• majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Här samlas alla vi som väntar vårat andra barn i maj.

Mycket man kan ha glömt av från första graviditet så andra är lika spännade den.

Välkommen att fortsätta o dela me av era erfarenheter....

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 21:14
    hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cameron BF 7 maj -08, dotter född maj -06
    Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    ElLindus BF 14 maj-08, dotter född nov-05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Nimsy BF 16 maj. Dotter född - mars 06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född -04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    annry BF 27 maj, dotter född mars -06
    Fia_sthlm BF 28 maj, dotter född feb -07
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född juni -05
  • Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!
  • meh
    hannamamma skrev 2008-02-26 10:23:27 följande:
    meh: jag har lågt hb, ca 100 så jag mumsar järntabletter (kör med kulorna i niferexen nu för att vara snäll mot min mage) men har blutsaft också som jag tänker dricka lite senare på dagen för att få i mig allt järn jag kan hitta men mår inte dåligt av det låga värdet om jag äter tabletterna som jag ska (inte till frukostfilen :-O)Normalt ligger jag på 135 då jag lämnar blod och så...men det var samma visa förra gången och jag överlevde
    Jag frågade min bm när jag träffade henne i förra veckan om jag skulle ta både tabletter och blutsaft, men hon tyckte det räckte med tabletterna, eftersom man annars blir så hård i magen och för att det är så pass mycket järn i dom, så det ska räcka.
    ~ Marie, mamma till charmtrollet Erik och Pyret, bf 4/6-08~
  • MyDream

Mitt hb låg på 150 vid inskrivning och hade sjunkit till 125 när jag var hos bm v.30 så jag slipper knapra järntabletter den här gången. Skönt för jag tyckte dom var så äckliga..

• Countryfreak

Hej och hå gu så jag letat efter tråden..
    Men nu hittade jag den..

Hur e det med er andra mår ni bra har ni fått extrem hugg och krämpor..?

Mamma till Hilma (070106) & Humlan (080506)
  • hannamamma
    meh skrev 2008-02-26 19:24:17 följande:
    Jag frågade min bm när jag träffade henne i förra veckan om jag skulle ta både tabletter och blutsaft, men hon tyckte det räckte med tabletterna, eftersom man annars blir så hård i magen och för att det är så pass mycket järn i dom, så det ska räcka.
    hur många tabletter tar du åt gången? Jag åt 3 st/dag förra omgången, men varje innehåller ju 100 mg så jag tycker det räcker med en (mitt dagsbehov enligt BM är ca 60)
    Men jag känner mig lite busig nu, för min BM sa ju sist att fortsätta med Hemofer, men ta 4 istället för 3...men jag köpte Niferexen ändå, för att slippa svälja massvis med tabletter varje dag (har mina vanliga vitaminer dessutom ju) ska dit först om 2 v
    Minns inte hur jag gjorde förra grav. men jag testade lite olika då med, och varierade mig
    (¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Smilla - 05 ♥ kotten bf 1 maj -08 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • meh
    hannamamma skrev 2008-02-27 16:23:12 följande:
    hur många tabletter tar du åt gången? Jag åt 3 st/dag förra omgången, men varje innehåller ju 100 mg så jag tycker det räcker med en (mitt dagsbehov enligt BM är ca 60)Men jag känner mig lite busig nu, för min BM sa ju sist att fortsätta med Hemofer, men ta 4 istället för 3...men jag köpte Niferexen ändå, för att slippa svälja massvis med tabletter varje dag (har mina vanliga vitaminer dessutom ju) ska dit först om 2 v Minns inte hur jag gjorde förra grav. men jag testade lite olika då med, och varierade mig
    Jag har Niferex och tar 1 tablett om dagen för det ska räcka enligt bm, annars finns risken att man blir för hård i magen
    Countryfreak skrev 2008-02-27 11:29:35 följande:
    Hej och hå gu så jag letat efter tråden.. Men nu hittade jag den.. Hur e det med er andra mår ni bra har ni fått extrem hugg och krämpor..?
    Kul du hittade oss igen

I morgon ska jag äntligen få träffa sjukgymnasten och förhoppningsvis få ngt besked om vad det är som gör att jag får så ont i höger ljumske när jag sitter ner och sedan inte kan stödja på benet.
  • Countryfreak
    meh skrev 2008-02-27 19:31:55 följande:
    Kul du hittade oss igen I morgon ska jag äntligen få träffa sjukgymnasten och förhoppningsvis få ngt besked om vad det är som gör att jag får så ont i höger ljumske när jag sitter ner och sedan inte kan stödja på benet.
    Kan det inte vara foglossningar???
    Mamma till Hilma (070106) & Humlan (080506)
  • Angeliuqe

Jag vart sjukskriven 50% idag pga foglossning!
    Har sjukt ont i ryggen, kan knappt sova längre...
    Ska prova jobba helvtid i några veckor sen ska jag prata med läkaren igen och kolla om jag orkar resten av tiden eller om de blir på heltid!

Bara går och längtar och längtar nu....vill inte vara gavid mer, vill ha bebisen nu!:)

• MyDream

Nu har jag lagt upp lite bilder från 3D-ul på lill-tjejen i mitt galleri om någon är nyfiken Glad

• meh
    Countryfreak skrev 2008-02-27 20:13:26 följande:
    Kan det inte vara foglossningar???
    Nix, inte enligt läkaren som undersökte mig förra veckan. Mest troligt är det en nerv som kommer i kläm när jag sitter ner, vilket jag gör mycket då jag har kontorsjobb, och sedan när jag reser mig upp och ska gå, kan jag inte stödja på höger ben utan att det skär som knivar runt höftleden. Det går över om jag går i trappor mycket eller lägger mig ner och vilar några minuter.
  • tiin

Var till BM idag.

v.28+3

hjärtljud 144 precis som förra gången
    blodtryck bra
    hon tog inget nytt hb för det för tre veckor sen var bra
    hade inte gått upp ett gram sen tre veckor tillbaka heller så det var skönt tycker jag
    sf 28

ligger +7 kg nu

mamma till Alfons -0608 och bäbis -0805
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!