***Skelleftetråden***
Madigan: Allting kan hända redan juh. Hur fick du dina andra barn? Kom dom i tid, tidigt, sent?
Madigan: Allting kan hända redan juh. Hur fick du dina andra barn? Kom dom i tid, tidigt, sent?
Madigan: Är din dotter helt döv utan rören? NU blir det ju strejk i vården åxå så det är ju inte nåt som kanske skyndar på eventuella köer heller tyvärr...
Madigan: Hahahaha!
Det där med prioriteringar inom vården är minsann inte lätt heller... Gubben min berättade tex. ett tillfälle då det kommer en sjuksköterska till röntgen med en patient som hade en fraktur i höften förmodligen. Enligt sjuksköterskan skulle såklart den patienten gå före i kön och hade ju en hög prioritering. Det den sjuksköterskan såklart inte kunde se var en DRÖSE andra prioriterade patienter som redan låg där och väntade, bland annat en annan höft. Man ser såklart bara sin egen situation. Kan säga att det blev lite konflikt där mellan gubben min och den sköterskan. Hahaha, hade viljat se Jonas arg. Eller nä förresten.
Anyhow, när det gäller ens eget barn så SKA man ju stå på sig så långt det går, men man måste ju komma ihåg att andra mammors barn åxå behöver sina rör eller andra operationer. Alla har en mamma you know.
Jag tror jag förstår hur Malle menar ju, och skulle väl vilja översätta det med att man ska göra så mycket man kan själv för att tjejjen ska må bra och kunna fortsätta leva ett så normalt liv som möjligt i väntan på att få sätta in nya rör.
Madigan: Det där är ju precis som det jag tog upp för ett tag sedan här i tråden. 50 kr i månaden skulle mina föräldrar lägga. Jag tror det där är emot lagen om avgiftsfri skolgång, men går nog i nåt kryphål tyvärr.
Nån slags solidaritet borde ju gälla i en skola. Jag menar att alla kanske inte HAR råd att betala in de pengarna, av olika orsaker. Men kanske man då inte i den situationen ställer sig upp och stolt deklarerar för alla i klassen att man inte har så mycket pengar. Nä va fanken hellre då att barnen får jobba för sig, även om jag tycker det är snorjobbigt åxå minsann, men då är det i alla fall lika för alla. 200 kr för vissa märks inte ens medans det för andra är en stor peng. Speciellt som sagt om man har flera barn.
Felicia6: Jodu, om det är stora storlekar du har sålt (det du krymt ur misstänker jag) så ja, man får MASSOR med pengar för det!
Angående Oriflame så har väl kanske alla sålt det en gång i världen? Jag har då gjort det två omgångar. Jag tycker dom har bra smink. Men jag är ju inte en sån som sminkar mig i lager liksom... jag trivs bäst med lite mascara... hihi.
Jag TÄNKTE köpa Malm-byrån, men just då var det inget annar jag skulle ha på Ikea och frakten/resan kostade ju en del, så det slutade med att jag köpte en liknande på Europamöbler, dyrare. Men ok, inkl. resan så blir det väl samma. Men min är ändå det bästa i möbelväg jag äger! Vill ha flera av den byrån, helt underbar. STOR och djupa lådor och allt.
Men nä inte kul när alla har samma. Men jag bryr mig inte SÅ hårt. Men jag handlar blandat. Lika delar begagnat/second hand, ikea och snordyrt precis det jag vill ha NÄR jag vill ha det. På så sätt håller sig nivån på priset i mitten ändå och jag är då nöjd... :)
Hally: Mja... tror det fanns vissa hemma och vissa inte. Den fanns ju i olika storlekar och olika färger... Nä man kan som aldrig lita på det där med beställning. Därför toppen att vi fann vårt matsalsbord på Shape där dom hade det inne och färdigt, bara hämta. :)
Hally: Vi letade åxå en svart eller en vit, men det blev denna: annaluskan.bilddagboken.se/p/show.html&directlink=1
Svårt att se på bilden, men det är lackat ekbord och sex svarta klädda stolar. Hela stolen är svart, även benen. 3995 kr, mycket bra pris. Det var så att dom hade ett annat (sämre) bord i det erbjudandet, men nåt gick snett med det och dom tog det ur produktionen, minns inte vad det vad hon sa. Så dom fick ersätta det med detta bordet istället, då dom ju gått ut med erbjudandet. Det är ett bra bord helt klart, vi har ju gått igenom en hel hög i jakten, så vi börjar ha hyfsad koll iaf...