• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • emejo128
    Tinna: jag tänkte att vi inte skulle prata om hockeyn igår Attans vad nära det var... Stackars Jakob. Jag minns en gång när jag blev sjuk på min födelsedag. Hela världen kollapsade när vi fick ställa in barnkalaset. Jag minns det jättetydligt än idag. Tror jag kan har varit 6-7 år någonting. Visst hade vi kalaset senare, men ändå... senare är ju en evighet när man är barn. Krama om honom och hoppas att han blir bättre fort.

Mo m: jadu, det är en evig fråga det där. Ibland totalvägrar Elsa att städa, men nu har ju vi den turen att vår fem-åring är ganska så duktig på att städa undan när man ber honom. Och han "lär" Elsa. Han drar med henne i städandet och delegerar ut. Häromdagen hörde jag Axel säga: "plockar du upp alla djuren så plockar jag upp alla bilarna. Sedan ska väl mamma vara nöjd". (jag hade sagt att de inte fick bygga någon koja i lekrummet förrän alla leksaker var borta från golvet.)
  • jasminen

Tack,tack

Tinna:
    Attans,det där måste jag pröva!Våra busar tävlar ju i allt,så det där kunde funka
    Förstå han blev ledsen stackaren inte lätt att bli 5 och inte få fira-hälsa så mycket från oss till honom-spec från Erik
    Btw,vad har ni kommit fram till? Maila kanske?

emejo:
    inte så dumt med storabröder

• helene306
    m om: D städar inte alls, men röjer ut saker är han skitduktig på När jag tröttnar på röran och han för tiotusende gånger säger "NEJ!" till att plocka upp kör jag den hårda metoden: Antingen plockar han upp eller allt hamnar i soppen. Konstigt nog brukar han sätta lite fart när jag hotar att slänga allt

Den här snön.... det snöar bara mer och det verkar lägga sig till råga på allt! Skit....
    F+H=D
  • jasminen

Mmmmm,GOTT Sitter och äter min favvolunch
    Hemgjorda spenatplättar med knaperstekt bacon*slurp*

• mo m2007

ååh. kanske man skulle prova vilket bra sätt.

hur är det med E.s mage?

tinna skrev 2008-04-12 11:00:52 följande:
    m om: Vi har ett system som funkar ibland... Man säger så här: Ni får poäng för alla saker ni städar upp. Sen så får man låssas att man håller lite räkning, olika saker är olika värda och man vet aldrig vilka saker som är värda mycket poäng. Ungarna städar fort som fasen för att dom ska hinna få flest poäng. Märkligt nog slutar det oftast oavgjort
  • mo m2007

JoJJA: läcker färg, gul . Hur är det med handen?

Jas: ni med 5år? ni gifter er alltså veckan efter oss *S*

emejo: åh tänk om min son kunde vara så där klok

helene: åååh låter som mina barn *S*

snö: här har vi lite regnaktigt, lite kallt men ingen snö, som tur är

• jasminen

m om:
    Jo,jag lade märke till det då ni firade för en vecka sen
    Erik har dopdag idag också,vi döpte honom och vigde oss på samma gång.
    Minns pirret och känslan helt tydligt,den här tiden var vi iväg och fotade oss

• mo m2007

usch ja, jag kan åxå känna pirret *S* ah ni körde en kombi, det är vackert att få i hop allt till en enhet.

jasminen skrev 2008-04-12 11:27:34 följande:
    m om:Jo,jag lade märke till det då ni firade för en vecka senErik har dopdag idag också,vi döpte honom och vigde oss på samma gång.Minns pirret och känslan helt tydligt,den här tiden var vi iväg och fotade oss
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]