• tinna

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Grattis Chazmine!
    Hon känns så långt bort från Alma man kan komma, dockorna ligger slängda i ett hörn, prinsessklänningen i utklädningslådan är i stort sett oanvänd och när hon på kalaset fick välja mellan prinsessglas och bilglas valde hon självklart bilglaset...

Fick bara jobba en liten stund idag, vc hade bara tid kl 11.00 för E idag så jag var tvungen att ta den. Läkaren sa att det var ett riktigt otäckt öra och skrev ut både kåvepenin och droppar till örat...

Eventuellt kanske vi åker till stan ikväll för dom hade 50% rabatt på cyklar mellan 19-24. Eller så kanske jag får åka själv, eller så skiter vi i det...

• tinna

jas: Vet inte än, Jimmy har inte kommit hem så vi får väl se. Men om det blir nån resa dit så får jag åka själv, Alma är helt förskräckligt trött så hon ska gå och sova nu strax, blir inget bolibompa för henne idag. Hon har hostat hela natten så hon har ingen energi kvar nu.
    E:s öra är bättre men han är fortfarande himlans trött. Men nu har han sovit och ätit middag så nu är han nöjd och glad Hoppas att det håller i sig så att jag kan lägga Alma i lugn och ro.

Alma är alltså toktrött idag och har typ gråtit konstant sen kl 14. Sådär kul och man är bra trött i öronen nu. Hon har hitttat på en massa jakelskap också, typ målat med en bläckpenna på köksbordet och hällt upp nästan ett helt mjölkpaket på gröten...

• tinna

Godmorgon

Alma har hostat massor inatt. Sen lyckades hon dessutom kissa på sig, som tur var minns jag inte ens när hon gjorde det sist men det är ändå jobbigt att masa sig upp vid tresnåret och byta sängkläder. Tackar dock svärmor som jobbar på fabrik som tillverkar inkontinensskydd och lakan osv för hon har fixat jättebra kisskydd till sängen. Så det minimerar ju ändå skadorna

jojja: Såg inte alls trevligt ut på armen du!

Bessie: Kommit ur sängen idag?

Nu är Jimmy med vår honkatt på smådjurskliniken för hon ska steriliseras. Vill hemskt gärna inte ha fler kattungar nu!

Jag ska försöka städa och skura lite här idag, är inte alls trevligt i köket idag. Blir det plusgrader kanske man skulle dra över fönstrena också...

• tinna

När man yrar runt i köket i mysbrallor och sunkig reklam t-shirt från polisen, vad händer då?? Jo men visst, en mycket snygg karl kliver in i hallen och ska kolla vår öppen spis med skorsten osv. VI har fått en lapp om att han skulle komma, men kom jag ihåg det?? Det stod inte heller att han skulle vara snygg, då hade manju kanske lagt datumet på minnet och tvättat håret kanske Jaja, jag fick kuta ut och leta efter stegen som Jimmy gömt undan och när jag väl hittade den så fick jag inte ner den själv utan var tvungen att ropa på snyggingen och be om hjälp... Vi fick iaf godkänt på skorstenen så vi kan fortsätta elda i spisen, nåt som vi bara gör på julafton typ

emejo: Ser ruskigt gott ut, du kan ju svänga förbi med ett par stycken Eller så kanske jag ska slå till på ett eget bak när köket är färdigstädat...

• tinna

m om: Alltså, vi har ju några som används i vården, jag vet inte om dom säljs i handeln nånstans... Svärmor fixar ju dom på sin fabrik och inte står det nåt på förpackningarna heller tyvärr. Vet att vi förr hade några från typ attends, det var precis sånna som dom har på sjukhuset (vet att jag hade sånna i sängen på förlossningen och bb iaf) men dom vi har nu är större, är stora som ett spjälsängslakan ungefär.

• tinna

Godmorgon!

Fast den är inte särksilt god idag... Alma har kört nåt race inatt, vet inte riktigt vad som flög i henne men hon var vaken i två timmar!! Skrek och hade sig. Sen somnade hon runt 04 och Jakob vaknade 05.20 och väckte hene såklart. Sen dess har det varit full rulle typ... Efter lite förhandling i sovrummet enades jag och Jimmy om att jag skulle gå upp nu och ta morgonpasset och så får jag gå och lägga mig sen efter melodikrysset typ. Jag kan lätt somna på dagarna, har inga bekymmer med det öht Alma ska också sova middag idag!

Dink: Jag hade nog ändå flyttat om jag vore er, om chans till jobb och drömhus finns! Även om inte pengar är allt så är det bra mycket lättare att klara vardagen när man har dom...  Det är ju inte aslångt mellan värnamo och kalmar heller, din faster kommer ju kunna komma och hälsa på och tvärt om. Vart är det ni tänkt flytta isf? Jag har en kompis som jobbar inom barnomsorgern i Gnosjö kommun och hon har bara gott att säga om den. Dom bor f ö i Värnamo men ska flytta till Kalmar eller Öland så fort hon får jobb

helene: Håller tummarna för er idag, det kommer gå jättebra!!

NK80: Instämmer i det som emejo skriver, även om det inte är så lätt som det låter. Men ni måste försöka få det att funka för ingen av er mår ju bra av att det är som det är.

• tinna

Bessie: Måste du teckna årskort då? Det brukar ju finnas halvårskort och 30-gånger kort osv. Över 500 spänn i månaden som man inte kan utnyttja känns ju lite väl mycket tycker jag...

• tinna

emejo: Hu då! Förstår att du känner dig skruttig, hade jag också gjort. Men samtidigt så har du inte gjort nåt fel heller, eftersom han somnade om så hade inte jag heller tänkt på att det skulle kunnat varit nåt sånt som hänt! Skickar en stor kram till dig, hoppas ni får en bra dag ändå!

• tinna

Måste bara berätta att E har tagit sina första riktiga steg! Han gick några igårkväll helt utan förvarning och idag har han gått mellan möbler istället för att krypa emellan. Fast helst så går han ju utmed nåt eller puttar med sig en stol men han går faktiskt lite utan också *löjligt stolt*

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]