• Linny

hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2

Blev bjudna på middag av svärmor men köpte med lite grejer dit, som fattades: 350 kr
    40 kronor inträde på Lekiz, ett äventyrslekland för barn
    120 kr fika på Lekiz

Totalt: 510

• Linny
    rött och guld skrev 2008-03-05 01:49:11 följande:
    jennie ellie skrev 2008-03-04 16:55:00 följande: klippt dig för 1600kr? vad gjorde du då??
    säkert färg också Brukar gå på ca 1500 när jag går till frissan också. Blir ju så med både klipp, slingor och fön.. Har man folieslingor och långt hår blir det dyrare.
  • Linny

Handlade precis en ny fuktkräm till ansiktet på nätet. Halva priset mot i sverige!!
    Så 300 har jag gjort av med hittills..

• Linny
    miss Y skrev 2008-03-05 10:01:00 följande:
    en del frisörsalonger är verkligen dyra. jag har funnit en frisör som tar 550:- för tvätt, klipp och slingor (220:- för enbart klippning). blir jättefint. tror inte det blir någon summa här idag, ska jobba dagtid (enbart hjälpa brukare att köpa nya skor) och middagen är upptagen ifrån frysen och sambon hade köpt efterrätt igår (brownies) och grädden finns i kylen. skönt med 0 kr-dagar ibland...
    Toppen med en 0-kronedag
    Ja, här finns det inte såna billiga frisörer. Däremot dyrare. Jag går till en av dem som inte är så dyra och ändå...
  • Linny
    jennie ellie skrev 2008-03-05 17:37:44 följande:
    Här finns billiga om man vill ha det men det är inget jag är ute efter
    Nej, jag förstår. Ibland är det ju faktiskt så att de billigare är billigare av en anledning
    Det jag menade är att det finns så pass dyra här att det kan kosta 3000 bara att klippa sig.. Ska du sedan färga och slinga kan du säkert få lägga ut det tredubbla. I jämförelse med det går jag till en relativt billig som "bara" tar ca 1500 för slingor och klippning. Finns en del som kanske bara tar en tusing men de ställena vågar jag knappt gå till (obs! de jag har sett med de priserna häromkring är typ gamla herrfrisörer som aldrig klipper kvinnor..)

Idag blev det:
    hudkräm 300
    Burger King 159
    Bok på bokrea 150
    609 totalt
  • Linny
    jennie ellie skrev 2008-03-05 18:58:03 följande:
    Dit jag går är ett av de dyraste ställena i stan så vi har inte så hippa kändis frisörer som i Stockholm, tur för mig för då hade jag velat gå dit jag med...

Nja, det har jag aldrig varit så sugen på faktiskt. Tror inte det blir så hemskt stor skillnad mot om man går till en riktigt bra "vanlig" frisör. Det är nog mer kändisfaktorn man betalar för
  • Linny
    jennie ellie skrev 2008-03-05 19:04:37 följande:
    Ja det hade jag glatt betalat för, lätt ytlighetsvarning här...
Svar på tråden hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2