• Linny

hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2

Lunchsallad på pressbyrån för 50 spänn så än så länge är det lugnt.

Ska på middag hos kollega ikväll och ska köpa med mig någon värdinnegåva. BLir nog en flaska vin så där går nog ytterligare 120 ca. Sedan ska vi ut och då vet man aldrig. Ska nog ta det lugnt. Taxi hem brukar det dock alltid sluta med. Men vi får se hur det går..

• Linny

Kommer inte riktigt ihåg vad allt kostade, men det jag kommer ihåg (rundar av till jämna tior):
    1 par jeans 1000 kr
    1 hyrfilm till ikväll 50 kr
    4 köpfilmer till sonen (som har vattkoppor och som helst vill ligga nerbäddad i soffan just nu) 200kr
    Apoteket ca 50
    Matvaror ca 300 (färsk ingefära, japanska soya, grönsaker, bröd, baristamjölk, pålägg)

Totalt ca: 1600

• Linny
    rött och guld skrev 2008-02-16 18:36:44 följande:
    först handlade vi på willys:musli plus 750g 21krlantbrödsmjöl 16krpick&mix läsk/vatten 2x35kr=70kr=36st 33cl dricka.pant 18krgrahamsmjöl 12krlättdryck 4x3,75=15krsnabbmakaroner 15krfilmjölk 2x8=16krklöver mellanmjölk 9,34krpotatis 14krbananer 16kryoughurt 4x125g=7krägg 6pack 11krmatyoughurt 9krjäst 2x 1,10=2,20kr------------------------274,50krsedan åkte vi till maxi och fortsatte.Bistro äppelcider 2st*5,95=11,90krpant 4kräntligen lördag 17,50krloka hallon 7,95krpant 2krkasse 2,50krparika 7,91krtom och jerry påse 10,95tomater 5,31krärter med fläsk 6,95kr--------------------------77kr
    Tyvärr måste jag säga att efter dina senaste inlägg, där du själv erkänner att du hittar på saker du skriver, så tror man ju inte på nåt du skriver längre.. Jag förstår bara inte nöjet med att hitta på saker om hur mycket man har handlat för på en dag eller hur mycket pengar man har kvar att leva på resten av månaden. *förvånad*
  • Linny
    Husali skrev 2008-02-16 18:51:47 följande:
    Det är mycket man inte förstår med fröken rött och guld. Är nog bättre att låta det gå in i ena örat och ut genom andra. Med en gång.Tyvärr får hon ju enorm respons.
    Nä du har rätt Bättre att ignorera förstås..
  • Linny
    rött och guld skrev 2008-02-17 12:39:52 följande:
    linny, tror du verkligen jag går på att ni har den inkomsten ni har? NEJ!
    Vilken då? Jag har väl inte angett vad jag och min man tillsammans har för inkomst?
    Och om jag hade det, varför är det nåt konstigt med det? Vi är båda högutbildade med bra jobb Ser ingen anledning att behöva hitta på nåt här på nätet, som vissa andra gör
  • Linny

Och sen till vad vi har handlat (vilket inte är påhittat, som ts påstår..)

H&M: 946
    BR leksaker: 120
    ICA: 160
    Kicks: 200
    Glitter: 153
    Make Up store: 265
    Totalt: 1844

• Linny
    Butterscotch skrev 2008-02-17 20:15:34 följande:
    rött och guld skrev 2008-02-17 12:39:52 följande: Vad är så konstigt med deras inkomster? Eller utgifter antar jag att du menar, eftersom tråden handlar om hur mycket man har spenderat per dag.
    Ja visst kan man undra Om jag nu hade varit en som fabulerade så hade jag ju varit lite mer anonym Det skulle vara rätt pinsamt för mig att hitta på saker i trådar eftersom väldigt många här faktiskt vet vad jag heter på riktigt, vad jag jobbar med osv samt umgås med mig in real life. Hade jag suttit i en stuga i skogen och ätit kottar men skrivit här att jag gjorde nåt helt annat så hade jag fått höra det kan jag säga

Men om någon mår bättre av att tro att jag hittar på så, go for it
  • Linny
    Sniglar och Krut skrev 2008-02-18 13:07:57 följande:
    Sambon har jobbat hela helgen och det blev intensivt med både bankrån och mordet i Rinkeby.Imorgon och på onsdag är han ledig så ikväll gör vi helg.Blev därför en extra stor inhandling.Vin och cognac 800:-Mat, massor med mat. 1200:-En klänning till moi 399:-Skor till sambon 1700:-Lite saker till hunden, bajspåsar, levergodis, ben osv 150:-Totalt: 4249
    Var tvungen att läsa en gång till för det lät faktiskt ganska galet Lät som om ni haft det så hektiskt som både bankrånat och mördat
  • Linny
    Linny skrev 2008-02-18 15:11:48 följande:
    Var tvungen att läsa en gång till för det lät faktiskt ganska galet Lät som om ni haft det så hektiskt som både bankrånat och mördat
    VIlket förstås inte hade varit speciellt komiskt om det var så, men nu lät det ganska komiskt *dålig humor*
  • Linny
    Sniglar och Krut skrev 2008-02-18 15:40:43 följande:
    hahaha, jag ser det nu. Ser ju inte klokt ut.Alltså, han är polis.
    Jo jag förstod det Men det såg ändå komiskt ut. Ni var så trötta och det var lite synd att ni inte fått helg innan då ni haft fullt upp med erat kriminella liv. Men nu hade ni ju rånat lite banker o så summan ni till slut gjorde av med var ju ändå inte så farlig

Datorn på jobbet la av helt plötsligt så jag åkte hem och satt mig och jobbade. På vägen hem handlade jag
    1 kg espressobönor
    1 ask rengöringstabletter till vår inbyggnadsespressomaskin
    1 ask kalktabletter till samma maskin
    Totalt: 407 kr.

Ska handla middag senare..
Svar på tråden hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2