• Linny

hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2

Inget än..
    Men ska handla middag till ikväll och senare ska jag ut med en kompis. Utgången brukar gå på runt 1000 och sedan är det taxi hem på runt 500. Så med maten blir det nog runt 2000 idag.

• Linny

Såhär blev det igår..
    mat till kvällen 410
    två flaskor vin systemet 250
    en flaska vin på Folkoperan 390 (ja jag drack inte hela själv men jag betalade alltså)
    Taxi 450

totalt: 1500

• Linny

Inget ännu...men ska iväg till äventyrslek sedan och handla middag.

Igår blev det
    present svärmor 900 kr
    Lite snacks till kvällen ca 100 kr
    Totalt: ca 1000

• Linny

Nickis äventyrslek 90 (inträde, frukt och dryck)
    Veckohandling: 1710
    1800

• Linny
    Odile skrev 2008-03-09 20:09:18 följande:
    137:- för en matkasse på dyra Konsum!
    Fast 137 för en hel matkasse är väl billigt? Eller ja, det beror ju på vad man köper förstås, men jag tänker mig en kasse full. Vi fick väl tre kassar fulla när vi handlade idag, men det var inte din summa gånger tre. Sen är vi ena jäkla puckon när vi handlar, men det är en annan historia
  • Linny
    Odile skrev 2008-03-09 21:23:15 följande:
    Jag handlade ett pkt pulversås, två kycklingfiléer och en liten påse ris. Jag tycker det är dyrt! Försöker storhandla på Willys ibland och det är såklart billigare, det tjänar man på.
    Ah ok. Tänkte mig en fullproppad påse Jo det var faktiskt Willys vi handlade på idag, men då vi alltid väljer "fel" grejer så blir det kanske inte så billigt som det kan bli
  • Linny

260 spänn på ica igår. Köpte färsk laxfilé till middagen idag och kompletteringshandlade lite som vi glömde när vi veckohandlade

• Linny
    yakumo skrev 2008-03-11 09:33:27 följande:
    Jag uppdaterat min nolla från i går lunch.På eftemidagen så köpte jag (+fru) en lägenhet för 4,85 miljoner plus att vi spenderade ca 550kr på en restaurang för att fira.Fast vi har ju inte överfört pengarna änu, och det mesta kommer ju inte vara våra pengar utan bankens, så jag vet inte om det räknas.Man kanske ska säga att vi sålde våra själar till banken istället?
    ja, nu kan man säga att ni arbetar för banken
    Grattis till lägenheten!
  • Linny
    yakumo skrev 2008-03-11 09:47:37 följande:
    Öhhh, Tack tror jag...
    Ingen fara, det gör vi också Men säg inget till min arbetsgivare, för de tror jag jobbar för dem egentligen
  • Linny
    Fiffis skrev 2008-03-11 14:09:53 följande:
    Japp det tyckte jag med, eller det var 2 fulla kassar och en som nästan var full. Var och handlade på ica maxi i fredags fick 3 fulla kassar för 786 kr, handlade några dagar innan på willys köpte liknande saker där men lite mer fick 4 kassar för 415 då.
    shit.. Vi får tre kassar för typ 1800
Svar på tråden hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2