• Stormis

Mutsy del 6

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner, rookies och wannabies

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

• Svar på tråden Mutsy del 6
  • Ice82

mammamaria:

Våran bebis är beräknad till den 15 augusti så vi är ute i god tid med vagn Blev så nu eftersom vi hittade en med så bra pris.
    Ja det är fördelen med 4-ridern att man kan vända sittdelen. Jag känner spontant som dig att det är alldeles för tidigt att vända barnet ifrån mig vid 6 månaders ålder...
    Hoppas att du hittar ett svar om hur det är med transportern!

• emeliiii

hallå
    fick bastning av Stormis här via mail för att jag inte skrivit en recension! =)

Vagnen (mutsy spider) kom i måndags efter låååång väntetid. Jag beställde den i början på Januari.
    Färgen är MYCKET starkare än vad jag trott men är riktigt cool.
    Den har ett fantastiskt gung i sig som vanliga resevagnar inte har, jag upplever dem som väldigt stumma. Styret är reglerbart och hjulen går att låsa.
    Däremot så tycker jag inte att den blev särskilt liten ihopfälld, visst den är mindre än en vanlig resevagn men att ha den som handbaggage på flyg som jag läste någonstans att man kunde ha, det tror jag inte.

Så det var vad jag hade att säga om den!

• Stormis

Idag fick jag hämtat ut min 4-rider singel spoke. Posten hade svängt förbi i måndags när jag inte var hemma, men glömde (...) att lägga en hämtavi i brevlådan. Tur för dem/mig att jag är manisk i min väntan och trakasserade stackars PingPong med ytterligare ett mail... Som snällt gav mit kollinumret så att jag kunde ringa posten och grymta lite på dem... Håller nu på att sätta ihop den, skall fortsätta nu efter dotterns nattning. Återkommer efter premiärpromenaden!

TAck Emeliii för Spiderkommentarerna.

• Skumboll

Emeliii: Är spidern en vagn du skulle rekommendera? Duger den som extravagn i bilen?

• gndl
    Stormis skrev 2008-04-02 19:48:13 följande:
    Idag fick jag hämtat ut min 4-rider singel spoke. Posten hade svängt förbi i måndags när jag inte var hemma, men glömde (...) att lägga en hämtavi i brevlådan. Tur för dem/mig att jag är manisk i min väntan och trakasserade stackars PingPong med ytterligare ett mail... Som snällt gav mit kollinumret så att jag kunde ringa posten och grymta lite på dem... Håller nu på att sätta ihop den, skall fortsätta nu efter dotterns nattning. Återkommer efter premiärpromenaden!TAck Emeliii för Spiderkommentarerna.
    Grattis!! Skall bli kul att höra vad du tycker. Jag har inboxat en fråga till dig. /Danne
  • Stormis

Nu har jag premiärkört min 4-rider. Är helnöjd med den. En del saker lite ovana dock, men det löser sig väl med tiden. Tex är lägsta läget på handtaget mycket högre än på UR. Liggkorgen kommer högre pga att fästena sitter högre. Att de främsta hjulen sitter smalare gör ramper i trappor lite trixigare (men så blir det ju med alla vagnar med svängbara framhjul med ett par få undantag). Jag är så nöjd, så nöjd , men kan samtidigt inte låta bli att vara sugen på en Slider...

• Forsea
    Stormis skrev 2008-04-03 20:08:43 följande:
    Nu har jag premiärkört min 4-rider. Är helnöjd med den. En del saker lite ovana dock, men det löser sig väl med tiden. Tex är lägsta läget på handtaget mycket högre än på UR. Liggkorgen kommer högre pga att fästena sitter högre. Att de främsta hjulen sitter smalare gör ramper i trappor lite trixigare (men så blir det ju med alla vagnar med svängbara framhjul med ett par få undantag). Jag är så nöjd, så nöjd , men kan samtidigt inte låta bli att vara sugen på en Slider...
    Grattis till vagnen! Kul!
  • Hermelin
    emeliiii skrev 2008-04-02 10:25:12 följande:
    hallåfick bastning av Stormis här via mail för att jag inte skrivit en recension! =)Vagnen (mutsy spider) kom i måndags efter låååång väntetid. Jag beställde den i början på Januari.Färgen är MYCKET starkare än vad jag trott men är riktigt cool.Den har ett fantastiskt gung i sig som vanliga resevagnar inte har, jag upplever dem som väldigt stumma. Styret är reglerbart och hjulen går att låsa.Däremot så tycker jag inte att den blev särskilt liten ihopfälld, visst den är mindre än en vanlig resevagn men att ha den som handbaggage på flyg som jag läste någonstans att man kunde ha, det tror jag inte. Så det var vad jag hade att säga om den!
    Hej där!
    Kul att du är nöjd med Spidern - har själv börjat kolla på den istället för en Maclaren Techno. Men jag blev lite fundersam av olika skäl och tänkte ställa lite frågor till dig om Spidern. Finns det varukorg att köpa till eller får man klara sig utan? Funkar det bra för er utan i så fall? Kan man hänga skötväska på handtaget? Vissa lättare vagnar verkar ju inte klara det. Sedan ser det ju ut att vara ganska brett mellan bakhjulen - känns den lika bred som en vanlig vagn eller kommer man fram överallt? Och slutligen - är sitsen vändbar och hur många kilo tar vagnen. Det är så svårt att hitta all info på deras hemsida! Tack på förhand!!
  • Shapiro
    Svar på #116
    Hej!
    Igår kom mitt paket från pingpong, så 3 dagar från beställning kunde jag hämta ut min nya 4R Single Spoke. Kunde aldrig tro att det skulle ta sån kort tid, var inställd på 12-14 veckor från beställning. Väldigt nöjd, och den är skitsnygg - en Cargo Mocha. Så enkel att sätta ihop också!

Så nu är det bara att övningsköra till bebben kommer.

/sara
  • Forsea
    Shapiro skrev 2008-04-04 18:23:52 följande:
    Svar på #116Hej!Igår kom mitt paket från pingpong, så 3 dagar från beställning kunde jag hämta ut min nya 4R Single Spoke. Kunde aldrig tro att det skulle ta sån kort tid, var inställd på 12-14 veckor från beställning. Väldigt nöjd, och den är skitsnygg - en Cargo Mocha. Så enkel att sätta ihop också!Så nu är det bara att övningsköra till bebben kommer./sara
    WOW det var snabb service det!!! Grattis!
Svar på tråden Mutsy del 6