Bedhead skrev 2008-04-25 08:51:28 följande:
Jag ska ev. flytta till Aus. om ett år. Har aus. sambo och två fyraåringar. Jag är inte alls så förtjust i Australien som ni alla verkar vara, hatar att barnomsorgen är så dyr, vilket leder till att kvinnor blir, hemma, vilket leder till att bara män gör karriär, vilket leder till en för mig förlegad kvinnosyn och familjestruktur..Men nu har sambon späkats i Sverige i 7 år så nu är det nog min tur att röra på mig, vare sig jag vill eller inte. Jag ska föröka leta fram min äventyrslusta som har begravts långt ner i en byrålåda och tycka att det ska bli lite kul..
Jag vet precis hur du kanner dig, likadant for mig. Inte vart att ga och jobba for mig har eftersom dagis ar sa dyrt att all min lon skulle ga till att betala den :( Visst jobbar de pa att det ska bli battre, men snigelfart sager jag bara. Det knepiga ar att det ar sa manga som inte riktigt forstar att det inte behover vara sahar.
Sen med huspriser, Melb ar billigt i min syn, QLD likasa. Sydney ar den enda staden jag tror skulle vara varre an har i perth. Mining boom har i WA gor att alla priser ar skyhoga och det finns ingen chans att som "vanlig" manniska kopa hus... sa vi ska packa ihop om ett antal ar och aka hem till Sverige!!!!