Inlägg från: Annamus |Visa alla inlägg
  • Annamus

***Skelleftetråden***

Hally: Jo men Kåge ÄR så där helt underbart och jag skulle som sagt SÅ gärna bo där! *ynkar men bara lite*

Dock det där med kylskåpet... här i lägenhetshuset på Uppfinnar är det samma sak... lite trist att flytta ifrån alla vänliga och mysiga människor. Speciellt grannen... när jag bakar går jag över me fika till henne och hon stickar till min bäbistjejja och så... känns trist. Menmen, tror väl vi får det gött i Skehamn åxå... :)

• Annamus

Hörni folk. Hjälp mig här nu.

I vårt nya hus har vi tre rum på övervåningen. Ett ska bli svorum till oss, ett rum till 6-åriga killen och ett rum till 5-månaders bäbistjej. Ett rum är stort, ett är lite mindre men fortfarande stort och det sista är ganska litet. Rättvisast för barnen vore att ge dem varsitt stort och ha det trånga själv. Vi får precis in dubbelsängen och kan gå in från varsin sida åtminstone. Men kan man ha det så trångt. Blir man knäpp? Är det smartare å ha tjejjen i lilla rummet och vänta några år och se om hon behöver större? Men då blir det iofs. knäppt mer tapetsering och så... kommer det ändå att flyttas runt mellan rummen? åååh? Behöver man mer än en säng i sovrummet? HJÄLP?

• Annamus

Bubbelgumman: Vad kostade det att få det värderat?

Du... den där länken borde ha varningsskylt på sig! *gråter ohämmat*

• Annamus

Ja alltså... jag ser lätt framför mig barnens varsitt stort och öppet rum där de kan göra allt odm vill och ha kompisar utan att det blir rörigt... ok hon är liten men ändå... sen en annan sak är ju det att det lilla sovrummet har den enda utgången till lilla balkongen och tänker det kan vara illa att ha henne i det rummet då liksom... tja... som sagt det enda är om vi överlever så trångt...

• Annamus

Laoghaire: Jopp har vart en tuff dag här med. Jag trodde det var tre. fyra dagar sedan jag tvättade men det var det minsann inte, så tvättkorgen var överfull, och sen fyllde jag på med extrakläder vi haft med oss då vi vart iväg tre vändor uppöver. Så tvättstugan har vart mitt ena hem idag. I övrigt diskat, städat och lagat mat som vanligt, sedan snabba iväg och storhandla och det blev en del käk som tog näranog en timma att packetera om och packa in i kyl, frys och skafferi.

http://annaluskan.bilddagboken.se/p/show.html?id=185310342&directlink=1

Sedan på med en stek på spisen, den ska bli till pålägg tror jag för vi åt då middag som tur var innan vi storhandlade... sedan ta hand om tvätten som ligger på sängen såklart. Men mest vill jag bara spela Alfapet med Pedan.

• Annamus

Kobra: Det på min bild kostade 1700 spänn... fick en del på Willys för slanten kändes det som.

Laoghaire: Ja det är synd om mig. *konstanterar* Hahaha!

• Annamus

Kobra: Jag har åxå haft alla möjliga svepskäl för att handla enbart bekvämt på Ica, men jag försöker skärpa mig, kan inte lägga ut pengar på onödiga saker, så rika är vi inte längre nu när vi skaffat hus. :)

• Annamus

Fast om man nu likså har tänkt att vara lite ekonomisk så kanske man skriver en lista innan man far på affärn?

Tradera är det jag brukar betala mer på än jag tänkt mig... heheh... men den där bodyn var ju bara så söööööt typ. ;)

• Annamus

Jo i Kåge håller dom bra pirser på Ica och jättetrevligt är det åxå. Och ofta har dom ju nåt sådär speciellt extra gött i charken och så dessutom! Och vi bodde ju på Storgatan där mitt emot, så var snornära. Saknar lite. Men jag var in på Ica i Skehamn nu när vi var förbi huset och dom var jättetrevliga där med och det ser ut att vara ett gott sortiment. Lär bli storhandla på solbacken och komplettera där på Ica i Skehamn sen. Förresten ÖB har ju en del varor som kan vara rätt dyra på ICA och där shoppade vi åxå... godis, nötter, lite konserver och så... :)

• Annamus

Åh! Vi gifte oss åxå borgeligt hemma i lägenheten med bara min farsa och Jonas föräldrar, min bror och ett par kompisar. Men sedan harde vi stooor röjarfest på kvällen. Det var lite revolt mot mitt första äktenskap och bröllopp som var allt för religiöst, kyrkligt, förmiddagskaffe, tänkvärda kristna böcker och citat i present osv...

Svar på tråden ***Skelleftetråden***