• Stormis

Mutsy del 6

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner, rookies och wannabies

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

• Svar på tråden Mutsy del 6
  • gndl
    Svar på #75
    Stormis: Kanon att du finns med i detta forumet. Vi har en kompis som flyttar till Varberg i helgen som kommer, så om du menar allvar med att det skulle vara ok att komma förbi och kika på din vagn om ngn vecka eller högst två skulle vi vara så tacksamma.. Då kan vi kombinera det med ett besök till honom. Stort tack så länge...
    /Danne
  • Stormis

Shapiro:
    Vill bara tillägga:
    2,3: att jag inte tror att just UR finns i butikerna i Sthlm (Mammarazzi ligger i Haninge tror jag), men mycket annat skall finnas att titta på.
    4: Mutsy har tre egna som passar varav 2Bsafe (adapter krävs) är samma som IziSleep som fått mkt beröm (de har endast satt egna tyger på). Maxi Cosi passar med adapter och enl instruktionen för vagnen passa flertalet andra "vanliga" också, men jag har inte sett adaptrar till dem säljas någonstans och det behöver man enl instruktionen.

Danne:
    Visst kan ni få komma förbi och kolla. Min make lär ju mobba mig (oss ), he he, men det är inga problem. Inboxa mig så kan vi ju höras av för att bestämma.

• linn78

IziSleep är precis det babyskyddet som jag ändå vill köpa till bebisen, kanske det är meningen med en Mutsy för mej
    Ingen som bor i skåne? Gillar fortfarande inte att inte få känna på vagnen innan...

• Forsea
    Skumboll skrev 2008-03-23 12:51:53 följande:
    Jag funderar på att köpa en sulkyvariant att ha i bilen. Vad har ni för erfarenheter av "spider"? Hur är den att köra? Vad ligger priset på och vad ingår?
    Den är relativt ny i sverige också så jag tror ingen har stor erfarenhet av spider. På pingpongs hemsida fann jag följande info; www.pingpong-online.de/osc/product_info.php&products_id=1329&osCsid=93bd0182cad089d9dc733b7fe4c1fd3a
  • Smultronhjärta
    Forsea skrev 2008-03-27 00:05:47 följande:
    Den är relativt ny i sverige också så jag tror ingen har stor erfarenhet av spider. På pingpongs hemsida fann jag följande info; www.pingpong-online.de/osc/product_info.php...
    Nu är jag snart övertygad om att vi ska ha en spider Köpte ju 3-ridern utan att sett den IRL och det är det bästa köpet vi gjort vad det gäller barngrejer...så jag litar på Mutsy vad det gäller spidern - ska bara övertyga maken oxå
  • Skumboll

Tack snälla för svar ang. spidern!
    Är väl lite skeptisk till att köpa vagnen osedd men både jag och gubben är kära.
    Blir det köp blir det nog från babytrader, såvida de kan få fram de extra tillbehören till vagnen.

• linn78

Efter mycket sökande på nätet upptäckte jag att det finns en affär i Malmö som säljer mutsy. Villa Magnolia heter den och har sålt mutsy i ca 1,5 månad. De har även bugaboo så man kan jämföra i affären.

Han jag pratade med sa att det kommer en ny lag 1 maj eller någongång nu att man endast får lämna in för reparation och få reservdelar genom det stället man köpt vagnen, tydligen har det varit problem med speciellt ping-pong att de säljer kopior och inte äkta mutsys. Tillverkarna i Holland tar inget ansvar alls för vagnarna pga detta utan man får själv se till att man har en vagnförsäkring och ordentligt köpekontrakt. Naturligtvis kan han säja detta som ett försäljningstrick men jag tänkte bara berätta. Är det någon som haft svårt med att få reservdelar från ping-pong eller något annat ställe?

• linn78

Det står även på mutsys hemsida att babyproffsen i kungsbacka säljer Mutsys. Hittar dock inget på deras hemsida som bekräftar detta men man kan ju alltid ringa och fråga.

• Diana och Thea
    linn78 skrev 2008-03-29 11:40:01 följande:
    Efter mycket sökande på nätet upptäckte jag att det finns en affär i Malmö som säljer mutsy. Villa Magnolia heter den och har sålt mutsy i ca 1,5 månad. De har även bugaboo så man kan jämföra i affären.Han jag pratade med sa att det kommer en ny lag 1 maj eller någongång nu att man endast får lämna in för reparation och få reservdelar genom det stället man köpt vagnen, tydligen har det varit problem med speciellt ping-pong att de säljer kopior och inte äkta mutsys. Tillverkarna i Holland tar inget ansvar alls för vagnarna pga detta utan man får själv se till att man har en vagnförsäkring och ordentligt köpekontrakt. Naturligtvis kan han säja detta som ett försäljningstrick men jag tänkte bara berätta. Är det någon som haft svårt med att få reservdelar från ping-pong eller något annat ställe?
    Nu har de fel...PingPong säljer ÄKTA mutsy vagnar men det är klart de blir billigare då de säljs från Tyskland så garantin bara gäller där inte i Sverige.
    Det finns alltså inte oäkta eller äkta Mutsyn.

Hittade förövrigt denna annons. Kanske kan man fråga den ägaren vilken de gillade bäst (Bugaboo eller Mutsy) de har tydligen haft båda

www.blocket.se/vi/15719661.htm

Jag skulle inte rekomendera Mutsy. Klumpig och bökig.
  • Shapiro
    Svar på #82
    Tack för svaren och hjälpen!
    har förstått nu att Sverige inte säljer UR då inte patentet är släppt. Hur som helst så var vi och kollade på en 4Rider Single Spoke och kanske blir det en sådan.

Har ett par följdfrågor som vi kom på. Hoppas ngn har lust att svara.

Ngn som har erfarenhet av hur 4R beter sig i snö?

Vi funderar att beställa från Pingpong, men har förstått att det kan ta lång tid. Vad ska man räkna med? Det står på deras hemsida ca 10v, men om jag läser lite i forumet så verkar de flesta vänta längre än så.

Det är klurigt det här med barnvagnar

/sara
Svar på tråden Mutsy del 6