Inlägg från: jasminen |Visa alla inlägg
  • jasminen

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Morning!

Igår var vi på bio,båda pojkarna gillade det och det gick riktigt bra,men efter 1h och 15min tröttnade Oscar litet men det berodde nog mest på att han fick salt från popcornen i ett sår på fingret
    Så idag diskuteras det rätt mycket om vad som hände i filmen

Malin:
    Det kommer snart igång ska du se!
    Det börjar bli spännande nu
    Gjorde hon en hinnsvepning?Det gjorde just en rysk läkare på mig och nästa morgon gjorde ju Oscar entre

Jojja:
    Se där,se där,tänk bara på att det är bäst att få vattkoppor som barn,det är grymt att få dem som vuxen
    Jag är litet frestad att promenera över till grannarna och hämta hem vattkoppor jag med men jag är gift med en bromskloss..

Tinna:
    Hoppas du får en chans att vila litet idag!Och att ni övriga klarar er!

Pojkarna rör sig på denna sida ibland:
    www.yle.fi/buuklubben/buu/

• jasminen

Malin:
    Gissar att det var det hon gjorde och jag tror du kommer att få bebis inom detta dygn

Nu ska jag och busarna åka till djuraffärern och titta på djuren,kanske vi kan få hålla i nån spindel*buss-ryyyser* eller nåt annat intressant

• jasminen

Jojja:
    Vi såg "Alvin och gänget".
    Hoppas medicinen hjälper!!Jobbigt att ha ont

• jasminen

Hemma igen
    Pojkarna bygger smålego och jag njuter av en kopp te här med er
    Djuraffären var intressant med tarantellor*ryys*,vattensköldpaddor(skulle kunna tänka mig en sån,några tips ang dem?),kaniner,marsvin,fåglar,fiskar mm
    Visst skulle det vara trevligt med en hund eller en kanin men vi är såna som behöver kunna dra iväg på än det ena än det andra då vi känner för det och med ett mer krävande djur hemma så ska det ju planeras en hel del mer..
    Vi är båda uppväxta med djur(maken med hund) jag med hundar,katter,kor,grisar,höns,marsvin,dansmöss mm mm
    Pojkarna får ju sin dos av djur också eftersom dagmamman har både hund och katter och så en vattensköldpadda som hon sköter ibland

Diskussionerna i bilen var rätt intressanta Erik undrade en massa om gud och speciellt hur han fått in blod i kroppen och varför det var rött-färgen kan jag svara på men det andra..
    Sen hade vi en diskussion om SNORKRÅKOR om hur de blir skarpa och kommer in i näsan och hur vissa är kladdiga
    Och bara så ni vet så har troll gröna snorkråkor

Tinna:
    Känner igen det där med apoteksbesök och massor med inköp vårt medicinskåp är rätt välfyllt,men det är kanske en yrkesskada

Bessie:
    Spela "gamla heta hits",vi spelade mest rock då vi firade maken,och det gillade nog alla
    Inbjudningar hittar du fina på nätet.
    Att det är trångt gör inget,vi hade också fullt med folk och vi bor rätt smått men vi rymdes iallafall och hade väldans trevligt
    Mat-vad har du tänkt dig?

• jasminen

Malin:
    Tack
    Ja,han visade att de inte skulle bli så jättestora,kanske 20cm i diameter?
    Dessa lever i vatten men behöver ha så att de slipper upp till ytan.
    Vad äter de?Glömde ju fråga det
    Var de svåra att sköta om?
    Dagmammans sköldis är minst 40år vet jag

• jasminen

Jojja:
    Du vidarebefordar väl nyheter om Malin sen?
    BTW,jag skulle också behöva uppdatera musikhörnan litet...*hint,hint*
    Det där senaste funkar inte och ja det var i min smak

Bessie:
    Nyfiken,blev det nåt mer pilates eller blev du avskräckt
    Har precis kört ett pass och jag har ännu ont i kroppen efter det förra passet Har gått och sjungit för maken i helgen "ont det gör ont,det gör ont,det gör ont på natten men också på dan"
    Hur gick det på makens intervju?

Makens kommentar på sköldis var:
    Nä fy,de luktar ju illa!
    Sen ansåg han saken färdigdiskuterad..
    Nå,vi får se

Dink:
    Har sagt det förr och säger det ingen: DU är en BRA MAMMA!OCH du ska INTE LYSSNA på HENNE!
    Så kort och koncist

Tinna:
    Hur är det med er?

Malin:
    Jepp,han kommer idag *nickar och ser säker ut*

• jasminen

Morning!!

Kikar in för att se om nån hört nåt från Malin..hoppas allt är bra med dem!!
    Idag ska jag ÄNTLIGEN till frissan är så långhårig så det ser för j------ ut
    Sen ska jag på litet uppköp-konstigt att jag lyckas spräcka budgeten varje månad numera och då har vi inget litet matkonto!
    Men GI-mat är dyrt-helt knäppt egentligen!

Bessie:
    Jag tycker att du kan åka iväg med helt gott samvete!Du kommer bort och får vila upp dig litet och lära dig nya saker vilket ger både dig och barnen väldigt mycket
    Och ja,jag skulle vela lika mycket som du,för det är lätt att säga "åk du" men mycket värre att verkligen göra då det dåliga samvetet slår in och man vill ju helst av allt bara vill vara med sin älskade familj

Så har jag lärt mig en hel del om kameror Jag vet bara att det finns såna som min "stenålderskamera" och digitalkameror

Tinna:
    Fått sova?
    Hur är det med Alma?
    Här har Oscar också världens hosta hostar i ett nattetid.

• jasminen

Ah hemkommen igen,betydligt mer korthårig
    Har fått en litet sen lunch i magen och nu blir det en kopp te.
    Sitter och fnular på om jag ska ta en promenad i det soliga härliga vädret eller om jag ska sätta mig på balkongen i solen med tekoppen...hmmm...jag har svåra frågor att lösa idag

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]