• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • Dinkanesh

dax att leta upp kudden känner jag. hanna somnade för 1 timma sen och har varit helt överjävlig idag.
    humöret som vände till det positiva igår har inte alls varit så bra idag och ikväll brakade det loss ordentligt när sambon frågade om jag fick ut något av att vara så sur. onödig kommentar från någon som spelar hela dagarna. *suckar*
    så dyker jag inte upp på några dagar så vet ni vad jag gör. *fortsätter vara sur*

Mariiee
    *kramar hårt*

nattis

• emejo128

Godmorgon. Fredag idag och jag har bara en lektion. Det är mycket APU nu, så eleverna är inte på skolan

Mariiee: Tycker nog att det är dags för ordentligt snack med Tommy, om du känner att det är du som gör allt hemma. Det funkar inte så. Man har ett ansvar som ska delas.

Dink: Sura på du. Det skulle jag också göra med en sådan kommentar. Förklara för honom att det kanske är bättre med lite stöd när man inte mår helt bra, istället för en sänkande kommentar. Hoppas att det känns bättre snart i alla fall.

Helene: Härligt med svenska Jag tyckte jättemycket om att läsa svenska språket när jag läste till lärare. Hade VG på alla kurserna Men sedan är jag lite stilistisk och grammatisk nörd tror jag. Konstigt med tanke på hur mycket jag avskydde det när jag själv gick på gymnasiet.

Usch, jag mår fortfarande illa av den där äckliga hamburgaren jag åt på Mc Donalds igår. Tycker inte om Mc D. så vi brukar aldrig äta där. Barnen har aldrig varit inne på en Mc Donalds faktiskt. Men det var inte jag som bestämde var vi skulle äta igår och mina arbetskamrater tyckte det, så då blev det så. De var 5 som ville äta där och jag bara 1. Maken hade gjort en supergod fiskgratäng igår. Det har jag med som lunclåda idag istället. Han är så himla duktig på att få till fisk. Själv är jag skitdålig på just fisk.

Idag ska maken och barnen ut och plocka vitsippor har de bestämt. Axel sade att han skulle plocka så många så att hela vardagsrummet blev fullt. Önskar att jag kunde följa med, men jag jobbar ju De skulle ta med sig korv ut och ha picknick. Mysigt.

• tinna

Godmorgon!

Idag är jag ledig och Jimmy jobbar ikväll. Så vi är hemma hela familjen just nu Jakob är riktigt skruttig, har ont och kliar. Men Jimmy har partat med bvc och vc så vi ska få tavegyl åt honom. Han vill inte äta och bara sova...

BVC kommer hit på hembesök idag dessutom, det är Alma som har sin treårskontroll hemma. Tänkte vi skulle ge oss ut och plocka lite vitsippor på förmiddagen först, jag och Alma och kanske E i vagnen.

emejo: Nä, McDonalds är ingen höjdare. Mina barn har ätit där men dom tycker inte om det särskilt mycket. Dom väljer aldrig mcdonalds när dom ska bestämma vart vi ska äta. Dom vill helst av allt äta på ikea

mariiee: Instämer med emejo!

Dink: Tycker du har all rätt i världen att vara sur!

• helene306
    emejo: Jag är lite "rädd" för svenskan samtidigt som jag ser fram emot det! Under hela min skoltid har jag hatat allt vad grammatik och satser är, jag har aldrig tagit in, nu måste jag lära mig det. Har fortfarande skitsvårt för vad adjektiv, substantiv och verb mm är.

Dink: Onödig kommentar från sambon din när du börjat komma till ytan igen.

mariiee: Jag har inga bra råd. Just nu har vi typiskt manligt/kvinnligt här hemma. Sambon renoverar och jag sköter resten, typ.... Är så in i ** less på detta, men jag vill ju lika mycket som sambon att det blir fint och klart inom en rimlig tid så det är bara att gilla läget.

Är sugen på att shoppa, men har inte den orken. Funderar på att köra ett lungt race här hemma och få lite ordning på torpet. Ikväll ska jag på bio med tjejkompisarna, ska bli riktigt kul!
    F+H=D
  • jojja

God förmiddag!

Ska snart börja med lunchen, idag blir det tidig lunch och sen ska alla barn (och mamman) sova middag har jag bestämt

mariiee--> Håller med föregående talare *kram* på sig. Hur känns det idag? Skulle få panik om jag var "strandsatt" utan bil. Hu!

dink--> Du vet vad jag tycker. *kramas*

helene--> Tänk så olika man kan vara. Kan för mitt liv inte förstå hur man kan läsa svenska ett helt år! *huuuu* Men, å andra sidan så tror jag inte alla uppskattar att lägga på plast på kablar heller

emejo & tinna--> Jag kan gilla donken. Ibland. De har en burgare som jag älskar - El Maco Chicken. När den finns så kan jag äta där flera gånger i veckan Sen kvittar det. Äter alltid kycklingbitar... Barnen och karln ska på donken idag då jag ska hem till en kompis och fotografera (och äta grekiskt )
    Barnen brukar välja Max ganska ofta när vi är i stan - och deras fiskmål är så jäkla supergott! *mums*

• jojja

helene--> Jag shoppade lite idag. Lindex hade så jäkla fina "fem myror är fler än fyra elefanter"-kläder som jag inte kunde motstå...

tinna--> Kanske också borde logga in och kolla min ansökan...

• helene306
    jojja: Ska inte säga för mycket än, jag kanske avskyr att läsa svenska ett helt år ?!

Nu har jag även lyckats söka engelska grundkurs och bolldidaktik. Fick precis tag på min handledare jag ska ha på VFU så nu ska jag röja lite här i hemmet. Kommer inte ihåg när jag dammsög sist....
    F+H=D
  • tinna

helene:
    Substantiv: Saker du kan sätta -jävel efter, bolljävel, biljävel, gubbjävel osv.
    Verb: Saker du kan sätta "utav helvete" efter, spinga utav helvete, dansa utav helvete osv.
    Adjektiv: Saker du kan sätta "skit" framför, skitdum, skitful, skitgammal osv.

• jojja

Substantiv är namn på ting, till exempel boll och ring
    Verb är sådant som du gör, till exempel tuta kör
    Adjektiv hur nåt ser ut, till exempel blått och gult

Det är min samlade grammatiska kunskap

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]