Inlägg från: mo m2007 |Visa alla inlägg
  • mo m2007

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

var är majzzan?

Åh känner påmig att det snart kommer en liten bäbbe till i tråden så skoj så skoj

Idag: ska hälsa på min VFUplats. Är så jäkla nervös inför måndag men men

• mo m2007

Dink vännen: du kan väl aldrig vara grinig utan orsak?

Dinkanesh skrev 2008-03-07 09:56:56 följande:
    Tack för ert stöd. värmer gott!mariieeså där sa jag också när värkarna avtog vid 9. ojoj så besviken man var. men sen drog allt igång igen vid 17 och kl 20.30 är han född. så det kan gå undan när det väl drar igång igen. och dagen är lång!tur att sambon snart kommer hem. har ont i hela kroppen, är trött o barnen är griniga. eller om det bara är jag som är extra grinig kanske...
  • mo m2007

HJÄLP!: hur får man sina barn att sluta hoppa i soffan? trots en massa nej å utburningar så hoppas det i soffan.

• mo m2007

ååh GRATTIS MARIIE.. jisses här går det fort

• mo m2007

Så då har jag haft sista dagen idag på min praktik som förskolelärare då ofrivilligt, hade varit kvar helst i morron med som är sista dagen, men mina barn har maginfluensan så jag är i karantän *suckar*
    Jäkla vikarier som går å arbetar med magsjuka barn. Hämtade mina barn här om dagen då sa en kärring som vikkade, att ja nu ska jag hem å ta hand om min son, han har visst en släng av magsjuka, han kom hem i går.... så på måndag är det jag som ska ta ett allvarligt prat med mina barns dagis att de ska informera ALLA vikarier om att det är fel att jobba med sjuka barn hemma.

JOJJA: Kramar om å skönt att ni fått hjälp. Var det feberkramper?

• mo m2007

Pratade med min lärare om att jag är hemma idag, skulle ha hållt käft om det känns det nu, han mumlade nåt om att man ska göra sina timmar, att skolan ska ta sitt ansvar etc. Jag blev inte klok på vad han menade så jag skickade ett mejl..

Hej.

Jag blev inte riktigt klok på hur du menade. Så jag blir underkänd bara för att jag inte fick komma och göra om de här 7 timmarna?
    Jag har reflekterat över lärarens roll, hon har kommenterat, jag har fått se på lite olika verksamheter, aktiviteter och skrivit dubbellogg.

Jag har gjort allt jag ska gör under första veckan. Det känns inget vidare att jag bara för att jag tagit mitt ansvar och inte smittar ner fler med magsjuka, blir underkänd för att min VFUplats ansåg att jag inte behövde komma tillbaka trots att jag faktiskt pratade med dem om att jag ska göra min tid.
    det enda som inte har hunnits med denna vecka är att få gå till olika "skolor"och leda aktiviteter (vi har dock börjat bolla ideer) Jag har t.om med börjat fylla i de 6 målen som ska fyllas i under nästa period med.

• mo m2007

det var mer att de ringde efter oss i går, hade ingen ringt till "mitt" dagis hade gubben fått vara hemma.
    Nu verkar det inte vara magsjuka utan mer att magenär ur balans av förskylning... eller så är det en jäkla knepig magsjuka, han har inte bajsat ner sig idag alls utan bara bajsat en gång i morse.
    Malin K F skrev 2008-03-14 12:36:11 följande:

Mom>> det är en svår fråga hur man ska göra när ens barn har magsjuka. För som föräldrar kan ju inte båda vara hemma när barnen är sjuka. Vem ska då gå och jobba? Vem ska inte gå och jobba? Thomas var hemma med W i våras när hon hade magsjuka och jag arbetade, jag jobbar ju på förskola. Jag kan ju inte alltid vara hemma för att jag har sjukt barn som jag kan föra smitta med mig till min förskola.
  • mo m2007

gah jag är nog den mest dumma i huvudet som man kan hitta.

Melle blev ju hemskickad med lös mage i torsdags, det kom inget mer än lite lösa avföringar.

I dag då magen faktiskt var okej ger jag honom glass å apelsin mer. gissa vem som är dålig i magen nu

Undrar om man kan skicka honom till dagis på måndag, ingen annan har fått dålig mage.

• mo m2007

beror på , endel som varit magsjuka å inte kräks längre etc är dåliga i magen länge efter. Melle blir dålig i magen av förkylning ar. Beror på hur han mår på måndag. Får väl annars panikringa in farmor. Så länge han äter, dricker å är som han ska så kommer han nog få gå.

jojja skrev 2008-03-15 18:12:26 följande:
    m om--> Tja. Hur hade du reagerat om någon annan skickat sitt barn till dagis med dålig mage?
    Skönt att han är piggare nu, hoppas kliandet slutar snart med. Kunde de säga vad det hela berodde på?
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]