***Skelleftetråden***
Madigan: Sy såklart! Boa. Å ta det lugnt och mys såklart.
Madigan: Sy såklart! Boa. Å ta det lugnt och mys såklart.
Madigan: Då skaffar du dig måsten så här kunde jag göra tex.:
Måndag klockan 12. biblioteket fika med väninna.
Tisdag klockan 9.00-12.00 Öppna förskolan
Onsdag: Gå igenom Kupan och leta efter tyg att sy balla saker av.
Torsdag: Baka matbröd och nåt fikabröd (lögn, har jag aldrig gjort men jaja... hahaha)
Fredag: Leta internet efter recept, handla och förbereda en smarrig fredagsmiddag.
Lördag: Ja whatever, du fattar! *ler brett*
Sy och sälj på tradera förresten, du som är så duktig... Det fick jag in nån extra slant på i höstas, och det var oerhört välkommet då bilfanskapet behövde repas helt oväntat. Alltid oväntat såklart. ;)
Laoghaire: Mycket snygga kuddar och tröja! Du är riktigt ambitiös! Jag kan varken sticka eller virka jag tyvärr... Ja virka kanske nån rund mössa eller nåt men inget mer...
Felle: För rackarns, 27 sa du det? Det e ju snäppet från min minsta lillebror liksom och han kallar jag fortfarandr för "lilleman" hahaha. Du är ju en minibrud Felle! Gammkärring?!? *fnyser* Men allvarligt nog trodde jag du var äldre, utseendemässigt är du minst en 45-50...
Förlåt mig Felle, jag smittades tillfälligt av Pedas humor. Jag menar naturligtvis: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAN!
Madigan: Jag me är ju 34.
VAD händer på arbetsförmedlingen i Skellefteå efter man anmält sig som arbetssökande där? Ska man gå kurs? Praktik? Vad händer? Är det någon som är arbetssökande nu och kan tala om för mig? Vi försöker planera in föräldradagarna och barnomsorg/farmordagis. Hjälp?
Och jo... när man ÄR arbetssökande, vad gäller det för regler då med barnomsorg. Måste man ha barnomsorg? På heltid? Måste man ha barnen på dagis rentav? Eller bara ha plats?
Jag pratade me svärmor då hon var här nu och hon kan tänka sig att vara barnomsorg i en till en och en halv månad i början i nödfall om jag skulle ha så tur att få jobb. Sedan när Anja börjar dagis ska nog pappan ta ut halvtid i fyra månader eller hur det blir... så hon slipper vara så mycket på dagis i början.
Jag är väldigt ambivalent till detta med jobb. Samtidigt som jag vill ha ett jobb mer än nåt annat så är jag denna gången så glad och nöjd att få vara hemma med barnen. Var annars sist, då hade jag ingen ro i kroppen att vara hemma. Men det värsta är väl om det blir nåt mellanting: Jag får inte vara hemma med barnen men måste ändå ut å gå nån knasig kurs eller liknande...
Madigan: Jag skulle nog kolla upp det där om jag var du. Det låter litegranna mot skolans nya genustänkande måste man ju säga. För att inte säga lite potentiellt kinky med en lärare som tvingar tjejjerna att ha kjol va?
Felle: Madigan ska ha barn i Juni... 8:e juni e hon beräknad.