• majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Här samlas alla vi som väntar vårat andra barn i maj.

Mycket man kan ha glömt av från första graviditet så andra är lika spännade den.

Välkommen att fortsätta o dela me av era erfarenheter....

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 21:14
    hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cameron BF 7 maj -08, dotter född maj -06
    Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    ElLindus BF 14 maj-08, dotter född nov-05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Nimsy BF 16 maj. Dotter född - mars 06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född -04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    annry BF 27 maj, dotter född mars -06
    Fia_sthlm BF 28 maj, dotter född feb -07
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född juni -05
  • Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!
  • MyDream

Jag mår jättebra! Var hos bm i torsdag och alla mina värden är toppen.
    sf-mått 31 cm i vecka 33
    lill-tjejens hjärtljud låg på 155 slag/min och hon var redan fixerad Glad

Jag har skrivit en lista på vad jag ska ha med mig i bb-väskan men jag har inte packat den än men det lär jag nog göra ganska snart.
    Skönt att ha den redo i god tid, vill inte glömma något när det väl startar.

• dus

Jag mår inte alls så bra nu...SÅÅÅÅ trött och snurrig och helt matt. Mitt Hb låg på 100 i tisdags, så antagligen ligger förklaringen där. Dubbel Niferexdos oxh extra koll på juice istället för mjölk i samband med järnintag etc har tyvärr inte hjälpt alls på 6 dagar, och nu undrar jag hur lång tid det kan ta att komm aupp igen. Ska ha kontakt med MVC idag, och se vad de säger. Ska jobba i 6 veckor till, men kan inte det just nu...

• lillgodingen

Metropolis Diana skrev 2008-03-16 19:18:08 följande:

Hur är det med er allihopa? Idag har jag gått 34 veckor... jisses det börjar verkligen dra ihop sig!Har ni packat bb-väskan än? vad har ni i den då?
    Tvättade upp alla bebis kläder idag så det känns skönt. Ska nog packa väskan om någon vecka kanske. Inte före påsken iallafall.

Mår rätt bra. Eller jag har haft magsjuka i 1 vecka och gått ner 2,5 kilo så det har varit en jätte jobbig vecka. Min man har jobbat borta och jag varit ensam med sonen som är inne i den berömda två års trotsen.. Så roligare har man ju haft. Annars mår jag toppen!
  • Metropolis Diana

Ikväll tänkte jag plocka fram bebiskläderna och välja ut nåt fint att ha med till BB. Man börjar ju med det roliga....

Denna gången funderar jag på att skita i att ligga kvar på BB utan åka hem så fort som möjligt. Man sover nog bättre hemma än på sjukhus. När jag fick Moa fick jag dela rum med tre andra mammor första natten och en annan mamma natten efter sen gav jag upp och åkte hem.

Man behöver väl inte ha med sig så mycket än mer till själva förlossningen och bebiskläder...eller? Om man tänker skita i BB alltså?

Hmm... planera planera...

Tips mottages gärna... har glömt det mesta sen jag fick Moa....

• majflickan

Ja jag hoppas verkligen att jag inte ska behöva stanna något större efteråt. Men antar jag kommer ligga något på BB o även om man kanske inte planerar att ligga där så kan de nog ändå va bra o ta med något vet ju aldrig om de händer något så man måste vara kvar.

Bebiskläder kommer jag vilket fall inte ha med så mycket. E det en pojk så har vi ju en del hemma o e det tjej så e jag kvar en dag så lär nog min mamma hinna köpa en del iallafall. Eller de har hon väl lovat=)

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
  • MyDream

Jag har tänkt att om allt går som det ska med förlossningen ska jag åka hem efter några timmar på BB. Jag kommer att vilja äta, ta en dusch och kanske sova någon timme sen vill jag hem. Förra gången fick jag ett eget rum så min sambo kunde ligga kvar över natten. Vi stannade bara en dag. Borta bra men hemma bäst.
    Jag kommer att sakna min son för mycket för att vara borta längre...

• tiin

Jag har inte börjat varken packa eller fixa med Bäbis kläder men ska väl ta tag i det snart. Vi är mitt uppe i Alfons inskolning just nu och har runt en vecka kvar om allt funkar. Idag hade han blivit jätte ledsen och gåt och ropat pappa och grinade så han hickade för han trodde pappa var inne när dom kom in från lekgården.
    Min sambo var i personalrummet så dom fick hämta honom och då blev allt bra igen. Imorron är det min tur så vi får se om det blir lika då....
    Tycker att det är lite jobbigt.

Annars mår jag oxå bra, har lite foglossning bara och jag får väl skylla mig själv när jag krattade gräset i förrgår och knappt kunde röra mig efter det men det var kul!

Jag känner för att stanna en natt på bb, lite beroende på när den föds men kan nog vara ganska skönt att få en liten sund själv. Vi bor bara 5 min resväg från bb oxå så det är ju så enkelt. Måste ringa och boka tid till bilen oxå för att koppla ur airbagen. Har lite att ta tag i bara dagis funkar.

mamma till Alfons -0608 och bäbis -0805
  • Bruden1

Fixade lite i photoshop

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 - som blir storasyrra i MAJ ♥ ¸.?°´¯)
  • dus

Jag låg på BB förra gången, och hoppas på patiemthotell den här gången. Vill nog stanna tilsl jag känner att amning och liv funkar, var lute förvirrad sist. Den här gången kan vi ju bo ihop hela familjen i alla fall, till skillnad från på en avdelning med tre andra. Men vi får se hur det går. Har inte packat någon väska än, men kollat kläderna vi har kvar och så att säga börjat i alla fall. Längtar efter den lille nu, inte minst när jag mår så kass...

• hannamamma

Jag har tvättat alla kläder i minsta storlekarna och laddat skötbyrån, då dottern fått en garderob i sitt rum (så hon kan plocka fram vad hon själv vill ha
    Väskan ska jag också packa efter påsk eller när jag slutat jobba veckan efter...tänkte packa som om vi ska stanna ett par dagar iaf, för sist gjorde vi det och trivdes så bra...dock får jag vara beredd på att stanna ensam med bebben denna gång, så vi får se hur mkt man längtar hem
    Jag tillhör de som tyckte det var mysigt på sjukhus och att maten var god! Är det nåt fel med mig?  man är ju där för att man är "frisk" om allt gått bra

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Smilla - 05 ♥ kotten bf 1 maj -08 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!