• majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Här samlas alla vi som väntar vårat andra barn i maj.

Mycket man kan ha glömt av från första graviditet så andra är lika spännade den.

Välkommen att fortsätta o dela me av era erfarenheter....

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 21:14
    hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cameron BF 7 maj -08, dotter född maj -06
    Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    ElLindus BF 14 maj-08, dotter född nov-05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Nimsy BF 16 maj. Dotter född - mars 06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född -04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    annry BF 27 maj, dotter född mars -06
    Fia_sthlm BF 28 maj, dotter född feb -07
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född juni -05
  • Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!
  • meh
    Aprilbaby skrev 2008-03-05 08:41:56 följande:
    Då var det färdigjobbat för min del, blev sjukskriven i ett par veckor fram till HP tar över! Så skönt, någon mer som är sjukt trött och matt i kroppen redan??Bra med bb-lista men det känns ju så otroligt långt bort tycker jag!Men tiden går fort
    Vad skönt att du blev sjukskriven
    Man får passa på att njuta av lugnet före stormen , tiden går väldigt fort och man vet aldrig när det kan bli, upptäckte ju jag förra veckan även om det lugnade ner sig, så jag har redan börjat kolla vad jag ska ha i bb-väskan för att inhandla det jag inte har hemma.
    ~ Marie, mamma till charmtrollet Erik och Pyret, bf 4/6-08~
  • majflickan

igår handlade jag mig en amningsBH. Rätt billig så man kan väl kanske inte säga för mycket. Men snyggt satt den inte även om den var bekväm. SÅ det blir väl en bra natt bh isf. Väntar nog med o köpa någon bättre tills jag vet om amningen funkar. Det gjorde ju inte det sist så vet ju inte denna gång.
    Det är nog det jobbigaste som ja kan tycka med amningsBH. Veta hur de ska sitta o strl o allt.

Köpte även mössa igår till bebisen hittar inte den vi hade till anton. Men vet inte om jag kanske får byta till större. Köpte strl 50 men mättehemma o kom upp till 37 cm runt. Men blir det samma som anton så var ju han 39 i huvudet o då passar ju inte den.. Så jag får se hur jag gör... Vilka bekymmer man har

• hannamamma
    Aprilbaby: Va skönt för dig att få vara ledig nu!
    Här är en till som är trött och matt i kroppen, och ganska så energilös
    Får väl proppa i mig alla nyttigheter som finns sista veckorna
    Annars är mina dagliga promenader till och från jobbet (totalt kanske 50 min) guld värda för att få frisk luft och rörelse måste se till att fortsätta med det även när jag har HP
    (¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Smilla - 05 ♥ kotten bf 1 maj -08 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • meh
    majflickan skrev 2008-03-05 09:32:18 följande:
    igår handlade jag mig en amningsBH. Rätt billig så man kan väl kanske inte säga för mycket. Men snyggt satt den inte även om den var bekväm. SÅ det blir väl en bra natt bh isf. Väntar nog med o köpa någon bättre tills jag vet om amningen funkar. Det gjorde ju inte det sist så vet ju inte denna gång. Det är nog det jobbigaste som ja kan tycka med amningsBH. Veta hur de ska sitta o strl o allt. Köpte även mössa igår till bebisen hittar inte den vi hade till anton. Men vet inte om jag kanske får byta till större. Köpte strl 50 men mättehemma o kom upp till 37 cm runt. Men blir det samma som anton så var ju han 39 i huvudet o då passar ju inte den.. Så jag får se hur jag gör... Vilka bekymmer man har
    Amnings-bh är det nästan bäst att vänta med att köpa tills barnet har kommit och amningen kommit igång. Brösten sväller otroligt när mjölken rinner till och då är det inte säkert att den man köpte innan passar.
    Om det sitter dåligt nu, kanske den blir att sitta bra sedan

hannamamma - vad skönt med promenader . Här börjar jag bli less på att ta det lungt, men ska fortsätta med det tills jag vet vad läkaren säger i morgon.
    Det strålande vädret gör ju inte saken bättre
  • majflickan
    meh skrev 2008-03-05 10:37:12 följande:
    Amnings-bh är det nästan bäst att vänta med att köpa tills barnet har kommit och amningen kommit igång. Brösten sväller otroligt när mjölken rinner till och då är det inte säkert att den man köpte innan passar.Om det sitter dåligt nu, kanske den blir att sitta bra sedan hannamamma - vad skönt med promenader . Här börjar jag bli less på att ta det lungt, men ska fortsätta med det tills jag vet vad läkaren säger i morgon.Det strålande vädret gör ju inte saken bättre
    Jo e just därför jag väntar med o köpa någon mer. Men kände de kunde va bra oxå o ha någon från början, kanske inte orkar ta sig ut o leta BH med en gång efteråt. Ja får hoppas den sitter snyggt sen=)
  • meh
    majflickan skrev 2008-03-05 11:34:41 följande:
    Jo e just därför jag väntar med o köpa någon mer. Men kände de kunde va bra oxå o ha någon från början, kanske inte orkar ta sig ut o leta BH med en gång efteråt. Ja får hoppas den sitter snyggt sen=)
    Nej, ngn måste man ju ha med sig till bb. Jag har kvar sedan förra gången och hoppas att jag kan ha den
  • Ankan77

Majflickan: Näe, man är kanske inte sugen på o fara o inhandla bh när man är nyförlöst..
    Jag ska oxå kolla ngn dag tror jag. Förra gången svällde inte mina mer än de redan gjort under graviditeten...
    Köpte du med eller utan byglar, och var köpte du den?

Kärleken förändrar allt...
  • majflickan

Jag köpte den på hm, utan byglar, men för att jag eg ska tycka att en bh sitter snyggt behöver jag både bygel o lite fyllning, eller va säger man=) Så som sagt denna tror jag iaf kan bli bra på natten

Ankan77 skrev 2008-03-05 11:52:17 följande:
    Majflickan: Näe, man är kanske inte sugen på o fara o inhandla bh när man är nyförlöst.. Jag ska oxå kolla ngn dag tror jag. Förra gången svällde inte mina mer än de redan gjort under graviditeten... Köpte du med eller utan byglar, och var köpte du den?
  • Ankan77
    majflickan skrev 2008-03-05 12:04:35 följande:
    Jag köpte den på hm, utan byglar, men för att jag eg ska tycka att en bh sitter snyggt behöver jag både bygel o lite fyllning, eller va säger man=) Så som sagt denna tror jag iaf kan bli bra på natten
    Instämmer helt! Gillar inte bh utan byglar.. Men man kan ju alltid börja med en sån o sen köpa ngt snyggare/skönare sen
    Kärleken förändrar allt...
  • majflickan

Ja får göra det. Så surt att de ska vara så dyra bara..

Ankan77 skrev 2008-03-05 12:44:10 följande:
    Instämmer helt! Gillar inte bh utan byglar.. Men man kan ju alltid börja med en sån o sen köpa ngt snyggare/skönare sen
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!