• majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Här samlas alla vi som väntar vårat andra barn i maj.

Mycket man kan ha glömt av från första graviditet så andra är lika spännade den.

Välkommen att fortsätta o dela me av era erfarenheter....

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 21:14
    hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cameron BF 7 maj -08, dotter född maj -06
    Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    ElLindus BF 14 maj-08, dotter född nov-05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Nimsy BF 16 maj. Dotter född - mars 06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född -04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    annry BF 27 maj, dotter född mars -06
    Fia_sthlm BF 28 maj, dotter född feb -07
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född juni -05
  • Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!
  • Countryfreak
    meh skrev 2008-02-27 21:04:55 följande:
    Nix, inte enligt läkaren som undersökte mig förra veckan. Mest troligt är det en nerv som kommer i kläm när jag sitter ner, vilket jag gör mycket då jag har kontorsjobb, och sedan när jag reser mig upp och ska gå, kan jag inte stödja på höger ben utan att det skär som knivar runt höftleden. Det går över om jag går i trappor mycket eller lägger mig ner och vilar några minuter.
    Oki.. Men det e juh skönt att det går över..
    Mamma till Hilma (070106) & Humlan (080506)
  • meh

Hej hopp, det här har hänt mitt senaste dygn:

Fick åka in med taxi till förlossningen natten till idag pga kraftiga sammandragningar, är i v 26+0. När jag kom in var livmodertappen mogen och jag fick bricanyl, kortison för barnet och satt på dropp vid halv 4 och den tog dom bort först nu på em vid 17-tiden. Varit här hela dagen och blir kvar över natten och kanske längre. Ska få en till kortisonspruta runt halv 4 i natt för att skynda på utvecklingen av bebisens lungor.
    Ett tag funderade dom på om dom skulle flyga mig till Umeå, så jag fått varit där under obesrvation, men efter att ha haft dom sista sammandragningarna vid 7-tiden i morse, så var livmodertappen tillbaka till normalt och då beslöt läkaren att jag skulle få stanna kvar här och ta ett tag i taget. Får jag tillbaka sammandragningarna i natt, nu när dom tagit bort droppet, blir det troligen Umeå nästa.
    När jag kommer härifrån är det heltidssjukskrivning som gäller med förbud att gå mer än till och från toaletten. Kommer alltså få tillbringa sista månaderna liggandes och lite sittandes i säng eller soffa , kommer klättra på väggarna efter en helg

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik och Pyret, bf 4/6-08~
  • Ankan77

meh: Ojdå, då får du minsann hålla dig lugn nu framöver!! Bättre att du ligger hemma i soffan hos dina små troll än att du får ligga på sjukan!

Kram

Kärleken förändrar allt...
  • tiin

meh-

Usch inte kul. Tänkte på det om jag skulle ligga hemma och inte få gå upp. Med min lilla kille är det smått omöjligt.
    Hoppas att den lilla stannar inne ett tag till iaf så den är mer klar när det är dags!!

mamma till Alfons -0608 och bäbis -0805
  • cillaallic

meh: hoppas att du härdar ut! och att bebisen stannar i alla fall ett par veckor till. har du support runt om kring dig, så att du verkligen får vila?

• majflickan

usch då. Hoppas natten varit lugn nu bara. Hade du haft detta på känn innan att det var något på gång. Eller kommer det bara sådär? Kram till dig

meh skrev 2008-02-28 18:48:01 följande:
    Hej hopp, det här har hänt mitt senaste dygn:Fick åka in med taxi till förlossningen natten till idag pga kraftiga sammandragningar, är i v 26+0. När jag kom in var livmodertappen mogen och jag fick bricanyl, kortison för barnet och satt på dropp vid halv 4 och den tog dom bort först nu på em vid 17-tiden. Varit här hela dagen och blir kvar över natten och kanske längre. Ska få en till kortisonspruta runt halv 4 i natt för att skynda på utvecklingen av bebisens lungor.Ett tag funderade dom på om dom skulle flyga mig till Umeå, så jag fått varit där under obesrvation, men efter att ha haft dom sista sammandragningarna vid 7-tiden i morse, så var livmodertappen tillbaka till normalt och då beslöt läkaren att jag skulle få stanna kvar här och ta ett tag i taget. Får jag tillbaka sammandragningarna i natt, nu när dom tagit bort droppet, blir det troligen Umeå nästa. När jag kommer härifrån är det heltidssjukskrivning som gäller med förbud att gå mer än till och från toaletten. Kommer alltså få tillbringa sista månaderna liggandes och lite sittandes i säng eller soffa , kommer klättra på väggarna efter en helg
    Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
  • Countryfreak
    Hej hopp, det här har hänt mitt senaste dygn:Fick åka in med taxi till förlossningen natten till idag pga kraftiga sammandragningar, är i v 26+0. När jag kom in var livmodertappen mogen och jag fick bricanyl, kortison för barnet och satt på dropp vid halv 4 och den tog dom bort först nu på em vid 17-tiden. Varit här hela dagen och blir kvar över natten och kanske längre. Ska få en till kortisonspruta runt halv 4 i natt för att skynda på utvecklingen av bebisens lungor.Ett tag funderade dom på om dom skulle flyga mig till Umeå, så jag fått varit där under obesrvation, men efter att ha haft dom sista sammandragningarna vid 7-tiden i morse, så var livmodertappen tillbaka till normalt och då beslöt läkaren att jag skulle få stanna kvar här och ta ett tag i taget. Får jag tillbaka sammandragningarna i natt, nu när dom tagit bort droppet, blir det troligen Umeå nästa. När jag kommer härifrån är det heltidssjukskrivning som gäller med förbud att gå mer än till och från toaletten. Kommer alltså få tillbringa sista månaderna liggandes och lite sittandes i säng eller soffa , kommer klättra på väggarna efter en helg
    Men stackare där.. Inte kul hoppas på det bästa att bebben håller sig där inne tills den e klar och att du kan få bli lite mer rörlig om ett tag..
    Mamma till Hilma (070106) & Humlan (080506)
  • MyDream
    Oj då, vilket intensivt dygn för dig och familjen.
    Hoppas att det lugnat ner sig och att du får komma hem snart.
  • meh

Hemma igen, såååå skönt
    Allt var lungt under natten, så läkaren sjukskrev mig "bara" i 2 veckor, då allt såg ut precis som det ska nu, sedan får mvc-läkaren besluta om det ska bli längre eller på deltid, om det inte händer ngt igen under dom första 2 veckorna.
    Har blivit ordinerad vila, men behöver inte hålla mig helt sängliggande, vilket känns skönt.
    Läkaren trodde att jag ev har haft en liten uvi, vilket man tydligen kan få under en graviditet utan att man känner av ngn symtom. I så fall är risken för att det blir ngt mer liten, vilket jag hoppas på.

Tack för alla tankar och kramar

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik och Pyret, bf 4/6-08~
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!