• Sötnosmamma

Fläskfilé i ugn???......

Jag ska steka fläskfilé i ugnen i kväll men jag undrar om någon har tips på om man ska ha någon vätska i ugnsformen eller om man bara ska smörja med lite smör?? Ska steka den i panna först så den får lite yta..... Tack för snabba svar, måste börja med maten om ett tag!!!......

ღ Mamma till Anton & liten i magen bf 10/4-08 ღ
  • Svar på tråden Fläskfilé i ugn???......
  • Sötnosmamma

***PUFFAR*** ingen som vet?????......

ღ Mamma till Anton & liten i magen bf 10/4-08 ღ
  • honeypumpkin

Måste dela med mig av min favorit recept som min pappa kommit på!
     Har älskat det sen jag var liten!

Dela fläskfilen i skivor och bryn varje bit lite i en panna. sen lägger du dom i en ungnsfast form.. salt och peppar på dom oxå så klart.
    skiva banan på längden och lägg dessa på köttet. sen vispar du du vispgrädde med massa cayenne peppar i och brer ut detta över banan och kött. in i ugnen i ca 175 grader i 20 min. servera med ris!!!

Mumsigt!!

• Gizmania

Vi brukar alltid först bryna den hel i stekpanna, sen i med den i en ugnfastform och pensla den med (mycket) Santa Maria Mango Chutney! Blir gott som...

Och viktigaste av allt: ta ut den innan den är heeelt färdig och låt den vila klart en tio minuter eller så! Fast det visste du säkert... =)

• Gizmania

Vi brukar alltid först bryna den hel i stekpanna (salt o peppar), sen i med den i en ugnfastform och pensla den med (mycket) Santa Maria Mango Chutney! Blir gott som...

Och viktigaste av allt: ta ut den innan den är heeelt färdig och låt den vila klart en tio minuter eller så! Fast det visste du säkert... =)

• Aros

Brukar skär en skåra längs med hela fläskfilén som jag fyler med vitlöksost blandad med antingen paprikabitar eller hackad tomat. Blir supergott och saftigt!

Har du inget att fylla den med så tycker jag att du ska linda in den i aluminiumfolie, ananrs är risken stor att den blir torr och tråkig.

• MajaLinnéa

Stek fläskfilén, gör en sås av 2 dl grädde och 2 dl creme fraiche, 1 tsk sambal oelek och 2 dl mangochutney.
    Lägg fläskfilén i en ugnssäker form, häll på såsen och in i ugnen (200-225 grader) i ca 15 minuter.

Servera med klyftpotatis. Enkelt, men GOTT!

• annicavillhabeis

Vi gjorde nått så gott igår, skar fläskfilén i skivor å stekte på dom en kort stund kryddade med salt och peppar. La dom i ungsfast form och hällde över keldas mild ädelostsås, å sen in i ugnen i ca 20 min, det blev såååå gott å sååå enkelt=)

Svar på tråden Fläskfilé i ugn???......