Mosie skrev 2008-04-11 03:19:01 följande:
jo fast jag vet inte om filmer pa svenska skulle ga runt av sig sjalv eftersom du maste nog ha produkter som aven icke svensktalande tar till sig. Men som en bigrej i ett storre koncept.
Ja, det var liksom det jag menade. En affär med svensk inriktning eller avdelning. Det kryllar av svenska expats på IKEA, så läget är kanon... o man blir aldrig så nostalgisk o inbiten svensk som när man bor utanför Sverige
Det var mer sådant som jag själv saknar lite, sen finns en hel del annat fint som kan säljas. Många av butikerna säljer ju ex svensk eller nordisk kristall osv. Så barnhörna o mer variation i mat är väl det jag saknar från IKEA o som jag inte känner att jag har hittat här ännu... För Falukorven i Manly kostar en hel del, så visst... en lyxmiddag på det kanske vi ska unna oss nån gång

Annars funderade jag på om man kunde låta tillverka ex falukorv hos slaktare enligt svenskt recept? Det gör nämligen IKEA med sin korv med bröd som de säljer i cafét... Det vore billigare än o importera! Men, men... lite omständigt kanske!??