• tinna

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

helene:
    Substantiv: Saker du kan sätta -jävel efter, bolljävel, biljävel, gubbjävel osv.
    Verb: Saker du kan sätta "utav helvete" efter, spinga utav helvete, dansa utav helvete osv.
    Adjektiv: Saker du kan sätta "skit" framför, skitdum, skitful, skitgammal osv.

• tinna

emejo: Men har du 35 timmar arbetsplatsförlagd tid då och sen 45 timmars arbetsvecka egentligen? För annars funkar det väl inte med sommarlov och så eller?

• tinna

jas: Jakob är lite piggare. Det kliar ju såklart fortfarande men han är inte lika trött och låter liksom pigg på rösten. Om man inte frågar hur han mår för då blir han jättepipig och nästan dör

Här snöar det som attans idag *suck* ALma säger att hon älskar snö men det är hon nog rätt ensam om idag. Men det är plusgrader så den lär väl inte bli liggande.

Inatt har alla barnen krånglat i omgångar, fy 17 för sånna här nätter! E somnade väl nångång innan 2 typ och då vaknade Alma. Hon ville sova hos mig men då skrek Jakob att han inte vågade sova själv i sitt rum. Så jag fick lägga mig brevid Alma istället och somnade i hennes mycket obekväma säng. Sov typ till halv fyra sen gick jag in till min säng. Alma kom upp vid sex och ville kolla på tv. Jakob gick upp vid sju. Halv åtta försökte dom tjata upp mig. Tio i åtta kom dom in och sa att dom gjort frukost. Så då var det bäst att pallra sig upp Men dom hade faktiskt varit jätteduktiga, dom hade tagit fram juice, mjölk, ost, mackor och marmelad.

Idag ska vi försöka baka muffins och sen ska vi nog hälsa på mina föräldrar en liten stund, måste försöka aktivera oss litegranna även att Jakob är sjuk.

• tinna

Plusgraden till trots så ligger det nu 5 cm snö här

jas: Glömde ju, Grattis på bröllopsdagen!!

JAg fick berätta för Jakob igår att vi inte kan ha barnkalas nästa vecka eftersom han har vattenkoppor. Jösses så ledsen han blev stackarn. Fast jag sa att vi ska ha det senare så kändes det alldeles för bedrövligt för honom igår...

HV reducerade mot LHC igår, fantastiskt!! Även om jag en liten stund i första perioden övervägde att byta lag, jag har ju ändå bara typ en mil eller så till östgötska gränsen

• tinna

m om: Vi har ett system som funkar ibland... Man säger så här: Ni får poäng för alla saker ni städar upp. Sen så får man låssas att man håller lite räkning, olika saker är olika värda och man vet aldrig vilka saker som är värda mycket poäng. Ungarna städar fort som fasen för att dom ska hinna få flest poäng. Märkligt nog slutar det oftast oavgjort

• tinna

Nu har vi bakar lite blåbärsmuffins som står i ugnen, doftar himmlskt!

Funderar på att köpa en myrorbody till E. JAg är lite trött på kläder med massor av mönster just nu, tyckte det var roligt i början när Me&I kom med det men nu tycker jag att det räcker. Men såg en body med bara en elefant på så den kan han få. Måste ändå köpa nya bootlegs till Alma för dom gamla i 104 svajar på halv stång. Dom blir nästan en strl mindre när man tumlar dom men även när jag hänger dom vanligt så är dom för korta.

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]