• majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Här samlas alla vi som väntar vårat andra barn i maj.

Mycket man kan ha glömt av från första graviditet så andra är lika spännade den.

Välkommen att fortsätta o dela me av era erfarenheter....

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 21:14
    hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cameron BF 7 maj -08, dotter född maj -06
    Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    ElLindus BF 14 maj-08, dotter född nov-05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Nimsy BF 16 maj. Dotter född - mars 06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född -04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    annry BF 27 maj, dotter född mars -06
    Fia_sthlm BF 28 maj, dotter född feb -07
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född juni -05
  • Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!
  • MyDream

Jag har bf 4 maj och jag är nästan säker på att det blir ett aprilbarn istället, Melvin kom en vecka innan bf och jag har en känsla att även lillasyster vill komma ut tidigare.

Jag har köpt ett litet påskägg till Melvin och lagt i några bitar naturgodis (chokladdoppade russin) det får räcka för han kommer att få flera stycken denna påsken av alla släktingar som kommer på besök.
    Jag vet att de kommer att innehålla leksaker och kläder därför vill jag ge honom något gott att mumsa på.

• tiin

Igår var jag på gravidvattenjympa för första gången.
    Har hört att det kan vara bra mot foglossning så jag tänkte det kunde vara skönt.
    Vaknade imorse och det känns som jag ramlat på svanskotan och det blir bara värre och värre nu under dagen.
    Ikväll har jag så ont att jag tagit två alvedon. Kan inte plocka upp sake från golvet, sätta mig eller resa mig från en stol el soffan. Ännu mindre ta mig ner och leka på golvet. Det känns inne i höft/svanskota. I benet inte i nåra muskler, kunde aldrig tänka mig att det skulle bli så här.
    Hade inte ont med Alfons så jag är oförberedd.
    Det var som yoga i vatnet, vi stog hela tiden på botten och inga jobbiga eller tunga rörelser så det där var då både första och sista gången jag gick, tyvärr....
    Hoppas jag mår bättre imorron.

mamma till Alfons -0608 och bäbis -0805
  • meh

Tittar in så här på kvällen och önskar alla en
    GLAD PÅSK

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik och Pyret, bf 4/6-08~
  • Metropolis Diana

hannamamma: Jo om man har foglossning så är ju cykling bra har jag hört. Moa åker i barnsadel, hon e lite liten att cykla själv... :)
    Snart 16 mån är hon bara.

MyDream: Jag har också BF 4 maj och jag tror också jag får ett aprilbarn. Moa kom 2 1/2v före BF.

Moa ska få ett påskägg imorgon från påskharen (han ringer på och lämnar det utanför för han vill nog inte gömma det i snön i trädgården). Vi har lagt i lite choklad o nån godisbit samt två fina hårband, funderar på att lägga i russin med men de lär hon bara slänga till hunden när det finns godis i ägget ;)

Moa får sällan godis och isåfall bara smakprov. Vi äter efter hon somnat eller smyger i skåpen när hon inte ser... hehe...

Annars får hon russin och ibland Tom o Jerry kex. Kolsyrat mineralvatten är också kalas att få ibland!

• dus

BF-lista

Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född _04
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född -05

• castlestar

Hej, ja få mitt andra barn i Maj,
    det vill säga BF 20 Maj, o första fick jag-04.
    Så ja om du bor i Sthlm ,så fikar ja gärna el
    ngt annat?
    Hör gärna av dig!
    Kram igen/ J

• Runeberg

BF-lista

Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född _04
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född -05

Hoppas ni haft en bra påsk!

• Metropolis Diana

Igår var jag på min väninnas dop och blev fadder åt en liten pojk!! Hon e fadder till Moa och nu fick jag bli det till hennes pojk Hampus. :D

Men jisses vad ryggen har värkt idag, bäckenet tog illa vid sig av att stå med honom den lilla stunden det tog att döpa honom. Att man ska vara så känslig....

De hade en jättefin ungdomskör där som sjöng jättefint i stämmor med mera. Det var ju familjegudstjänst samtidigt, verkligen jättefint!

På Moas dop var det bara dop så att säga så det gick lite fortare då.

Så nu e man Gudmor! :D

• tiin

Hur är era barn idag när det gäller andra små barn?

Alfons hade en period för ett halvår sen när han var jätte känslig om jag lyfte upp eller bar ett annat mindre barn men sen blev det bättre en period.
    Just nu är han helt otrolig. Jag kan knappt titta åt ett mindre barn utan att han bryter ihop. Lite samma om jag och min sambo kramas så blir han lite sotis verkar det som.
    Vi började skola in honom på dagis för en och en halv vecka sen men nu ska vi säga upp platsen imorron. Vi tror att det blir bättre om han får vara hemma. Det är ju bara en månad tills bäbis föds och det kan nog bli jobbigt nog bara det. Sen känns det bättre att vara hemma med båda arnen nu när jag har chansen, hela sköna sommaren oxå

mamma till Alfons -0608 och bäbis -0805
  • majflickan

Anton har tidigare haft lite svårare att jag håller i andra barn eller något. Men tror nog han vant sig. Idag var vi in till grannen o hälsade på deras 8 dagars gamla bebis=) Då lekte även anton med deras större son men när jag höll lillan så brydde han sig knappt kom fram o kikade o när jag sa att det är en sån bebis mamma har i magen så lät han jätteglad, (hoppas de håller i sig ) Men att det går bättre nu vet jag inte vad det beror på...

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!