned och väldigt långt upp med teleskophandtagen så det är nog inga som helst problem att ha din längd och välja en mutsy med teleskophandtagen. Som du också ser på mutsy.com hemsida beroende på vilken vagn du väljer förstås så visas det hur sitt och liggdel sitter på ramen/chassit. Transportens sittdel är vad jag kan se inte vändbar. Jag har själv haft en Urban Rider next frame, du kan se ett gäng med bilder på den på den här länken: picasaweb.google.se/forsea72/Mutsy

Ha de / Anna
  • Skumboll

Jag funderar på att köpa en sulkyvariant att ha i bilen. Vad har ni för erfarenheter av "spider"? Hur är den att köra? Vad ligger priset på och vad ingår?

• gndl

Vi är har nästan bestämt oss för att beställa en 4rider från pingpong. Undrar om det finns någon i göteborgsområdet som äger en sådan och som skulle tycka det var okej att visa den för oss som aldrig haft nöjet att klämma på en så fin vagn? Är det ngn som har en uppfattning o hur stor ligdelen är i jämförelse med Bugaboo Cameleon? Tack på förhand!
    (Fått ditt chassi Stormis?)/Danne

• linn78

hej igen! Tack för svaret Forsea!! Det är ju så dålig info på hemsidan om transporter, inga mått, ingenting... Jag skickade mail så jag får se om de svarar.
    Någon av er som har det babyskyddet med fällbar rygg? Måste ju vara super för babyns rygg...

• Stormis

Linn:
    Suffletterna ingår till resp ligg och sittdel (du får en till varje). Kan också tipsa om att maila PingPong och fråga, de säljer den nu och brukar vara snälla med att svara på frågor (för att den bli lite dåliga på det efter beställning...) Babyskyddet med fällbar rygg (Safe2B är samma som IziSleep, bara så att du vet). Helt nytt hos Mutsy så tveksamt om nån har det, fast IziSleepen har ju många!

Danne:
    Fått info om att chassit nu är skickat, vad det innebär vet jag inte, det skulle ju ha skickats för 1,5 v sen... Så ännu har jag det inte. Men det borde ju dyka upp i veckan, tjo hoo! Vet inte hur stor "trakt" du tillåter dig, men jag bor i Varberg så om du har svängarna förbi...

Skumboll:
    Vet att en i tråden väntar på en Spider eller kanske redan har fått den, kolla bakåt nån sida så kan du ju inboxa henne om hon inte gör sig till känna här igen. Suflett ingår, tror vagnen kostar mellan 1500-2000 på PingPong, tyvärr det dubbla i butik i Sverige.

• kath

Vi var och kollade på mutsy i helgen men kan inte bstämma oss. På knodd i sollentuna( stockholm) talade de om att slider och transporter ska komma vecka 16 och att det är helt nya på markande då. det är därför det inte finns speciellt mycket info på mutsys hemsida. Vi är också ev intresserade av transportern men det tycks som om man vackert får vänta.

Linn 78 - om du får svar kan du väl skriva i tråden? Vi är också nyfikna...

• Panny

Jag är kär i Mutsy. Vi har haft en Phil & Teds fram tills nu när lillebror växt ur den. Fått bli sulky med ståbräda, men jag liiider utan svängbara hjul! Ser att Mutsy har en egen ståbräda, men nån som testat? Och till vilken vagn? Känns som det kanske skulle bli konstigt att sätta bräda på urban ridern där bakaxeln svänger, bättre med 4rider? Har läst och läst i trådarna men hittar ingen som haft bräda?

• Stormis

Panny:
    Min beg UR har haft ståbräda på sig. Men de jag köpte av behöll den så uppenbarligen var de nöjda med ståbrädan. Minns oxå att jag läst om en här på FL som tyckte att Mutsy hade den bästa ståbrädan.

• Shapiro

Hej alla Mutsyägare!
    Vi är ett par som håller på att försöka reda ut begreppen i barnvagnsdjungeln. Vi har fastnat för Mutsy Urban Rider Next av rent estetiska skäl och skulle behöva hjälp med några frågor som vi hoppas ngn har lust att svara på. Vi är tok-noviser kanske ska tilläggas

1) Vi bor på landet med grusvägar - funkar den bra på icke asfalterade vägar?

2) Finns den att köpa ngnstans i Sverige, eller är det beställning via pingpong som gäller som bästa/billigaste alternativ?

3) Finns det ngn i Stockholmstrakten som har en som man kanske kan få känna lite på. Så svårt när man blir kär i ngt på bild....

4) Bilbarnstolen som man kan knäppa fast i chassit - är det fler än en som funkar till detta? Andra märken som funkar?

5) Bilbarnstolen igen - är den godkänd av Vägverket och våra svenska regler.

Ledsen om det är upprepningar av frågor man kan hitta i forumet!

Stort tack på förhand!
    Mvh,
    /sara & johan

• kath

Hej jag kan svara på några av era frågor i alla fall och sen kan kanske andra fylla på...
    1) funkar nog på grusade vägar - har ju så stora hjul
    2) finns och köpa på mammarazzi och på knodd (sollentuna)och på nätet
    3) knodd i stinsen har mutsy och så ska den finnas på mammarazzi men jag vet inte var de ligger
    4,5) Det är två/tre stolar som funkar och så vitt jag förstått så är det "vanliga" och en som är mutsys egen. De finns förövrigt också på knodd och då kan man känna på dem. De är nog godkända för de säljs ju på flera stora firmor. Vet inte om alla har baser bara eller om de är "baslösa". Sen vet jag inte om baserna kräver isofixfästen.

Läs mer i faq - se tråden i frågan högst upp...

Välkommen till barnvagns träsket!

Svar på tråden Mutsy del 6