hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2
forts...
forts...
rött och guld skrev 2008-03-11 14:36:42 följande:
0 kronor och så kommer det förbli.
Igår: ca 700 kr på ICA Kvantum. Snart handlat upp månadens matpengar, 4000:-, det går snabbt! Blir väl till att pytsa in lite mer som vanligt men det vore gött om det klarade sig.
Idag: Ingenting. Har haft en kompis med dotter här på lunch och fika.
men herregud rött och guld!
du handlar ju vad du vill å prioriterar vad du vill här i livet. Men låt då andra göra samma sak å försök inte få alla att göra som du!
du skrev i nån tråd att ni köper dricka för din sambo inte dricker vatten. En del ifrågasatte det men du svarade med att ni väljer att göra det, ni har RÅD att köpa dricka/kolsyrat vatten eller vad det nu var.
Linny mfl kanske gillar att lägga ut pengar på god mat, just för att de har råd och väljer att göra det.
för övrigt så har jag köpt
en burk cola 10:-
en dubbelnougat 10:-
en haribopåse 10:-
är i skolan å då går det åt en hel del socker!
Jag har nog alrig köpt en matvara för att det var extrapris eller ett billigare alternativ, jag köper alltid mina vanliga märken på burkar och flingor mm. Älskar delikatesser och köper alltid det jag är sugen på så nej det blir inte mycket Willys här, kanske en gång/2år. En st "normal" matkasse ligger på 800 för mig.
Jag skulle aldrig handla mer än torrvaror (ex mjöl, toapapper) på willys faktiskt. Anser att det är bättre kvalitet på kött, fisk, fågel, etc. och lägger hellre en större slant på att handa på Coop, ICA eller hemköp faktiskt. Måste t.ex. ha fullkornspasta och råris å det har jag aldrig sett i den affärn.
Hemlagat, som kanske blir dyrare i vissa fall, är oxå oftast godare och defintivt nyttigare än halvfabrikat. Men ibland så tryter orken. Själv så köper jag fabriksrullade köttbullar och hamburgare men försöker välja det paketet med mest kött i. 48 hamburgare för dryga 100-lappen hade jag oxå undrat va de innehöll egentligen...
Själv så blev det 0:- idag och det kommer nog förbli så ett par dagar. Lunch & middag har jag allt till tills imon då jag kokade kidneybönor imorse.
176:- på apoteket.
Nå annan blir de inte då jag redan har gjort min månadshandling.
Och veckokomplitering!
Tji fick jag,har bokat och betalat hotell rum för mig,maken och svärmor nästa vecka 1400:- gick det på...
Ca 350:- på apoteket för ÄL-test, Panodil och nagelbandskräm. 82:- på Coop på lite smått och gott och 40:- på fika.