Inlägg från: Annamus |Visa alla inlägg
  • Annamus

***Skelleftetråden***

Kobra och Bcsvensk: NEJ, det är inte det bordet. Det har utgått ur sortimentet och ersatts av det bordet som jag nu vill köpa. Det är samma stolar dock och samma erbjudande i pris, trots att det, enligt expiditen, är ett dyrare bord egentligen. Här har ni bild på det och ja, tveka som vanligt inte att gå igenom resten av mina bilder. ;)

http://annaluskan.bilddagboken.se/p/show.html?id=183894736&directlink=1

Vad läkaren heter minns jag inte på rak arm, jag är jättedålig på namn. Hon e nog indiska tror jag dessutom. Vi har bara träffats en gång.

• Annamus

Jag håller med om att förslaget inte är bra, men det är bara inkomstnivån jag tycker är dålig. Jag tycker inte att det ska vara så att folk som verkligen inte behöver de där 1050 kr ska få det, då finns det annat att lägga pengar på... Ta skillnaden mellan mig och min lillebror. Jag och maken har det hyfsat ny sedan han fick jobb, men inte är det guldkant direkt. Blöjor och barnkläder går vårt barnbidrag till. Brorsan byggde nyss nytt hus i Knivsta utanför Stockholm, lägger av 10000 kr i månaden till sig och frugan och lever allmänt gott. De där 1050 kr som kommer varje månad, de läggs av på aktiesparande till barnen. Jag vet inte men då tycker jag att dom har pengar nog att klara sig utan barnbidraget. Det är min filosofi...

• Annamus

Kan dom inte bara ta och ge oss en helt gratis barnomsorg/skola istället, inkl. all skit som behövs där, låna skidor, skridskor, betala för utflykter och så vidare, så att alla barnen åtminstone där får vara jämlika, då skulle jag gärna vara utan barnbidraget!!!! Sedan ÄR det ju redan så att om familjen inte klarar sig på sin inkomst så får de ju socialbidrag. Men det är ju inte riktigt samma sak det...

• Annamus

Kobra: Ja men en del föräldrar har inte råd så då blir en del barn utan. Det låter inte rättvist enligt mig... Mina föräldrar betalade men det var tungt... men ett par barn fick inte åka alls... hrm...

• Annamus

Mina föräldrar fick betala 50 kr per månad till klasskassan från sjuan till nian, plus allt vi sålde.

Jag vet att på en del ställen får man låna allt man behöver men på andra inte. Min son grät en dag när jag kom och hämtade honom på dagis, för de andra barnen hade åkt skidor men vi hade inga med oss till honom, och just då hade vi inte råd köpa heller. Då blev jag upprörd, för så ska det fanken inte vara. Ett par skidor övers som dom kan byta om mellan, MINST tycker jag dom ska ha.

• Annamus

Jag skulle supergärna sy massor mera till min egen och vännernas bäbbar, men faktum är att HM är billigare på sina kläder än vad jag kan sy, iaf. om jag köper nya fullpristyger. Därför letar jag hela tiden fynd. Jag finner ju en del roligt, det gör jag, men muddväven kan jag aldrig hitta på rea eller second hand verkar det. *suckar*

• Annamus

Kobra: Jo jag med... Samma som vi trodde vi skulle få, inga stora summor men kanske blir nåt litet kul till huset iaf. ;)

• Annamus

Alltså hörni! Jag vill bara klaga lite. På mig själv dårå.

Vi har ju gjort så att när lönen kommer betalar vi räkningarna och allting och sedan får vi en slant var till kläder/snask och liknande. Jag får 1000, och det är ganska mycket pengar enligt mig, detta för att jag efter min enorma viktnedgång inte hade varken underkläder, ytterkläder, vanliga kläder eller ens skor som passade min storlek. Så, jag ska alltså shoppa till mig själv varje månad, men vad tror ni pengarna GÅR till?

BÄBISKLÄDER!!! ARGH! Vad ÄR det här! Är det någon som kan relatera till mitt problem? Snälla peppa mig så jag går på stan idag och bara shoppar upp min peng på MIG! Jag går själv i övernoppiga, för stora kläder medans bäbisen ser ut som en liten prinsessa!

• Annamus

Madigan: Hur gammal är din lilltjej? Barnvagnar är ju till för små barn kanske upp till 4 år, men dom flesta barn slutar ju med vagn långt innan dess. Det är väl på låååånga shoppningrundor och sånt man behöver en vagn till de lite större småbarnen. Men jag rekommenderar dig varmt bärsele om du tror att lillflickan inte orkar gå själv. ERGO heter ett bra märke som man kan bära barn som väger upp till 18 kg i alla fall. Jag funderade på att skaffa en sån nu när lillan blir större, men jag övervägde det även för några somrar sedan då sonen var 3.5 år gammal och vi skulle till medeltidsveckan i Visby. Men även andra bärsjalar och pungar kan ju vara bra. Annars kan du ju köpa en ståbräda till den vanliga vagnen. Själv tycker jag det verkar bökigt men jag har aldrig provat så...

• Annamus

Ja min sexåring väger bara strax över 20 kg så jag kan lätt bära honom i en sån, även om rekommendationen är 18 kg max. Men jag har ju gjort även en egen Mei Tai och den kan jag bära honom i även om just den är anpassad i storlek för dottern...

http://annaluskan.bilddagboken.se/p/show.html?id=178944807&directlink=1

Å slungan kan jag åxå bära storpojken i men den är ju inte lika anpassad för långpromenad, dock tyckte jag den avlastade bra även på lite längre tur, vi var på skidtävling och jag hade inte nå ont i ryggen eller nacken efteråt:

http://annaluskan.bilddagboken.se/p/show.html?id=179986230&directlink=1

Pappan har fått en egen slunga åxå, dom är ju sydda för att passa ens egen kropp dårå, i övrigt är den ju likadan som min:

http://annaluskan.bilddagboken.se/p/show.html?id=178770924&directlink=1

Svar på tråden ***Skelleftetråden***