• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • tinna

Godmorgon

Har haft en bökig och orolig natt igen, tror att ajg sov sammanhängande mellan 03.00- 05.30. Så jag känner mig inte helt utvilad idag heller om man säger så. Ikväll ska jag lägga mig tidigt, Jimmy sover ju idag så han kommer vara rätt pigg ikväll vilket innebär att han kan ta första svängen så kan jag få sova lite

Jakob & Almas farfar var här igår med födelsedagspresenter till alla barnen, han slår ihop alla födelsedagar till ett fika Alma fick en barbiedocka (hon gillar ju inte dockor egentligen men vem vet, en dag kanske hon kommer på att hon vill leka med den), Jakob fick en elgitarr med en massa massa förinspelade gitarrsolon som vi nu lyssnar på mest hela tiden och E fick en hink med leksaker till sandlådan. Jakob har sovit med gitarren i sängen inatt och nu är det fullt ös här igen...

Färgade håret igår, skönt! Har haft en väldigt urtvättat färg senaste tiden så nu känns det bra igen. Måste bara ta tag i att klippa mig också, är alldeles för långt bitvis...

• emejo128
    Tinna: En sådan gitarr funderade vi på att köpa till Elsa, men du kanske avråder oss?? Hon är ju helt galen i musik. Annars funderade vi på att köpa en mikrofon på stativ. Hon gör inget annat än sjunger hela dagarna.

Idag är det lite bättre väder här. Snön är borta och vi ska grilla i eftermiddag. Sedan blir det väl en massa röj i trädgården. Jag vill ha vår vildträdgård färdig för plantering när det blir så dags, men det går långsamt framåt. Jag undrar om det blir någon fruktträdgård där någonsin. Barnens trädgård måste också göras iordning. Nu kan inte Lotha komma ner där längre, så vi ska täppa igen alla hål hon jar grävt och så nytt gräs. Åh, jag längtar tills trädgårdssäsongen kommer igång på riktigt.
  • mo m2007

smart att slå ihop.... kanske man skulle göra.
    bor de långt i från er?

Melwin fick i går en pruttkudde av grannen, gissa om han har haft skoj

tinna skrev 2008-04-13 08:48:30 följande:
    Godmorgon Har haft en bökig och orolig natt igen, tror att ajg sov sammanhängande mellan 03.00- 05.30. Så jag känner mig inte helt utvilad idag heller om man säger så. Ikväll ska jag lägga mig tidigt, Jimmy sover ju idag så han kommer vara rätt pigg ikväll vilket innebär att han kan ta första svängen så kan jag få sova lite Jakob & Almas farfar var här igår med födelsedagspresenter till alla barnen, han slår ihop alla födelsedagar till ett fika Alma fick en barbiedocka (hon gillar ju inte dockor egentligen men vem vet, en dag kanske hon kommer på att hon vill leka med den), Jakob fick en elgitarr med en massa massa förinspelade gitarrsolon som vi nu lyssnar på mest hela tiden och E fick en hink med leksaker till sandlådan. Jakob har sovit med gitarren i sängen inatt och nu är det fullt ös här igen...Färgade håret igår, skönt! Har haft en väldigt urtvättat färg senaste tiden så nu känns det bra igen. Måste bara ta tag i att klippa mig också, är alldeles för långt bitvis...
  • NK80

"Kalas" med massa onyttigheter 3 dagar i rad *pusst* Colins bästa kompis Jonna i torsdags, mamma i fredags och Colin igår (som fyllde år igår )

Kalaset blev lyckats, trodde inte alla bjudna skulle komma men det gjorde de *glad* Vart lite orolig att Colin skulle stå där och ingen kom, mardröms senario!

Tinna, din grammatiska förklarning är numera sparad på datorn, den gilla jag

Förresten, jag har klippt av mig 40 cm hår! Det ni!

• jasminen

Grattis i efterskott till Colin!!!

NK:
    Oj!Det var inte litet det! Blev du nöjd med resultatet?
    Skoj med lyckat kalas

Nu ska vi iväg till mina föräldrar-äntligen!Det är säkert en månad sen sist
    Ha en fortsatt skön dag flickor!!

• tinna

emejo: Alltså, den är rätt kul, men låter väldigt mycket... Om ni köper en mikrofon så köp den INTE på Åhlens! Den är helt värdelös, verkligen! Alma fick en sån i julas och den gick knappt ens att få ihop, så dålig var den! Det som Alma spelar mest på, förutom pianot, är munspel. Det är sjukt men det låter liksom musik när hon spelar, när Jakob spelar så är han skitnöjd att han kan få till ambulansljud typ. Men Alma får till ljud som låter som musik, men det är ju liksom inga låtar som man känner igen

NK80: Shit, det är inte lite hår det!!! Har du typ nån page eller nåt sånt nu då? Stort grattis till Colin i efterskott, tänkte på honom igår men hann knappt in på FL på hela dan...

m om: Nej han bor rätt nära men jobbar bökiga tider, är nykär och har två barn som bor vv som är 10 och 14 år. Så vi hinner inte ses så ofta.

• helene306

Tittar in lite snabbt i väntan på riset. Har rivit taket i källaren och har det roligaste kvar-dra ut alla nitar......

NK: Shit vad mycket hår du klippt bort! Så mycket på ett ungefär kapade jag förra sommaren i ett spontaninfall, nu försöker jag få ut längden igen, jag lär mig aldrig. Grattis i efterskott till Colin!!

Nu blir det visst mat.

F+H=D
  • jojja

Hallosan!

Grattis Colin i efterskott!

Du och jag har rätt lika frilla Malin, jag har lite längre bara - fast allt står rakt upp ändå

GOtt med fruktsallad Jas.

Öööh. Har suttit och satt in alla räkningar och andra papper i pärmar. Hålslaget har varit spårlöst borta i ett par månader så det var många högar papper att ta reda på. Men. Nu är det gjort - fy sjutton så skönt! Städade gjorde vi igårkväll så det som återstår är att... tja... lägga mig på soffan en stund innan det är dags att skjutsa Vera på kalas. Tomas och Valter är iväg och säljer Atos

• NK80

Tinna, japp, det blev page - ska lägga upp bild snart på bilddagboken...när jag får tid till det - Simone har bestämt sig för att ha sin vakenperiod PRECIS när Colin somnat vid 19 till en sisådär 22-23 snåret. Till sommaren blir det nog kort kort.

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]