• Alpha 2

Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?

Någon som vet något om omega 3 vid sömnproblem? Jag har en 10 mån son. Är han för liten? Vilken typ av produkt ska jag köpa? Fungerar det? Har någon hört att läkare har rekomendert det? Många frågor men snälla svara om ni vet något.

• Svar på tråden Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?
  • idis78
    gotland skrev 2008-02-08 14:10:29 följande:
    Hur mycket kostar EyeQ då? Finns det på apoteket eller måste man köpa på internet?
    Vi köpte på hälsokost. 209kr för 200 ml. Detta är ingen speciell babyvariant, utan samma som för vuxna. Dosering 1 tsk/dag. För vuxna är dosen 5 tsk/dag.
    Vi har den med citronsmak. Sonen diggar den skarpt!
    Mamma till världens bästa Elliot!
  • Alpha 2

Var på hälsokost idag, enligt dem fick man inte ge så små barn som 10 mån omega 3. När de var så stora så dom skulle sluta med AD droppar kunde man börja o det är väl vid ca 3 år?

• idis78
    Alpha 2 skrev 2008-02-08 14:48:23 följande:
    Var på hälsokost idag, enligt dem fick man inte ge så små barn som 10 mån omega 3. När de var så stora så dom skulle sluta med AD droppar kunde man börja o det är väl vid ca 3 år?
    Man kan börja vid runt 1 års ålder. Omega 3 och AD dropparna har inget med varandra att göra. Verkar vara en expedit med dålig koll...
  • Little Ms Chatterbox
    clay skrev 2008-02-08 14:48:12 följande:
    Fritt flyt är inte det bästa omega-3.De överstiger gränsvärdena både för miljögifter samt stabilitet.www.omega-3.se/miljogifter.htmlwww.omega-3.se/oxidation.htmlJag har använt fritt flyt i över 1 år och fick inga effekter alls och bytte därför nyligen till Morepa.Kände liksom mer på Nettos omega-3 än vad jag gjorde på fritt flyt.
    Kanske är olika på person till person. Jag tar Fritt Flyt och märkte skilnad på någon dag bara.
    Alpha 2 skrev 2008-02-08 14:48:23 följande:
    I MorEPA är det inte vitaminer tillsatt så det borde man ju kunna ge ihop med AD-dropparna. Det är ju Omega -3 &-6 i NAN-ersättningen så spädisar kan nog ta det.
    //Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
  • BeccaGrodan

detta låter som nått jag bara måste testa, har en 13 månaders som aldrig direkt sovit bra, de få hela nätter han sovit går nog att räkna på 2 händer o just nu känns det värre än någonsin, om detta funkar vore det ju underbart skönt då lillebror anländer i mitten på maj...
    någon med tips på vart jag hittar bästa preparatet o till bäst pris? köper man det i flytande form och hur mycket ska man ge då?
    har själv omega 3 kapslar från friggs men sonen kan ju inte svälja dem...
    jätte glad för all info jag kan få då jag aldrig hört talas om att detta skulle kunna hjälpa vid sömnproblem...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Little Ms Chatterbox
    BeccaGrodan skrev 2008-02-10 20:16:54 följande:
    detta låter som nått jag bara måste testa, har en 13 månaders som aldrig direkt sovit bra, de få hela nätter han sovit går nog att räkna på 2 händer o just nu känns det värre än någonsin, om detta funkar vore det ju underbart skönt då lillebror anländer i mitten på maj...någon med tips på vart jag hittar bästa preparatet o till bäst pris? köper man det i flytande form och hur mycket ska man ge då?har själv omega 3 kapslar från friggs men sonen kan ju inte svälja dem...jätte glad för all info jag kan få då jag aldrig hört talas om att detta skulle kunna hjälpa vid sömnproblem...
    Jag sticker hål på en kapsel med en nål och klämmer ut på sked och ger. Så gör jag till både Z. som snart är 6 och till C. blir 2 i maj. Dom är väl inte överförtjusta i smaken men det går.
    //Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
  • idis78
    BeccaGrodan skrev 2008-02-10 20:16:54 följande:
    detta låter som nått jag bara måste testa, har en 13 månaders som aldrig direkt sovit bra, de få hela nätter han sovit går nog att räkna på 2 händer o just nu känns det värre än någonsin, om detta funkar vore det ju underbart skönt då lillebror anländer i mitten på maj...någon med tips på vart jag hittar bästa preparatet o till bäst pris? köper man det i flytande form och hur mycket ska man ge då?har själv omega 3 kapslar från friggs men sonen kan ju inte svälja dem...jätte glad för all info jag kan få då jag aldrig hört talas om att detta skulle kunna hjälpa vid sömnproblem...
    Vi har köpt flytande på hälsokost. 209 kronor för 200 ml.
  • BeccaGrodan

nu har jag beställt EyeQ på nätet, kommer levereras redan i morgon! på sidan jag beställde från står det att om man inte tidigare ätit omega3 tillskott ska man under en 12 veckors period ta 3 tsk per dag för att sen gå ner till 1 tsk per dag, hur har ni andra gjort med det när ni börjat? åh jag är sååå förväntansfull, vore ju underbart om detta kan hjälpa han att sova bättre, börjar ju kännas aningens tradigt att han vaknar 4-5ggr per natt

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • idis78
    BeccaGrodan skrev 2008-02-11 13:09:10 följande:
    nu har jag beställt EyeQ på nätet, kommer levereras redan i morgon! på sidan jag beställde från står det att om man inte tidigare ätit omega3 tillskott ska man under en 12 veckors period ta 3 tsk per dag för att sen gå ner till 1 tsk per dag, hur har ni andra gjort med det när ni börjat? åh jag är sååå förväntansfull, vore ju underbart om detta kan hjälpa han att sova bättre, börjar ju kännas aningens tradigt att han vaknar 4-5ggr per natt
    Vi har givit 1 tsk från början. Är det en barnvariant du beställt?
Svar på tråden Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?