Zaina skrev 2008-04-11 21:31:17 följande:
Vilken spännande tråd. Jätteintressant att läsa om hur det är i "Down Under". Vi har tänkt att flytta en längre tid och nu har vi bestämt att det måste ske i höst... så nedräkningen har börjat. Roligt att ni ska flytta till Brisbane Kellan. Vi ska flytta till Melbourne.Kram/Z......som är på väg med sin familj till Australien. För mer info läs gärna min blogg Family Trekker på:
familytrekker.blogspot.com/Intressant att lasa din blog och eran att gora lista. Vi ska gora den motsatta resan om nagra ar, tror jag kommer tillbaka till dig da och ber om lite rad ;) Som tex, packfirmor och hur mycket det kostade egentligen, ar lite skraj for just det. Med immunizations, tror inte det ar sa himla viktigt att vara upp to date med aussie schedule, du kan alltid komplettera har om du maste och jag tanker som sa, sa lange de har de viktigaste.
Jag avundas dig inte att behova ga igenom spouse visa application, det tog mig en manad att fa ihop allt och da hade jag flyt med alla papper som skulle komma in fran polismyndigheter osv. Sen ska man behova ga pa intervju ocksa och allt sant. Men det later som om det ar enklare att soka utomlands, for da orkar de ofta inte vara lika petiga med intervjun ;). Jag fick vanta 3-4 manader fran det att papprerna kom in till dess att vi hade intervju och fick visumet (TR for 2 ar), medan min kompis som sokte nar hon var i UK hade allt klappat och klart inom 3 veckor, oh da var hennes partner i Australien och hon dar.