Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Malin:
Så skoj att se av dig!Förstår att du har fullt upp!
Jobbigt då de trotsar även om det ju hör till.
Vi är rätt friska...kanske
Pojkarna hostar rätt friskt nog men det går väl över
Malin:
Så skoj att se av dig!Förstår att du har fullt upp!
Jobbigt då de trotsar även om det ju hör till.
Vi är rätt friska...kanske
Pojkarna hostar rätt friskt nog men det går väl över
Gaaah!
Har två övertrötta pojkar här*suck* de bråkar och ropar och åååh har sig
Sen har maken drabbats av "slöhögssjukan",han får inte uträttat nåt som hör till hemmet förutom ha hand om bröderna buse-visst det är jättebra
men då allt bara lämnar där det evetuellt faller ur händerna gör mig TOKIG!!*AAAAaaahhh*
Åååh,så skönt att få gnällt av sig litet
så nu ska jag lägga vildarna
Jojja:
Det måste vara nåt som hör till kräftorna just nu,du rensar och fixar och har dig och jag försöker göra detsamma för oreda stör mig enormt just nu
putsar och fejar på jobbet och här hemma då jag har chansen
Systeryst:
Men snart är det färdigt och du får börja packa upp allt och ordna och feja så som du vill ha det
Jag vet
Det känns tröstlöst då man är mitt i det!
Morning!
vad???Ingen som varit inne sen 14-tiden igår
chockad
Hade fullt upp igår,var tvungen att jobba litet fastän jag egentligen var ledig..men det var helt ok
sen hade jag ju bröderna buse som började dagen med att slåss*suck* det har hänt nåt med Erik,han har utvecklats väldigt mycket den senaste månaden och blivit klok,funderande och tja-5-åring helt enkelt men på detsamma är han aggressiv,sparkar och slår och uppkäftig som bara den-envis som synden!
Och det vill inte riktigt gå ihop med en "minitonåring" som också utvecklats enormt de senaste veckorna,som vill försöka allt själv och om det inte går blir enormt frustrerad ect ect..
Nåja,det lugnar sig med tiden..
Helene:
Vad långt ni hunnit i era förberedelser!Skoj
Förstår att du egentligen skulle vilja skrika ut det högt till alla
så prata på du,det är bara skoj att läsa!
Tinna:
Näe,vad jobbigt att ni inte fått några svar
hoppas verkligen att det var en elak släng av rotavirus och att han får må bra nu!
Hur är det med utslag och feber och så?
Jojja:
Hur gick din dag med nya arbetsuppgifter?
Fick han äta upp sin dryghet killen?
Mariiee:
OJ!Du har inte långt kvar nu!
Bessie:
Maten lät jättegod!!
Hur har denna natt gått?
Jag hade ju också pastasallad och fetasallad,sen bjöd jag på hembakt "jojjabröd" som alla ääälskade
,dipp med tillhörande chips och grönsaker föll också väl ut,speciellt alla kvinnor gillade att de inte behövde dippa chips utan kunde välja,tom männen vågade sig på att testa och uttala sig att det var gott
Det var säkert mera jag tänkt kommentera men men har man samma hjärna sommar som vinter sååå...
Skärtorsdagen är rätt bra också
Morning!
Tinna:
Bra att det lugnat sig litet
Gratta E i efterskott!
NK:
Nej,inte jag,Oscar är född på skärtorsdagen,perfekt då Erik kunde vara hos dagmamman och sen var vi alla långlediga
Mariiee:
Hur känns det idag?
Malin:
Så skönt ni verkar ha det
Jag vill också ha en till dator*snyft*
Bra att hon börjar bli bättre!
Jag borde ta tag i dagen..funderar på om jag ska orka åka till en affär eller inte..börjar jobba först på eftermiddagen.
Jaja,det löser sig
Såja,så tittar jag in igen...
Malin:
Jodå,pallrade mig iväg till affären till slut,men jag skulle ha behövt åka till en annan också men jag orkar inte...
Vad skönt med en mysdag
Jojja:
Men sådär är det ju ibland,man hinner in mer och mindre och nu då du kör morgonskift och ännu till lär dig nya saker så är det ju självklart att du inte orkar som vanligt!
Nu har jag slängt ihop en kycklinglasagne till mina män ikväll och snart ska jag iväg och jobba...
Jag har en tung konstig känsla i kroppen för tillfället,har haft det i några dar,vet inte om det är en förkylning som skulle vilja bryta ut men som inte riktigt orkar eller om jag åkt för mycket skridsko...har ett större sömnbehov än vanligt också..
Resten av familjen snorar så det skulle ju ios inte vara så konstigt..
Tittar in litet,återkommer kanske ikväll och läser igenom,vi får se.
Har haft en tung dag på jobbet med ett hastigt dödsfall och elände..