• rött och guld

hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2

forts...

• Svar på tråden hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2
  • Fiffis
    Linny skrev 2008-03-11 14:20:32 följande:
    shit.. Vi får tre kassar för typ 1800
    Ja men sen beror det ju på vad man handlar, har sett att du köper lite mer lyxiga saker en vad fattiga jag gör....
  • rött och guld
    Linny skrev 2008-03-11 14:20:32 följande:
    shit.. Vi får tre kassar för typ 1800
    det kallas ekonomisakt sinne Linny!!!
    läs min blogg:
    www.lyxliv.bloggagratis.se
  • rött och guld
    Fiffis skrev 2008-03-11 14:23:13 följande:
    Ja men sen beror det ju på vad man handlar, har sett att du köper lite mer lyxiga saker en vad fattiga jag gör....
    man behöver ej vara fattig för att ha ekonomiskt sinne...
  • Fiffis

rött och guld skrev 2008-03-11 14:24:11 följande:

man behöver ej vara fattig för att ha ekonomiskt sinne...
    Nej kanske inte det, men jag är inte så jäkla ekonomisk av mig!

Linny: hoppas du inte tog det som något negativt för det var det verkligen inte menat som...
  • Fiffis

Jennie med ie skrev 2008-03-11 14:24:45 följande:

Men allvarligt, jämför ni priser på antalet matkassar med ospecificerat innehåll? Det har ju såklart att göra med vad man fyller dem med.
    Nej jag sa ju det att det beror ju på vad man köper!
  • Linny
    rött och guld skrev 2008-03-11 14:23:25 följande:
    det kallas ekonomisakt sinne Linny!!!läs min blogg:www.lyxliv.bloggagratis.se
    japp det kanske det gör. Men jag väljer att inte ha det när det gäller mat 

Jag vet att Euroshoppers majsburkar är mycket billigare men jag vill ha Green Giants för de är sååå mycket godare

Har kollat din blogg men kan inte riktigt tänka mig att leva så när jag inte absolut måste, tyvärr
  • rött och guld
    Linny skrev 2008-03-11 14:26:15 följande:
    japp det kanske det gör. Men jag väljer att inte ha det när det gäller mat Jag vet att Euroshoppers majsburkar är mycket billigare men jag vill ha Green Giants för de är sååå mycket godare Har kollat din blogg men kan inte riktigt tänka mig att leva så när jag inte absolut måste, tyvärr
    jag måste inte, men jag väljer att spara pengar.
  • lollsanT

Jennie med ie skrev 2008-03-11 14:24:45 följande:

Men allvarligt, jämför ni priser på antalet matkassar med ospecificerat innehåll? Det har ju såklart att göra med vad man fyller dem med.
    Ja eller hur. Om jag väljer att fylla 3 kassar med toapapper så går ju det lös på max 100 spänn medan jag kan välja att fylla 3 kassar med svensk oxfilé men då får jag punga ut med ett par 1000-lappar istället....

Sen om man ska jämföra så kan man ju inte säga "jag köpte köttfärs för 24,90/kg på den affären medan de faktiskt tog 49,90/kg på den andra affären" för då bör man ju även göra den jämförelsen om det är fläskfärs, blandfärs, nötfärs osv och om den är svensk, irländsk el. liknande.
Svar på tråden hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2