• tinna

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Hej hopp, hemma igen!

Jimmy är lite föräldraledig och sen så är han ju ledig en del ändå iom att han jobbar nätter. Så enkelt uttryckt så jobbar jag alla dagar som inte Jimmy jobbar Ska bli spännande om vi känner igen varandra på semestern Förskola blir det inte förrän i augusti för E, då är han nästan 1,5 år.

emejo: Huhuhuhuhu vad jobbigt!! Skönt att det gett med sig nu då

JAg blev upphämtad i vanlig polisbil idag. Alma blev först skitlessen för hon trodde nog att polisen skulle "ta" mig. Men dom vinkade och så sa jag att det var mina kompisar så gick det bra, då var det nog nästan lite coolt tror jag

helene: Mina barn pratar jättemycket om bebisar, hur det ser ut i magen osv. Alma var med mig när jag skulle få p-sprutan. Då berättade barnmorskan där att hon hade känt på Alma när hon låg i min mage och visade apparaten som vi lyssnade på Almabebisens hjärta med. Sen tittade BM på mig och frågade om jag verkligen ville ha sprutan. Men jag sa att jag var jättesäker, även om jag kände ett litet sug i magen efter att vara gravid. Men jag vill verkligen inte ha fler barn...

Malin: Låter härligt med långpromenad! JAg gick en lång sväng på lunchen idag, jätteskönt! Fast det gör ondare i halsen när jag anstränger mig lite

• tinna

Godmorgon

emejo: Kul med studsmatta Det kommer dock aldrig i hela livet koma en sån hit för JImmy är livrädd för dom. DOm har en på hans jobb och dom har haft lite skador och sen så såg han på nåt läkarprogram på tv där en liten kille bröt benet. Så han vägrar. Men vi kanske kan få hoppa lite hos er

VI var och kollade lite på cyklar igår på Team sportia till Jakob. Han hittade en knallorange med blommor och korg på. Den ville han ha. Han ville ha korgen så att han kunde ha ett gosedjur med sig. Så söt Men den var verkligen asdyr så vi ska kolla vidare.

Bessie: Jag har aldrig hört dig uttala ditt efternamn så jag trodde faktiskt att det uttalades med hårt K, trots att jag enligt svenska språkets regler borde fattat att det inte skulle vara så...

Inatt har väl jag drömt om att jag var gravid. Ni får sluta prata så mycket beisar här inne

NÄhä, mot bilbesiktningen och sen en hel dags jobb igen... Jippi

• tinna

emejo: Jag hade nog också blivit lite sur tror jag. Jag hade iaf diskuterat frågan med dom! Alma hade nån period i höstas, typ när vi fick E då hon kunde kissa på sig på förskolan. Men aldrig att dom satte blöja på henne.

Malin: Jakob cyklade heller aldrig trehjuling. Tvåhjulingen med stödhjul körde han ändå en del. Ska bli spännande att se hur det går när han fyller och får en stor cykel, han har ju sagt ända sen förra sommaren att han ska lära sig cykla när han är fem år...
    Alma trampar trehjuling som en galnig och cyklar långt. DOck har vi inte satt tillbaka stödhjulen på Jakobs gamla cykel än så hon har inte provat att cykla tvåhjuling än. Men jag har svårt att tänka mig att hon inte skulle klara det, det går på ren vilja om inte annat

M om: SOm vi då, vi har fasen varit sjuka av och till sen i början av februari. Alltid minst en som är sjuk. Nu har E ögoninflammation, jag ont i halsen och öronen och Alma feber. Underbart!

Jag vill också åka till IKEA! Men jag jobbar ju jämt och på helgerna tycker inte jag att IKEA är så himla kul. Dessutom vågar jag inte åka dit och riskera att Småland är fullt för det är det enda Alma kan prata om när vi pratar om att åka och handla. "Jag är STOR nu mamma, tre år, å då får man vara på Småland!"

Besiktningen av bilen gick prima. Var visserligen en bult som var tvungen att dras åt och som egentligen skulle ge ombesiktning. Men han satte upp det på "bra att veta" istället om jag lovade att fixa det Det är den bilen som vi försöker sälja men det har gå¨tt jäkla segt, den har legat på blocket i tre veckor nu. Men idag så har det ringt två pers helt plötsligt, fast vi inte hunnit skriva ut i annonsen att bilen är nybesiktigad

• tinna

JAAAAAAAAAA HV71 är i SM-final Har haft nerverna utanpå kroppen hela kvällen men gud så skönt!!

helene: Skönt att ni hittade gångjärnen!

Dink: Hoppas att ni får all hjälp ni behöver nu!

jas: Ja, det är inte lätt att köpa bil, finns ju som sagt lite att ta hänsyn till och mycket att välja på...

NK80: Men gud så jobbigt med maten! Shit vad förbannad jag hade blivit på mig själv! Vad gjorde ni istället? McDonalds? Havregrynsgröt?

• tinna

emejo: Jag vet att HV kommer åka på duktigt med däng. Har tippat LHC som SM-vinnare hela slutspelet, dom ser livsfarligt starka ut. Men det är ju skirkul att det blir typ derby hela finalserien och så hoppas vi på sju matcher Lite extrajobb blir det ju för mina kollegor dock men det får dom ta

• tinna

jas: Om du vill ha en liten bil så måste jag starkt rekommendera Renault Clio! Älskar min, som troligen kommer säljas ikväll. Helt underbar att köra, bensinsnål, går inte sönder, får lätt plats med två bilstolar, faktiskt även tre men då kunde inte Jimmy åka med En rikitgt bra bil mao!!!

dink: Jag har en hemma också som får raseriutbrott var och varannan timma. Speciellt nu när hon inte är helt kry, jösses vad arg hon är!

emejo: Ja, man kan ju hoppas

• tinna
    GRATTIS VALTER PÅ 3-ÅRSDAGEN

Här verkar ni haft lika fullt upp i helgen som jag, var ju inte mycket att läsa här inte

Igår var barnen hos farmor och jag var med min mamma och syster på inredningsmässa. JÄttetrevligt även om vi inte är jätteintresserade av trädgårdskonst och nya garageportar. Men det fanns en hel del annat att kika på istället Sen åt vi lunch på stan, gick och shoppade lite och hade jättetrevligt

m om: Grattis till Melwin lite försent

Idag ska vi nog ha kalas för Alma, får se hur E mår i sina ögon om vi vågar ha hit folk, och om folk vågar komma...
  • tinna

jas: Jodå, nu har alla gästerna åkt hem Var bara två familjer som var inbjudna men dom har två barn var och vi tre så det var ju ändå liksom sju barn... så fullt ös har vi haft och ätit morotskaka och glasstårta. Fiskdamm blev det också, såklart. Nu laddar vi för Jakobs kalas om 13 dagar...

• tinna

Puh! Nu har jag tack vare mina fina vakuumbags som jag köpte igår packat ihop 1 dubbeltäcke, 1 vanligt täcke och inte mindre än 10 kuddar! på en yta av ca 1mx 0,6mx0,5m. Inte stort alls alltså, med tanke på hur det såg ut innan!! Tog en hylla som var full med kuddar och fick in fler kuddar + två täcken plus att det blev yta över!! Jag är frälst

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]